{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lang løbetid hos damemis - hvor blev tråden af?
  • #1   18. feb 2013 Der gik et par minutter før det gik op for mig hvorfor jeg ikke kunne upload mit svar...

Nogle mennesker kan bare ikke håndtere at få råd der ikke passer til deres ideer..

• #2   18. feb 2013 Mon katte galleriet bliver ved med at eksistere hvis der ikke bliver svaret på folks spørgsmål....
    For det ender det sku da med!!! Når alt "guldet" bliver slettet hver gang, det ikke lige passer ind i tråd starters lyserøde verden....

Jeg synes det er SÅ RESPEKTLØS at slette tråde, folk har brugt tid på at læse og komme med råd og svar !!!!!!

• #4   19. feb 2013 Jeg tænkte nok hun ville gøre det smiley hun skrev jo hun syntes tråden skulle slutte nu, smiley :( og det mente hun helt og aldeles.. Øv

• #5   19. feb 2013 Kan vi ikke snart få det lavet om ... måske med en mulighed for at sætte en "hængelås" på ... så er tråden låst... men de gode svar får lov til at bestå !

• #6   19. feb 2013 G. H^^ Tænker det samme. Eller så hvor der stod slettet bruger eller anonym bruger der hvor ens "navn" står. Istedet for at hele tråden smutter fordi den enten ikke længere behager trådstarter eller fordi det er en sletter bruger som havde oprettet den. Og som kronen på værket skulle det gøres sådan at man kun kan få slettet hele tråden hvis man har snakket/skrevet med en admin og fået god for det. (eller noget i den stil) smiley

• #7   19. feb 2013 Til alle der synes det var træls tråden blev slettet.
    Den blev slettet fordi jeg simpelthen blev ked af at høre folks kommentare til sidst. læmgere er den ikke. At jeg så i dag skal se at der er flere der bicther over at den er slettet og om det ikke passer efter mine ideer, gør ikke lige frem sagen bedre. Mit mål med tråden var af få svar fordi jeg ikke vidste noget om det og vil hjælpe min kat. Men i stedet begynder folk at stille spørgsmål om hvorfor pokker jeg vil have killinger igen, og om ikke hun havde gjort sit til alle de hittekillinger. Det har intet med tråden og gøre og synes folk skal tænke over hvad de skriver her inde, det er trods alt folk med følelser der sidder bag skærmene der hjemme.
    Hvis i gerne vil have de gode svar er jeg sikker på at der ikke er nogen der forbyder jer at starte en tråd selv, jeg vil bare ikke ligge øre til alt det lort folk fik skrevet. Synes virkelig det er utroligt at i kan sidde og snakke grimt om folk som i overhovedet ikke aner noget om. Det er nøjagtig den her tone der køre her inde som var lagt an i min tråd.

• #8   19. feb 2013 Nu er det sådan at der altid vil komme svar man ikke mener at kunne bruge - men det berettiger vel ikke at alle de råd der kan bruges skal smides ud.

Jeg har prøvet det et par gange med hunner der løb konstant - om nævnt i den slettede tråd uden godt resultat.

Om du laver killinger eller ej kan jo kun du bestemme - min oplevelse er at konstant løbere ikke bliver drægtige

• #9   19. feb 2013 Det er jeg også godt klar over men der er stor forskel på at komme med svar jeg ikke kan bruge og så skrive sådan som nogle af personerne gjorde. Det vil jeg ikke ligge navn til. du kan selv se hvordan folk skriver her inde. det er sjovt nok nogle af de samme der skriver her inde som dem der var værst inde i min tråd. Der var ikke nogle svar jeg ikke kunne bruge, jeg synes der kom rigtig mange gode svar, men gider simpelthen ikke ligge øre til havd som helts og så kan jeg godt se det ikke er pænt gjort over for dem som har brugt tid på at formulere et svar men der må være en grænse for hvad folk skal sidde og skrive.

Tak for svar Lis, hvis hun har haft killinger en gang før og der aldrig har været problemer med hendes løbetid før, kan det så godt bare komme sådan ud af det blå at der nu er noget galt så hun ikke kan blive drægtig?

• #10   19. feb 2013 "Tak for svar Lis, hvis hun har haft killinger en gang før og der aldrig har været problemer med hendes løbetid før, kan det så godt bare komme sådan ud af det blå at der nu er noget galt så hun ikke kan blive drægtig? "

Ja det kan det, også selv om hun har haft killinger - det er hormonerne der laver kuk i livmoderen. Det kan ses på en scanning - en dygtig dyrlæge kan mærke om livmoderen er fortykket.

