{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.649 visninger | Oprettet:

Hvilken race vil være perfekt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg håber I vil hjælpe mig i min søgen.
Jeg har i det sidste års tid gået med drømmen om at få kat igen, men pga mistanke om allergi skød jeg drømmen lidt til side. Jeg valgte for nyligt at blive testet for katteallergi og har det ikke, så nu er drømmen blusset op igen.

De forskellige katteracer kan jo alle være nok så smukke, men hvordan de er af sind og hvordan de vil passe ind i mit hjem ved jeg ikke. Jeg har før kun haft huskat. Jeg har dog en forkærlighed for persertyperne, sphynx, denvon- og cornish rex.

Det jeg leder efter er en rolig kat. En "hund-kat", hvis I forstår hvad jeg mener - en som vil ligge i sofaen og nusse og som ikke løber på væggene af stress. En som skal leve sit liv indendørs, dog med mulighed for at komme i haven i snor. Den skal bo sammen med 2 små hunde.

Jeg passer pt min venindes kat for at være helt sikker på at det er det jeg vil og jeg elsker at have hende her. Det er alt hvad jeg havde drømt om, så nu vil jeg til at gøre noget mere alvor ud af min søgen.

Hvilke racer skal jeg kigge på? I må gerne forslå andre end jeg selv har nævnt. Dog ikke blandinger eller huskatte. Jeg vil have kat med stambog fra en opdrætter der går op i sundhed og sind. Vil ikke ud og købe katten i sækken, da det er prøvet før med træls udgang smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race vil være perfekt?
  • #1   19. feb 2013 Perser lyder som en godt bud smiley Måske perser exotic, hvis pelsplejen ikke tiltaler? smiley

Du kan læse en del racebeskrivelser på siden her www.killingelisten.dk smiley

Jeg vil anbefale stort set alle racekatte til at være indekatte smiley (Og så lige OT, men inden du begynder at gå i sele, så undersøg det lige nærmere)

Mht allergien, så vil jeg anbefale at tage ud og besøge et par opdrættere eller hjem med flere katte og lige få det afprøvet her inden du kommer for langt i drømmen om en kat smiley

• #2   19. feb 2013 Du er velkommen her i Århus, hvis det er.. Var lige inde og tjekke i din profil og så du er fra Nordjylland.
    Jeg har en langhåret huskat, en maine coon og europé smiley

Grunden til at jeg foreslår opdrættere er at det kan være lidt forskellige hvad folk reagerer på. Jeg har en veninde der fint tåler sine orientalere, men altså har valgt sin europé "på trods" smiley
    Og andre der tåler tyrkisk angora, men ikke maine coon etc. smiley (begge langhårede racer)

• #3   19. feb 2013 Mener også perser er et godt bud, de er ofte meget rolige og går godt sammen med de fleste mennesker og dyr.
    Ellers måske en ragdoll eller en bobtail, men så kommer der nok lidt mere fart på. smiley også er det jo selvfølig lidt individuelt fra kat til kat.

• #4   19. feb 2013 Tak for det. Det er nok rigtigt at jeg skal prøve at være i et hjem med flere katte, specielt hvis valget falder på en langhåret kat, for jeg passer en korthåret kat nu.

Pelspleje er intet problem. Jeg elsker pelspleje og går utrolig meget op i det. Så perserens store pels skræmmer mig slet ikke.

• #5   19. feb 2013 Ginger - Jamen så må du da ud og besøge et par perser opdrættere og opleve dem smiley

• #6   19. feb 2013 eller en selkirk rex den har perser sind.

• #7   19. feb 2013 Christina B - Er den ikke mere en kombination/ovre i briten? Der er jo brugt rigtig meget brite da racen blev dannet/nu den er ved at blive dannet smiley

• #8   19. feb 2013 Selkirk Rex er uden tvivl den race jeg af udseende mest af alt holder af, men troede faktisk ikke den var i Danmark smiley

• #9   19. feb 2013 Prøv at kigge på killingelisten, der kan du se hvilken racer der er og hvem der opdrætter dem.

• #10   19. feb 2013 Ginger - Jo jo, vi har i hvert fald en enkelt dansk opdrætter. Katteri Lykken, som faktisk bor oppe i dit område. Hun er nemlig bosat i Nykøbing Mors smiley

http://www.soebugten.dk/dansk/

Og på killingelisten kunne jeg sat at brite opdrætteren Godsk også startede op med Selkirk for nogle år siden
    (link fjernet)

Der er også en del brugere herinde der har kat fra Lykken's. Bl.a. Tzari og Winnie W
    (link fjernet)

• #11   19. feb 2013 Tak for jeres hjælp. Det er virkelig en stor hjælp for mig smiley

• #12   19. feb 2013 Rex'erne er en meget aktive katte - så du må bestemme dig om du kan klare det

• #13   19. feb 2013 både Rex og sphynx er aktive racer og den sidste kan været meget larmende.
    Min anbefaling vil være at tage på en udstilling og se racerne i virkeligheden og så tage ud og besøge opdrættere af forskellige racer.

