Hjælp...drikkefontæne larmer ): Hjælp...drikkefontæne larmer ):
Jeg har lige købt en drikke fontæne af mærket Drinkwell, fordi vores ene kat kun vil have rindende vand fra vandhanen. Den første aften var den fuldstændig lydløs og vores kat turde godt drikke af den. Men ak allerede næste morgen var den begyndt at larme helt vildt - motoren brummer. Jeg har prøvet at skille den ad og smale igen, hvis nu noget går imod og står og vibrerer, men har ikke kunnet finde årsagen - jeg har også forsøgt med forskellig underlag uden effekt. Det er så ærgeligt, for nu tør vores kat ikke længere drikke af den, så pengene er bare smidt ud af vinduet...):
Er der nogen herinde som har bedre erfaringer med drikkefontæner...har i nogle mærker i kan anbefale, som ikke begynder at larme efter kort tid, men som også er nemme at holde. Jeg er nødt til at skal finde noget ordentlig, da vores kat er nødt til at begynde at drikke noget mere. Hun har hård mave lige nu og når hun er sterilliseret er hun nødt til at få nyrerne skyllet igennem...Jeg overvejer desuden at anskaffe mig en Bengal-killing, og jeg ved at den race har det på samme måde med vand....
Så gode råd til en ordentlig fontæne søges ;o)
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Min erfaring siger at de helst skal være fyldt godt op, de larmer mere hvis der er drukket meget vand.
Hvor har du købt den henne? For måske kunne du gå ned med den i butikken og bede om en ny. Det må næsten være pumpen der er noget galt med.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
De er ikke lydløse men burde heller ikke larme ekstremt meget.
Som Camilla siger larmer min når der er for lidt vand i men selv min over nervøse kat er ikke bange for den når den "larmer". Det er kun mig der går amok når jeg kan hører vandet skulpe rundt grundet det er lavt.
En gang imellem "brummer" motoren lige som et køleskab nogle gange brummer. så giver jeg den et tap også stopper den.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
okt 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 74
jan 2013
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
jan 2013
Marianne jeg kan desværre ikke åbne dit link - hvad hedder den du har?
Jeg har nu skrevet til zooplus og håber de bytter det, så jeg kan få et andet mærke - overvejer Cat Mate - den er faktisk også billigere ;o) - jeg har det som de fleste kvinder med teknik - det skal bare virke ;o)
Tusind tak for alle jeres gode råd :o)
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2013
Hjælp...drikkefontæne larmer ):