Er det det, ville jeg klog af skade lukke hende. Den sidste kostede mig 8000 (kejsersnit mm) - den smukkeste kat jeg har opdrættet og ingen killinger. Så surt, da hun var ud af en meget interessant parring i udlandet. Jeg har så været så heldig jeg har fået hendes fertile bror retur fra en opdrætter jeg hvade sogt ham til da han iflg. kontrakten skulle kastreres - så han bor hos mig og har parret en hun - skal bare parre en mere inden jeg kastrerer ham

• #11   19. feb 2013 Louise jeg kan måske nok forstå du ikke bryder dig om tonen i din tråd men kan stadig ikke forstå at du vælger at slette den, der var brugbare råd som også andre kunne få gavn af, i stedet for at slette den kunne du have valgt at slutte tråden med at sige "tak for råd alle, jeg melder mig ud her og følger ikke tråden længre", så er den pot ude, så kunne folk jo vælge selv at stoppe diskutionen eller fortsætte, men så havde det ikke længre noget med dig at gøre, at slette tråde syntes jeg er ærgeligt og er lidt at pisse på de folk der tager sig tid til at rådgive..

• #12   19. feb 2013 okay det var godt nok ærgeligt, så bliver det da spændende og se hvordan de killinger kommer til at se ud (:

Det er sådan set ikke fordi det er et must at hun skal have killinger, vi havde bare planer om det, for så vil vi beholde en af killingerne da hun har et rigtig godt sind og det sidste kuld vi fik blev nogle meget unikke personligheder som jeg sidenhen har fortrudt at jeg solgte. Men det kunne da godt tyde på at hun ikke skal have flere killinger så. Jeg har efter snak med dyrelægen givet hende en p-pille og hvis ikke det virker må hun en tur der ud så han kan kigge på hende.

• #13   19. feb 2013 Hej Heidi, gjort er gjort og jeg vil ikke bruge mere tid på at diskutere det.

• #14   19. feb 2013 Jeg er godt klar over gjort er gjort, det var også blot så du og andre måske tænker over det en ekstra gang næste gang..

• #15   19. feb 2013 ja og det er der blevet gjort et stor nummer ud af skrive hvis du læser resten af tråden her (; orker bare ikke flere kommentare om det, er stadig lidt paf over hvordan så lidt kan udarte til så meget.

• #16   19. feb 2013 Det er da utroligt barnligt egoistisk at slette en tråd blot fordi nogle skriver "grimt" eller har en holdning der ikke lige falder i smag. Kunne det ikke tænkes at andre kunne bruge rådene ??? Og at flere skriver det samme kunne måske hænge sammen med at disse personer har mange års og lignende erfaringer med det problem som trådstarter lægger ud med. For jeg går da ikke ud fra at man ikke må svare, hvis andre har svaret ca. det samme, som man selv vil ?
    Bagefter kan man så lave en ny tråd kaldet "Øv mor, der er nogen der driller/mobber.

• #17   19. feb 2013 Marianne

Der blev overhovedet ikke skrevet grimt... men der blev stillet spørgsmål om hvorfor hun synes netop hendes huskat skulle have endnu et kuld killinger...

Det er desværre den samme historie om at TS ikke bryder sig om at se sandheden i øjnene, om at TS er med til overproduktionen af killinger.
    Tråden blev holdt i en soper tone... med tanken på kattens ve og vel.... men som oftes før, bliver det taget personligt, fordi vi ikke bifalder tanken om de nuttede killinger, som man vælger at få for sin egen skyld og bestemt ikke for kattens.

• #18   19. feb 2013 Tak for up-date G.H. Nu nåede jeg desværre ikke selv at se den, men mit svar ville nu være det samme uanset emne.
    Det med at vende den mening, tror jeg lige så godt vi kan opgive. De menneske VIL ikke se det, for det sker jo ikke for dem, kun for naboen, eller deres kat. Det er heller ikke nogen af dem, hvis overskudskillinger bliver smidt på mit dørtrin eller direkte ud i en skov. For de har jo tjek på det hele.

Dyb sarkasme kan forekomme.

• #19   19. feb 2013 så kører den igen. i skulle se jer selv..

• #20   19. feb 2013 Marianne

Ja det er godt som at slå i en dyne... for at lave larm... men for pokker altså !!!!!

