{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.529 visninger | Oprettet:

Ann
Ann
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 155

Er læben hævet? {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst lidt om katte med hævede læber i dag, da jeg kunne se min Bullers underlæbe heller ikke ser ud som vanligt... Kom frem til et langt ord, som vel kort og godt går ud på noget allergisk reaktion!? Jeg krydser fingre for det bare er mig der ser store læber, og det ikke er sådan fat med Buller. Tager til dyrlægen i morgen, men vil da lige høre herinde også?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er læben hævet?
  • #1   26. feb 2013 Hmm ja må indrømme den ser lidt hævet ud, tror du gør klogt i at ringe til dyrlægen i morgen..

Er han generet af det?? Savler han eller noget??

Det behøver jo ikke at være allergisk relateret, hvis han er udekat så kan han jo have stukket stig på noget, eller af noget, eller måske en lille rift, måske har han været oppe og slås, men selvfølgelig stadig kun muligt hvis han er udekat..

• #2   26. feb 2013 Han er udekat - med tildens til at stikke næsen for langt frem. Så det kan meget vel være det! Han virker ikke generet af det, spiser, drikker, fjoller og leger som han plejer. Vi må også godt røre og undersøge etc. Men jeg kan simpelthen ikke se hvad det kan være.. Men jeg er jo selvfølgelig heller ikke dyrlæge...
    Men så er det first thing in the morning!

profilbillede
  • #3   26. feb 2013 Ja så han nok haft næsen for langt fremme, på en eller anden måde smiley eller rettere læben smiley

Ja se hvordan den ser ud i morgen og hvis den stadig er hævet så ring til dyrlægen..

• #4   26. feb 2013 Han ser jo ellers fin ud og har da ikke andre tegn på slåskamp, så måske har han stukket eller revet sig på noget, der burde vel ikke være smådyr i luften nu der stikker, for var det sommer ville jeg tro en bi eller myg havde stukket ham..

• #5   26. feb 2013 Tænkte også på sådan et stikdyr, men ja det burde være for tidligt med dette kolde vejr. Han ser nemlig fin ud (altså ingen skrammer etc., at han så ser lidt småtosset ud på billedet er nok fordi han pludselig fik stukket et kamera i hovedet :))

• #6   26. feb 2013 Ja det er da også irriterende at få stukket sådan et kamera i hovedet når man har en stor læbe, så ser man jo ikke "top dollar" ud smiley smiley

• #7   26. feb 2013 Nårhh, hvor ser han dog kær ud med den sure trutmund ;-), (men det gør han sikkert altid). Jeg aner ikke hvad hævelsen skyldes, men håber den snart er ovre.
    Opdater gerne.

... hmmm, kanske et stikkedyr har været tidligt ude lige i dag, hvor det faktisk har været helt forårsagtigt.

• #8   26. feb 2013 Ej... Det ser altså værre ud på billedet end i virkeligheden (Altså jeg mener, han ser ikke så fjollet ud ;))
    Jeg håber bare det er "ingenting" vil så nødigt have han fejler noget...

• #9   27. feb 2013 Årh nej... mens jeg snakkede med dyrlægen kom jeg(den dårlige kattejer - ynk) lige i tanke om flere ting! Han har kløet sig meget bag øret den seneste tid og blevet helt salig når jeg har kløet til der. Samtidig (dette kan dog være fra det vilde udeliv) har der været små skorper fra sår, vil jeg tro. Disse har jeg kunne hive ud - ikke mere end et par mm. Jeg var ifb med noget andet ved dyrlæge for en måneds tid siden, der fik jeg ham til at tjekke om der var øremider eller lopper - det var der ikke. Men måske jeg allerede der kunnet have stoppet denne allergiske reaktion.... (Hvis det er det.)

• #10   27. feb 2013 Hmm vent nu og se hvad dyrlægen siger, har du fået tid ved dyrlægen??
    Det kan jo også være svært at stoppe en allergisk reaktion hvis man ikke ved hvad udløser allergien..Ikke....

