{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

Hankat tisser bestemte steder udenfor kattebakken. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har oprettet en profil herinde i håb om at få noget hjælp!

Vores 2år gamle hankat tisser bestemte steder rundt i lejligheden (i hjørner), og det har han gjort længe. Vi har prøvet alverdens ting.
-Der bliver vasket godt af med rodalon og urin-off når det sker.
-Han har været til dyrlæge og blive tjekket for urinvejsinfektion.
-Vi har to kattebakker
-Han er kastreret.
-Vi har prøvet at sprede lidt kanel ud på gulvet(fik rådet af en veninde), men det blev til en dejlig kanel/tis pøl.
-Det er tis, ikke strint.
-Det er for det meste ude på toiletgulvet, hvor kattebakkene står, men disse bliver også brugt.
-Det sker dagligt, flere gange om dagen.
-Han har flere gange tisset i sengen, men det er heldigvis laaang tid siden.
-Han har intet problem med at sidde og tisse i hjørnet af køkkenet, mens vi kigger på ham, eller kalder på ham. Selv når vi skubber til ham, bliver han ved.
-Vi har prøvet at stille kattemaden ud på toilettet en uges tid, men der var ingen ændring. Han gør det gerne lige ved siden af madskålene, når de står derude.

Det skal lige siges at vi har en hankat mere, som er under 1år gammel, men Oliver (den store) tissede også på gulvet før vi fik ham.

Er der nogen der har nogle gode råd?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hankat tisser bestemte steder udenfor kattebakken.
  • #1   28. feb 2013 Først vil jeg sige at hvis den 1årige kat ikke er kastreret så selvom din 2årige kat har gjort det før i fik den anden, så forstærker en fertil kat problemet..

Dernæst du skriver at i har 2 kattebakker, er det lukkede eller åben kattebakker??

Hvis de begge er lukkede så prøv at tage låget af den ene, nogle gange får katte den ide at de ikke vil have en lukket bakke, selvom de altid har været vant til en lukket bakke..

Sidst så prøv at læse Stuens måde at klare problemet på, måske kan det hjælpe dig: http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/103405-saadan_blev_min_hunkat_renlig

• #2   28. feb 2013 er helt enig med Heidi. Plus at hvis der er varme i gulvet på badeværelset, så lugter tissebakken ekstra meget, især for en kat, der ha en fantastisk lugtesans

• Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #4   18. mar 2013 Jeg har haft samme problem med min hankat.. Det viste sig så, ved hjælp af en urinprøve, at han havde struvitsten, så det hele havde en årsag, men det stoppede desværre ikke helt problemet.. Tror måske det var en vanesag... Jeg gjorde det, at jeg tog nogle små stykker staniol, som jeg smurte lidt Camferine (billig håndcreme, som lugter af camfer), på, og lagde rundt i de hjørner han tissede i... Det hjalp med det samme... Den lugt kan han absolut ikke lide...

• #5   18. mar 2013 Det var da smart smiley

• #6   18. mar 2013 det med at bruge noget som kattene ikke kan fordrage lugten af har jeg også hørt om i det tilfælde var det fordi at kattene tissede i køkkenvasken. kattene syntes jo det var fantastisk at urinen bare forsvandt så der ikke var mere lugt smiley

Dem jeg læste om satte en skål med eddikke i vasken også holdt kattene op med at bruge vasken da de ikke kunne fordrage lugten. Men der var også nogen som det ikke virkede for.

Kommentér på:
Hankat tisser bestemte steder udenfor kattebakken.

Annonce