Og den stakkels pige mis der har været i løb så længe fordi man ikke lige kan finde den rette hankat... det er godt nok synd!
    Og hun kan da heller finde ud af det når hun går op ad en fertil hankat der er ca 6-7 mdr (mit gæt udfra profilen)... men bare ikke lige ved hvad han skal gøre ved sådan en hunkat endnu... men det er vist mere end heldig smiley

• #21   19. feb 2013 Uden at have deltaget i nogen af de slettede tråde, så bliver jeg bare SÅ ærgelig når folk gør den slags.. Og det er endnu en af grundene til, at jeg faktisk ikke rigtig gider deltage aktivt i forum herinde på kattegalleri.

men alle jer der synes det er træls - hvad med at sende en besked til admin (ris/ros) og fortælle dem om dette!
    Jo flere der melder tilbage at det ødelægger forum med deres slette politik, jo større sandsynlighed er der for at det bliver ændret..

• #22   19. feb 2013 for ind i........ Hun SKAL ikke have killinger nu!!

• #23   19. feb 2013 nu må i simpelthen holde, jeg synes simpelthen ikke det er retfærdigt, jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg bare går og trækker den ud fordi hun skal have killinger, hun er bare kommet i løbetid ligesom alle andre katte og jeg som en ANSVARLIG ejer søger råd her inde fordi hun har være i løbetid i længere tid end normalt, men det skulle jeg da aldrig nogen sinde ha gjort. G.H hvad bilder du dig ind? hvorfor skal du få mig til at lyde som jeg bare går og trækker den ud fordi hun skal have killinger, hun skal ikke have killinger. Hun er bare ikke blevet sterreliseret endnu fordi jeg om et halv års tid ville have killinger med hende. og det får du nok så flot til at lyde som en forbrydelse! De killinger hun får beholder jeg selv en af og resten får det bedst mulige hjem fordi jeg ikke bare sælger mine katte til hvem som helst.

• #24   19. feb 2013 Louise, jeg er ked af at sige det, men du er meget selvmodsigede..
    Jeg læste din tråd grundigt igennem flere gange igår og ligesom nu, siger du at du jo havde planer om killinger et godt stykke ud i fremtiden. men samtid at du ikke lader hende gå og vente til du syns hun skal have killinger...

Jeg kan godt forstå hvis folk bliver lidt forvirret, for du gør det ikke klart om du holder fast i at ville have killinger eller har besluttet at sterellisere hende...
    Samtid ved jeg også godt at det er surt at 20 mennesker kommer med formaninger, men husk de alle tænker på kattenes ve og vel, ikke ejerens sensitivitet... Netop dette emne har for nyligt været oppe og vende herinde adskillige gange, så trådstartere burde være advaret allerede før de opretter deres indlæg..

• #25   19. feb 2013 Louise det kan godt være du syntes vi er dumme og ikke fatter en brik, men helt ærligt læser du selv hvad du skriver??

Du ville have killinger om et halvt år?? Ville du så lade katten gå ind og ud af løbetid i et halvt år uden parring?? Det kan du da vel ikke mene.. Så skulle du da se at få nogle p-piller til hende..

Om du avler eller ej kan jeg ret beset være ligeglad med, men kan så sige at grunden til at vi er mange der reagere kraftigt på alle dem der syntes det er åhh og ihh så sødt med killinger og som forsværger at deres killinger aldrig bliver bare smidt ud, for de har allerede aftagere, det er nok fordi vi sidder en masse mennesker med katte som andre har smidt ud, jeg har 2 katte, den ene er fra en mor hvis ejere valgte at flytte fra hende, og moren endte gravid hos Kattens Værn, jeg blev plejemor for mor og killinger, og endte med at beholde en killing, den anden kat har jeg via den var smidt ud ved min søsters arbejde til egen skæbne 3-4 mdr gammel, tydeligt en der ikke har kunnet fået afsat sin killing.
    Jeg ved Marianne gentagne gange har oplevet at killinger er blevet smidt af i hendes indkørsel og min kusine har set en mand smide 2 små killinger på ca 8 uger ud af sin bil..
    Så ja vi bliver jo nok lidt oprørte over alle de killinger der bliver lavet fordi katten er sååå sød..

• #26   19. feb 2013 Hun har p-piller, der var en grund til jeg søgte råd her inde og det var bestemt ikke at blive hakket sådan ned. Jeg har snakket med en dyrelæge hvis du læser lidt længere oppe i tråden.

Mischa er selv en kat jeg har taget til mig da hun var blevet smidt ud, og hun var med killinger. Måske vi skal starte en tråd om hvorvidt almindelig huskatte skal have killinger eller ej i stedet? for det er hvis det tråden bliver drejet over i. Jeg spurgte ikke om råd til det rigtige eller ikke rigtige i at få killinger, jeg spurgte om hvad årsagen til at hun havde været i løbetid var.

