Knuder i pelsen :/ Andre?! {{forumTopicSubject}}
Jeg har verdens dejligste og skønneste norske skovkat, Silas.
Han er ikke en helt ung herre længere, og jeg har haft ham i over halvdelen af mit liv og er MEGET glad for ham!
Men han har simpelthen den største og vildeste pels - han har en helt unormal mængde af "underuld" og under maven har han nogle ret vilde krøller, og alt dette underuld blandet med noget meget langt hår gør det meget svært at passe hans pels!
Det der med at blive børstet er noget han HADER som pesten, og som regel kan vi holde hans pels ved bare at klippe et par små knuder af engang imellem.
Men her på det sidste er hans pels blevet direkte umuligt - og det er sket før et tidligere år, så ved ikke om det er pga vejret.
Silas går frit ude og inde som det passer ham, og når han både går i skov, på enge, slås med andre hankatte osv. så kan i selv gætte, hvor meget hans pels bliver udsat for
Men nu er hans pels simpelthen.. nærmest en stor knude - det kom i løbet af en uge ca. og nu er han bare næsten en stor knude. Selvfølgelig kommer det lige på det tidspunkt, hvor vores klipper har valgt at strejke og skal have nye skær - vi har bestilt de nye skær hos dyrlægen, men det går åbenbart meeeget langsomt med at få dem hjem.
Han ender med at blive halvt skaldet, når vi får dem af : /
vi har lige brugt en times tid på at klippe hans bryst og hage frit, men vi kan ikke gå igang med resten før vi har nye skær
Nu har vi så aftalt, at hvis ikke dyrlægen har de nye skær på mandag så tager vi ham ind til dyrlægen og så må de hjælpe os, eller låne deres klipper eller lignende, for det er bare SÅ synd for ham ):
Andre, der har store problemer med pelsen for tiden?
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Følger lige med her.... da det også er et problem der er opstået ret pludseligt her.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 43
Min mor tror det er pga. frostvejret, da vores jo er udekat, men det er simpelthen ulideligt :s
Tror der har været 2 år før i hans liv, hvor det har været så slemt, men ellers plejer det slet ikke være så skidt..
aug 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Katte: 2 Emner: 76 Svar: 318
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://loppetjansen.dk/images/thumbnails/95x155/FFFFFF/images/Coatking53510.JPG&imgrefurl=http://loppetjansen.dk/katteartikler-400/pelspleje-460/boerster-og-kamme-462/strigler-og-filterknuser-467/&usg=___rQLA_ljj_akNAA0Vvj20V5oKjo=&h=155&w=95&sz=2&hl=da&start=30&sig2=skyXIO2RzKtWpCtnuh5JZA&zoom=1&tbnid=7aR2Syh2ixY5jM:&tbnh=124&tbnw=76&ei=K01oTZLqHJyG4gbT1qnfCQ&prev=/images%3Fq%3Dtrimme%2Bb%25C3%25B8rste%2Bkatte%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26biw%3D1280%26bih%3D880%26tbs%3Disch:10,800&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=372&oei=KE1oTcewM86zhAe425W0DQ&page=2&ndsp=37&ved=1t:429,r:15,s:30&tx=5&ty=68&biw=1280&bih=880
mar 2009
Altså SIlas ligner også noget der er løgn nu, forid han er helt skaldet på brystet nærmest efter vi har klippet det af - hans samler sig til knuder der sidder helt nede i huden, så man umuligt kan komme til dem med en saks - så vi har sådan en klipper ..
Mht. børstningen så er Silas lidt af en humørskifter - han kan godt klare det nogle dage, så må jeg gerne børste ham lidt sådan stille og roligt - men så lige pludselig ud af det blå vender han 180 grader og begynder at bide og kradse osv -.-
Men nøj, hvor bliver han grim, når han bliver halv skaldet over det hele :s
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 21 Svar: 379
Der var ikke andet at gøre, end at vi tog ham til dyrlæge, og fik ham klippet, Han har dog stadig sin pels på halen det meste på poterne, og hovedet
Nu er han en rigtig glad kat... som om det tyngede ham meget
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
Det skulle efter sigende gøre pelsen nemmere at rede ud
Har dog ikke selv prøvet det endnu
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 29 Svar: 224
jeg har det samme problem med min perser giorgio ..
og er ed af at sige det , men det eneste der hjælper (hvis han har uldmåtter) er et klippe dem af eller barbere missen og så "starte forfra" og så skal missen altså reddes hverdag .. min mis var en sur en da han havde knuder og jeg ikke kunne følge med ,,, (dårlig undskyldning) ... i know ..
men ja jeg har klippet missen ned og redder ham hverdag , og han er bleve en meget gladere kat ;D
mar 2009
Nej det har jeg ikke - skal han have det i foderet eller i pelsen? :b
Min hund får lakseolie for at få bedre pels o:
Chalotte S:
Har ikke muligheden for at rede ham hver dag - han er udekat og er ude det meste af dagen - han kommer som regel først "frit frem" om aftnen, hvor han kommer ind og sover hos mig :b
Så det er lidt svært at "fange" ham ..
Vi har også en langhåret hund, der bliver redt hver dag, så det er ikke fordi vi ikke vil :b
mar 2010
mar 2009
Så tror jeg allerede vi har noget :b
mar 2010
mar 2009
Jeps, jeg må se om han kan lide det - han er ufatteligt kræsen og kan KUN lide sit tørkost og så tun .. xD
mar 2010
Så kender jeg alt til
Det er enormt irreterende.
Men det kommer fra dem der har haft dem som killinger
De har ikek givet dem nok forskelligt foder/kød. derfor bliver de kræsne.
mar 2009
Vores var blevet efterladt som lille killing og vi har købt ham gennem kattens værn
Men han spiser med glæde både mus og fugle osv.. :b
Knuder i pelsen :/ Andre?!