{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

killinger med jeres kat ku være sødt {{forumTopicSubject}}

Emnet jeg havde oprettet er desværre ved en fejltagelse blevet slettet istedet for en anden tråd, så her er får I den tekst jeg havde skrevet . . .

Jeg ved godt at der har været utrolig mange indlæg angående brugere der synes deres hunkat af en eller anden grund skal have killinger. Dette indlæg er henvendt til brugere der har hunkatte som ikke er ejet af racekatte opdrættere, nu skal ingen hidse sig op over det før skrevne, jeg mener at alle katte er lige dejlige om de er race / blandings eller huskatte ( havde selv en ukendt blanding i 13 år ).
Det jeg håber med denne tråd er forhåbentlig at få nogle af jer der tænker på at lade jeres hunkat få killinger til at tænke jer om en ekstra gang, for selvom at venner / familie har sagt at de da godt vil have en af killingerne ja så er det så nemt at sige i det øjeblik i snakker om det men mange skifter desværre mening hen ad vejen.
At jeg opretter dette emne i en ny tråd er at flere måske så læser dette. I er vist slet ikke klar over eller tænk på at undersøge hvormange hjemløse killinger / katte der er på de forskellige internater o.l.
Grunden til denne tråd er at jeg en aften satte mig for at tjekke bl.a kattensværns afdelinger - Inges kattehjem - dyrenes beskyttelse og alle organisationer der formidler katte, min undersøgelse omfattede kun killinger og jeg havde ikke tjekket mange hjemmesider med de skønneste killinger før tårene løb ned af mine kinder det var forfærdeligt at se og læse om de stakkels killinger, jeg læste også at der aldrig havde været så mange hjemløse katte på de forskellige internater som der er lige i øjeblikket. Jeg skrev ned hvormange killinger under 7 mdr. der var til adoption på hver webside jeg besøgte ( der var mange jeg ikke fik tjekket, da jeg ikke kunne klare mere )
JEG NÅEDE AT FÅ TALT 937 KILLINGER før jeg stoppede.

PLEASE . . .jer der tænker på at få jeres hunkat gjort gravid tænk jer lige om en xtra gang det er liv vi taler om og som I har ansvaret for.
Så er der alle jer uansvarlige katte ejere som lader jeres katte være udekatte uden at få kastereret / steriliseret dem, det er jo kattens natur at parre sig når de er i løbetid jeg vil slet ikke tænke på hvormange killinger der ligger og dør når moderen ikke vil tage sig af dem længere.
Jeg håber jeg har fået nogle til at skifte mening og være en ansvarlig katte ejer, men forventer også at få en del negative svar på mit indlæg, men alles mening er da velkommen uden at jeg bliver sur af den grund Hilsen Sanne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger med jeres kat ku være sødt
  • #2   12. feb 2013 Det var en anden tråd der skulle være slettet, men det var min der ved et uheld blev det istedet, selvom emne overskriften på den 1ste tråd vises længere nede kan man ikke åbne den - ærgeligt.
    Til jer som skrev de gode svar i den gamle tråd I kunne måske gå ind under de indlæg I har oprettett og finde det I skrev I min gamle tråd og så kopiere det over I den nye, da jeg synes det vil være super hvis andre her får chancen for at læse dem

Ha en god dag smiley
    Sanne

• #4   12. feb 2013 Øøøvv altså..

Jeg kan ikke finde det jeg har svaret i den tråd der nu ved en fejl er slettet, men kan da prøve og se om jeg husker noget af det smiley

Jeg fik helt en knude i brystet da jeg læste dit indlæg Sanne, jeg vidste godt der var store problemer med katte på de mange internater, men så mange killinger smiley
    Mit hjerte bløder for alle de søde killinger og voksne katte der sidder der og venter på at blive elsket..