• #27   19. feb 2013 "for ind ........ Hun SKAL ikke have killinger nu!! "

Er hun overhormornel - så er det NU lige NU hun skal have killinger - venter du er chancen for det lykkedes ikke stor.

Har hun cyster fosvinder de ikke fordi du giver hende p-piller.

• #28   19. feb 2013 Ja nu har hun p-piller men efter hvad du skriver så har du jo først fået det nu, så du havde altså tænkt dig at lade katten gå ind og ud af løbetid i et halvt år..

Åhh nej siger jeg bare, lyt til Lis hun ved hvad hun snakker om...

• #29   19. feb 2013 For lige at gøre det her helt klart. Mischa er på p-piller nu, Hun er stoppet med at være i løbetid og det går godt. Flemming( vores anden kat) skal neutraliseres. Jeg har planer om at Mischa skal have killinger om et halvt år og det har jeg fordi jeg selv vil beholde en af dem og resten får de bedst tænkelige hjem og hvis ikke jeg kan finde hjem til dem så beholder jeg dem selv hvor de også vil få det bedst tænkelig hjem. Jeg er ikke nogen uansvarlig ejer. undrede mig blot over hvorfor hun blev ved med at være i løbetid og derfor søgte jeg råd herinde, Det var faktisk det eneste jeg spurgte om da jeg startede tråden og se hvad den er endt ud i.

Tak til dem som har været søde at give svar. Men det er sidste gang jeg spørger om råd herinde. G.H har været en af dem som virkelig har fået mig udstillet til det dårlige, endda til folk som ikke har været med i den tidliger tråd. Nu er alt hvad jeg har haft startet med at skrive og hvordan sagen sluttet skrevet her. og til dem som er i mod at huskatte får killinger.. ja kan da godt forstå at der er mange killinger i omløb men så længe jeg tager ansvar for hvad jeg briger til verden så kan jeg ikke se hvad der er at få ondt i røven af. Er vel ikke være end alle dem som avler..

• #30   19. feb 2013 Det var jo derfor jeg sprugte folk til råds her inde Heidi??

• #31   19. feb 2013 Lis hvis det er tilfældet skal hun bare ikke have killinger.

• #32   19. feb 2013 og nu kan det godt være du synes jeg spørger dumt, men er det ikke naturligt for en kat at være i løbetid Heidi? p-piller er da bestemt ikke sundt.

• #33   19. feb 2013 Jo det er naturligt for en kat at være i løbetid, men det er også naturligt at den bliver parret, og det vil du afholde den fra i et halvt år og det er bestemt hverken naturligt eller sundt/ godt for hunkatten...
    Det er der fejlen er... Ikke at den er i løbetid eller at du vil parre den, men at du vil vente med at parre den...

Og sorry det en en ting du burde vide når du har fertil hunkat, det er info som kan læses et væld af steder..

• #34   19. feb 2013 Det er kun naturligt for en kat at gå i løb med formålet at blve drægtig og dermed stoppe løbetiden... En hunkat er ikke designet til at gå i løb efter løb uden at blive drægtig da det er en kæmpe hormonel omgamg for dens lille krop at skulle klare gang på gang..

• #35   19. feb 2013 Faktisk er det min erfaring at gentagne løbetider uden parring giver flere problemer end kortvarigt på p-piller

• #36   19. feb 2013 Hvad er kortvarigt så Lis?? Jeg mener ikke at et halvt år er kortvarigt, men det er det måske??
    (ingen negativ undertoner her, ren nysgerrighed)

• #37   19. feb 2013 Tak for svar, men kan ikke se hvorfor jeg burde vide det bare fordi man kan læse det mange steder. Det er først nu det har været et problem, har kun haft hende i et år så hvorfor skal jeg søge viden om noget jeg ikke vidste kunne opstå som et problem? Har jo søgt om svar herinde og det synes jeg har fået nu.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #38   19. feb 2013 Hej Louise

Jeg tror det er fordi mange af os herinde ikke synes det er nødvendigt at få killinger på sin kat, når såå mange katte sidder på internaterne dag ind og dag ud og trænger til et godt og trygt hjem. Det er jo ikke kun dig der vil have din kat skal have killinger, der er faktisk mange i det lille Danmark der vil og gør det, som ikke kan se at det måske "Hvis det kunne lade sig gøre" ville være så super om vi alle kunne tage en pause på et par år med at avle killinger eller i stedetfor selv at købe en af de dejlige katte sjæle på et internat. smiley
    Her snakker jeg ikke om registreret opdrætter.