• #14   19. feb 2013 Hej Ginger smiley du er jo enhver opdrætters ønske køber smiley da jeg læste din tekst om en hund/ kat kom jeg sådan til at tænke på vores Grisling smiley Grisling er 2 år gammel hun har boet ved en pige der havde en anden perser og en pekingeser hund.... Grisling ved ikke hun er en perser hvis du forstår hun vil helst være med i alt og når hun leger er hun alt andet end elegant smiley Grislings ejer kunne ikke have dyr mere da hun skulle flytte ret akut smiley men vi kan mærke hun faktisk mangler den hund som hun har været vant til at lege med smiley

hun er blåtortie hvid perser og sådan semi lang pels

vi har også 2 stk ungdyr en langhåret pige og en exo han

du kan tjekke vores hjemmeside www.hyggebos-exo.dk den er vist ikke helt up to date men hvis du vil vide mere eller have nye billeder så er du meget velkommen til at skrive eller ringe, du er også velkommen til et uforpligtende besøg smiley

• #15   19. feb 2013 Tak. Dejligt at vide at nogle af dem jeg er meget forelskede i er meget aktive katte. Det er ikke rigtig det jeg ønsker, da jeg så gerne ville kunne tilbyde dem et større hus end jeg har.

Vil en udstilling vise kattens sind. Tænker at de er ude af deres vante miljø der og ikke viser deres sande natur. Ligesom hunde ikke rigtig gør på en udstilling. Men vil klart gerne ud og besøge nogle opdrættere i deres hjem smiley

Thomas og Marlene: Hvor bor I henne af. Måske jeg kunne aftale at komme og besøge jer og jeres katte for at se om Perseren er noget for mig smiley
    Grisling lyder præcis som den type kat jeg leder efter. En som vil passe godt herhjemme ved mig og mine hunde.

• #16   19. feb 2013 Ragdoll! Layback sind og en kælemis ud over alle grænsker. Da jeg læste din tekst tænkte jeg på vores han Echo. Han vil gerne være med hvor det sker men er også meget afslappet og rolig

• #17   19. feb 2013 Bemærk, at når Lis og Marianne snakker om rex, så er jeg ret sikker på at de mener cornish og devon rex, og altså ikke så meget selkirk rex smiley

• #18   19. feb 2013 hej igen vi bor mellem randers og århus du er altid velkommen til at hilse på dem du kan fange mig på 30633020

• #19   19. feb 2013 Jeg vil helt klart anbefale perser exotic eller en blue british shorthair. Begge rigtig hyggekatte

• #20   20. feb 2013 jeg har som sagt 2 selkirk rex gående herhjemme.Deres temperament minder rigtig meget om perseren med lidt brite træk ind over. Begge mine er ekstrem kælen og kontakt søgende. Gynt er som en lille hund der følger alt du laver og gerne vil hjælpe med en masse. Det er altså en hel anden slags rex kat rent psyke(og udseende) mæssigt end cornish og devon rex. Det er pt "lovligt" at parre både perser,exotic,brite og langhårs brite ind i racen.
    Selkirk findes i både korthår og langhårs udgave med og uden krøller(dem uden krøller kan "ikke" udstilles). Ved Gynts mor ligger med killlinger pt
    Mine 2 er ubeslægtet fra Astrid af hun har en del forskellige linier.
    Ronja og Gynt kan ses live på tica showet her i marts og lørdag i Fredericia har jeg Ronja med. Vil du vide lidt mere om racen så bare skriv så svarer jeg på de spørgsmål jeg kan.

glemte lige jeg har 5 ildere gående dem synes Gynt er rigtig spændende selvom de en gang imellem takler(napper i ham og vælter ham) ham så skubber han dem bare af og går upåvirket videre. De er meget nervefaste

• #21   20. feb 2013 Tzari: Det er netop en magen til din Ronja, jeg forelskede mig i da jeg så dem første gang på et billede. Langhåret og krøllet - hun er super smuk smiley

Det er da en race jeg vil kigge lidt mere på nu når jeg ved at den er i Danmark. Det er flere år siden jeg så den første gang, men kunne intet finde om det på danske sider.

Det lyder også som en kat der ville passe herhjem, men det var også min fornemmelse at perser-typerne ville gøre det. Ved ikke om det er det rigtige ord for det, men tænker netop på Perser, Exotic, Colourpoint og Selkirk rex smiley

• #22   20. feb 2013 Der er også Ragdoll og RagaMuffins de er meget hunde agtige smiley

• #24   20. feb 2013 Ragamuffin??? Det har jeg aldrig hørt om før. Har du et link til denne race? smiley

• #27   20. feb 2013 Vil klart mene du skal kigge nærmere på en Ragdoll smiley Med de søgekriterier du har, bliver du ikke skuffet smiley

• #28   20. feb 2013 Jeg vil også sige en perser, når nu pelspleje ikke er noget der afskrækker dig smiley

Det er nogle dejlige rolige, godmodige og milde katte. Bestemt en dejlig kat.

• #29   20. feb 2013 Ginger - Colourpoint er en farve variant hos perseren smiley I udlandet/andre forbund kan det dog godt være den betragtes som noget selstændigt, men leder du heder i DK, så skal der kigges under persere smiley
    Held og lykke med at finde en

• #30   20. feb 2013 Tak smiley Det er virkelig en stor hjælp. Sad lige og kiggede stort set alle film Cat 101 igennem på Animal planet og jeg tror I har ret i hvad i skriver. Det er Perser, Selkirk Rex og Ragdoll som nok er dem jeg skal kigge lidt nærmere på og som vil passe perfekt herhjemme.
    Nu skal jeg så bare finde de perfekte opdrættere smiley

• #31   20. feb 2013 God fornøjelse smiley
    Vær dog lige opmærksom på at tage nogle af de der udseendelser med et gran salt. Har ikke set så mange, men jeg var ikke udpræget imponeret over dem jeg så smiley

• #33   20. feb 2013 Skulle du være interesseret i ragdollen, så kan du i hvert fald rolig kontakte Christa der har kommenteret tidligere i denne tråd smiley

Kommentér på:
Hvilken race vil være perfekt?

Annonce