3.408 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hjælp...drikkefontæne larmer ): Hjælp...drikkefontæne larmer ):

Jeg har lige købt en drikke fontæne af mærket Drinkwell, fordi vores ene kat kun vil have rindende vand fra vandhanen. Den første aften var den fuldstændig lydløs og vores kat turde godt drikke af den. Men ak allerede næste morgen var den begyndt at larme helt vildt - motoren brummer. Jeg har prøvet at skille den ad og smale igen, hvis nu noget går imod og står og vibrerer, men har ikke kunnet finde årsagen - jeg har også forsøgt med forskellig underlag uden effekt. Det er så ærgeligt, for nu tør vores kat ikke længere drikke af den, så pengene er bare smidt ud af vinduet...):

Er der nogen herinde som har bedre erfaringer med drikkefontæner...har i nogle mærker i kan anbefale, som ikke begynder at larme efter kort tid, men som også er nemme at holde. Jeg er nødt til at skal finde noget ordentlig, da vores kat er nødt til at begynde at drikke noget mere. Hun har hård mave lige nu og når hun er sterilliseret er hun nødt til at få nyrerne skyllet igennem...Jeg overvejer desuden at anskaffe mig en Bengal-killing, og jeg ved at den race har det på samme måde med vand....
Så gode råd til en ordentlig fontæne søges ;o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp...drikkefontæne larmer ):
  • #1   28. feb 2013 Det lyder mærkeligt. Jeg har haft samme model og den larmede ikke, men jeg vil heller ikke sige den var lydløs.

Min erfaring siger at de helst skal være fyldt godt op, de larmer mere hvis der er drukket meget vand.

Hvor har du købt den henne? For måske kunne du gå ned med den i butikken og bede om en ny. Det må næsten være pumpen der er noget galt med.

• #2   28. feb 2013 det kan være at motoren er defekt. prøv og se om du kan få brugt reklamerations retten til at få en reserve motor.
    De er ikke lydløse men burde heller ikke larme ekstremt meget.
    Som Camilla siger larmer min når der er for lidt vand i men selv min over nervøse kat er ikke bange for den når den "larmer". Det er kun mig der går amok når jeg kan hører vandet skulpe rundt grundet det er lavt.

En gang imellem "brummer" motoren lige som et køleskab nogle gange brummer. så giver jeg den et tap også stopper den.

• #4   28. feb 2013 Jeg har et par stykker af den her model: http://www.zooplus.de/shop/katzen/fressnapf/katzentraenke/337303 de larmer kun hvis de trænger til at blive afkalket. Derudover er de nemme at rengøre og de fleste dele minus motor kan tåle opvaskemaskine.

• #6   28. feb 2013 Jesper - jeg har kun skilt den ad som man skal gøre ved rengøring, og mener ikke jeg har ødelagt noget. Den står nu ude på badeværelset, fordi vi ikke kan holde ud at høre på det larm, men vi kan stadig ane det også i den anden ende af huset - så det er meget højt. Den har kun kørt i halvandet døgn, så den kan ikke trænge til afkalkning og den er fyldt til randen med vand og jeg har prøvet at holde på forskellige dele mens den køre, for at kunne lokalisere om der er noget der står og hamrer, men det hjalp ikke. Jeg har også haft den stående på et håndklæde uden effekt. Jeg har købt den hos zooplus. "Lisbeth på slottet - i starten synes jeg nemlig også det var dejligt at side og lytte til, for den først aften var det kun plasken af vand man hørte - man skulle have hovedet helt ned til den for at høre motoren - men ak det ændrede sig hurtigt ): Jeg prøver at kontakte Zooplus... Der er ingen der har en i samme mærke??

• #8   28. feb 2013 det lyder umiddelbart som om rotoren i pumpen ikke sidder rigtig på plads eller der er en luftbobbel inde ved rotoren. Det får den til at larme. Nu kender jeg ikke lige drinkwell, men går ud fra der er en pumpe i bunden af den?

• #9   28. feb 2013 Ja den sidder i bunden - udvendigt - hvis det er en luftbobbel, hvordan kan man så få den ud ?

• #10   28. feb 2013 Vi har en drinkwell platinium, den er også købt hos zooplus. Vores larmer overhovedet ikke så det må da være en fejl ved din. Kontakt dem de plejer at være søde at snakke med.

• #11   1. mar 2013 Kristina - min er en Drinkwell original - måske en "billigere model"....

Marianne jeg kan desværre ikke åbne dit link - hvad hedder den du har?

Jeg har nu skrevet til zooplus og håber de bytter det, så jeg kan få et andet mærke - overvejer Cat Mate - den er faktisk også billigere ;o) - jeg har det som de fleste kvinder med teknik - det skal bare virke ;o)

Tusind tak for alle jeres gode råd :o)

• #12   1. mar 2013 Det er en Catit design fresh. Den fåes i 2 størelser, men vil anbefale den store.

• #13   1. mar 2013 Okay tak Marianne - den kigger jeg på. Men det kan være de i første omgang prøver at sende mig en ny moter - det tror jeg. Tusind tak for hjælpen :o)

Kommentér på:
Hjælp...drikkefontæne larmer ):

Annonce