Jeg har før skrevet i en ligende tråd om min mening om dette, den kopierer jeg lige ind her også. smiley
    ----------------------------------

<i>Jeg ville da også meget gerne have haft nogle killinger fra min hunkat, Hun er smuk og hun er mild mm. , MEN mit hjerte ville græde over at jeg måske havde taget muligheden fra ca 4-6 kattes chancer til at få et godt liv, der er såå mange der sidder og venter og venter i et lille bur på internaterne som fortjener et værdig katte liv.

Så de mennesker der heldigvis ikke fik købt de killinger min hunkat IKKE fik, er der store chancer for de ville købe en af de stakkels hjemløse katte på internaterne.

Så hvis mange tænkte sådan ville vi nok ikke have så mange stakler der sidder dag ind og dag ud på de forskellige internater.
    Man blive nogen gange nød til at tænke længere, Hvad/hvem ville det gøre godt for hvis jeg lod være? .....og at jeg ikke kun tænker på mig selv og er det nu nødvendigt,?..... Kan jeg måske ikke bare købe en af de skønne katte på et internatet i stedet for.? </i> smiley

• #39   19. feb 2013 Jeg mener du bør sætte dig ind i en hunkats løbetid når du vælger fertile katte, det er noget der er beskrevet i ret mange kattebøger osv, jeg siger ikke du skal vide alt om løbetid, men at du bør vide at en kats natur er at gå i løbetid og blive parret og hvilke ricici der er ved ikke at lade katten parre..

Jeg har læst katte bøger om katte og katteadfærd siden jeg har lært at læse, det betyder ikke at jeg ved alt, men jeg har dog en basal viden, som jeg mener at alle katte ejere bør have..

• #40   19. feb 2013 Det ved jeg da så udemærket også godt, men hvad har det med mit spørgsmål at gøre om at hun har en længere løbetid end normalt?

• #41   19. feb 2013 Intet for det var et svar til det spørgsmål du stillede om ikke det var naturligt for en kat at gå i løbetid hvor jeg svarede dig dette:

<i>Jo det er naturligt for en kat at være i løbetid, men det er også naturligt at den bliver parret, og det vil du afholde den fra i et halvt år og det er bestemt hverken naturligt eller sundt/ godt for hunkatten...
    Det er der fejlen er... Ikke at den er i løbetid eller at du vil parre den, men at du vil vente med at parre den...

Og sorry det en en ting du burde vide når du har fertil hunkat, det er info som kan læses et væld af steder.. </i>

• #42   19. feb 2013 Jeg parrer normalt mine hunner unge. Omkring 1 års alderen - og tager max 3 kuld, i nogen tilfælde indenfor 2 år.

Jeg giver kun p-piller til de hunner der er meget hormonelle eller er storpissere - så det kan godt være et halvt år tid de får dem

• #45   20. feb 2013 Hvor er jeg bare fuldstændig enig med dig Preben smiley

• #46   20. feb 2013 Hvor er det godt der er nogen som dig Lis, så kan tråden fortsætte smiley

• #49   20. feb 2013 Noget helt andet, jeg ved ikke om det er korrekt, men jeg har altid hørt, at killingerne får deres sind fra hankatten og det de har lært far moren???

• #50   20. feb 2013 Det er korrekt at der er lavet undersøgelse der viser hannen har større indflydelse på killingernes sind

• #52   20. feb 2013 Nå så blev endnu en tråd slettet, om en som søgte en hunkat til avl med hans hankat..
    NFO uden tavle men begge forældre havde han havde selv set tavlerne...

Spurgte om grunden til at hans kat ikke havde tavle, var fordi der ikke måtte avles på forældrene pga arvelige sygdomme/ defekter, for så var det jo ikke forsvarligt at avle vidre..
    Fik intet svar, hvorfor er jeg ikke overrasket??

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #54   20. feb 2013 Det var en tråd om annoncering i forummet og man må ikke annoncerer i forummet, det har vi marked til, derfor er den blevet slettet. smiley

Så til en anden gang hvis en tråd bliver slettet, så vær venlige ikke at gætte at det måske er trådstarter der har slette sin tråd, det kunne jo være en af os Haèr der har slette en tråd.. smiley Plus må det heller ikke være rart for trådstarter pludselig at læse man beskylder h"n for at have slette sin tråd.

Kommentér på:
Lang løbetid hos damemis - hvor blev tråden af?

Annonce