Jeg vil ikke mene at fordi katten har kløet sig og han har haft små sår, at du er en dårlig katte ejer, du har jo fået tjekket for det der ville være mest sansynligt og han er udekat, så der kan være en million af årsager til småsår..

Få du ham blot til dyrlæge og se hvad han finder ud af, og så tag den derfra smiley

og kom med en opdatering smiley

• #11   27. feb 2013 Vi har fået tid her kl 14.30....
    Mon det er min eksperimenteren med vådfoder der er gået galt.....?

• #12   27. feb 2013 Altså.... Den har nok noget ... ea... grano......noget... Fik det ikke lige noteret, men den er kommet på noget prednisolon i 14 dage, og hvis det ikke er blevet bedre skal han have taget en biopsi af læben.... Han, dyrlægen, mener (håber, tror) at fordi han er så ung er der ikke en så stor sandsynlighed for tumor/svulst.... (men tak fordi du fik det nævnt!)

• #13   27. feb 2013 Ja tak hr. dyrlæge for det tanke havde ikke lige strejfet smiley

Nåh men så er der jo blot at vente 14 dage smiley for at se om prednison virker og om det så går over..
    Må Buller komme ud i de 14 dage, og efter 14 dage hvad så, skal d så til kontrol med ham eller hvad??

• #14   27. feb 2013 Nåhh ja sorry, det skrev du jo sådan set, at hvis det ikke var blevet bedre skulle han ha lavet en biopsi, men hvis det er blevet bedre hvad så??

• #15   27. feb 2013 Den der med om han må komme ud fik jeg ikke spurgt om... ringer straks og forstyrre manden igen!
    Og ja vi har fået en tid til om 14 dage. Han tog også nogle yndige billeder af læben, så vi har noget at sammenligne med....

• #16   27. feb 2013 Hvis det er blevet bedre så er det nok "bare" sådan en ea... grano...... allergisk reaktion noget.... Og så tager vi den derfra smiley

• #17   27. feb 2013 Ok smiley

Ej og så fik stakkels Buller igen taget billeder, når han nu ikke viser sig fra sin bedste side, aj hvor fejt smiley nu skal han leve med at andre kan se ham med en fed læbe for tid og evighed smiley stakkels stakkels Buller smiley

• #18   27. feb 2013 Han ligger også i køkkenet og er meget sur på mig....

Og nu læser jeg så lige at Prednisolonen skal man trappes ud af... det fik jeg heller ikke at vide.. utroligt man skal gøre alting selv smiley

• #19   27. feb 2013 Eosinofil Granulom....... Tror jeg måske nok det var han sagde :S

• #20   27. feb 2013 smiley ja det kan jeg forestille mig han er, du tager billeder af ham når han ser værst ud - et knæk på selvtilliden smiley
    Du tager ham ud og køre til en væmlig mend der rager og røre ved ham, måske oven i købet stikker ham, i hvert fald er manden væmlig smiley
    Og nu skal han have en eller anden ækel medicin der sikkert smager grimt.. smiley

Jeg jeg ville også være sur på dig hvis jeg var Buller smiley han ved jo ikke det er bedst for ham smiley

Ja dyrlæger er ikke altid lige meddelsomme, hvis man ikke husker at spørge om alt, og hvem filan ved hvad man skal spørge efter??? smiley
    Det der jo ligesom dem der er de proffesionelle, og burde informere om alt, men gætter på at dyrlægen har en plan når i kommer op til ham om 14 dage, i har jo fået en tid der, så han vil jo tilse Buller om alle omstændigheder..

• #21   28. feb 2013 Eosinofilt granumlom (staves?) var også, hvad jeg fandt frem til i går ved søgning på hævet læbe. (Jeg troede ellers at dette viste sig som sår).
    Måske kan du google dig til nyttig information om det....

God bedring med lille Bullers læbe - (selv om han ser noget så kær ud med tyk trutmund er det jo da at foretrække at læben bliver normal ;-)).

Kommentér på:
Er læben hævet?

Annonce