Jeg har selv 2 hunkatte - steriliserede naturligvis. Ikke et sekund overvejede jeg at få killinger på nogen af dem. Jeg eellsker killinger og jeg elsker at have killinger, men jeg vil tusinde gange hellere være plejemor for Kattens Værn og give nogle forladte kattemødre og killinger en kærlig, god og tryg opvækst i 12 uger end selv begynde at sætte flere uønskede killinger i verden, det er super hårdt at aflevere dem tilbage til KV til en uvis skæbne, men hellere forsøge at give dem en reel start end sætte flere katte i den evt skæbne..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 154 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #5   12. feb 2013 Jeg har før i en anden tråd skrevet dette og synes det ikke kan læses/siges tit nok. Så jeg vil helt bestemt anbefale dem der ikke har være på et katte internat før og tage der ud og se hvor mange stakler der sidder der og bare venter og venter på en kærligt, trygt og godt hjem. smiley
    -------------------------------------------------

Prøv at tage ud på nogle internater og kik de skønne katte sjæle i øjnene og se hvad de siger med deres blikke. Øjnene er tomme, frustreret og opgivende.
    De siger tag mig med, jeg har det ikke godt her, jeg vil ud i naturen igen, det er jeg såå glad for, det var jeg i det sidste hjem eller jeg vil hjem til et kærligt hjem og være indekat igen og blive nusset, få opmærksomhed af mine mennesker og ligge blødt og dejligt i en katteseng. ja og løbe og lege igen. Jeg ved også det var skønt at klatre i et gulv til loft kradsetræ og engang imellem sove eller putte mig i hængekøjen på træet. Please tag MIG med hjem.......

• #7   12. feb 2013 Tusind tak for jeres gode svar, vil lige fortælle hvorfor det kun var killinger jeg koncentrerede mig om det var fordi jeg har måtte tælle ttil 10 og sidde på mine hænder alle de gange jeg her og på andre kattesider f.eks har læst at det
    1. ville være så sødt at få killinger
    2. min hunkat skal opleve hvad det vil sige at være mor
    ( damn har de intet læst om hunkatte og deres killinger, en del hunkatte gider ikke være " mælkebar " for killingerne allerede efter 6 ugers tid og lader dem ikke
    få mælk hos hende så tit og dette bliver hurtigt sjældnere og sjældnere, hun skubber dem bare væk eller smutter et sted hen hvor de ikke kan få fat i hende -
    sådan er deres natur dette er stadig i deres gener fra før vi begyndte at tage dem til os, da de tidligt skal lære at klare sig selv ) ret mig lige hvis jeg tager fejl i noget af det ovenstående smiley
    Jeg kan forstå hvis det kun var unge mennesker der havde den indstilling, da de jo ikke ved bedre, der er jo også mange ting vi ( der er lidt ældre ) ikke vidste / tænkte over da vi var unge, men jeg har desværre også læst indlæg fra folk der var skal vi sige i den modne alder.
    Nå dette skulle bare være et kort indlæg men som sædvanlig bliver det næsten en kort novelle gggggg

Hilsen Sanne

• #8   12. feb 2013 Glemte lige en vigtig detalje, hvis nogle af jer tjekker min profil og læser at jeg har 2 Norske Skovkatte med stamtavle og undre jer over hvorfor ialverden jeg ikke hentede 2 katte fra et internat når jeg nu har så ondt af dem, så kan I læse forklaringen på dette under emnet " 200 kr " hvor jeg har et længere indlæg ang. dette.

Sanne smiley

• #10   12. feb 2013 Hej Winnie
    Desværre så jeg du bor i nordjylland så det må blive et cyberkram " LOL "
    men hvis du en dag begiver dig til sjælland så kan de være vi støder ind i hinanden på en udstilling ( hvis du altså tager helt herover for det ).
    Jeg er ikke helt med på hvad du mener med dit indlæg, kan du ikke lige skære det ud i pap for mig, hvis det er noget der ikke kan " offentliggøres ggg" så skriv en besked - hilsen Sanne

• #11   12. feb 2013 Jeg er vist kommet i skrive humør idag- jeg så lige at denne tråd har været vist 99 gange og der er kun åbentbart kun 4 der har synes det er en så vigtig sag at de har ofret tid på at svare, undre mig bare over mennesker indimellem - øh nej ret tit faktisk

• #14   12. feb 2013 Hej Lotte
    Jeg har heller ikke sagt at det skulle forbydes men desværre er de nok ikke mange der gør som du skriver, hvis der var ville der jo ikke være så mange katte / killinger på internaterne at det sq er skræmmende, har du set alle de annoncer på f.eks den blå avis & gul & gratis der drejer sig om at sælge killinger / katte, hvad tror du der sker med dem for der er ikke aftagere nok til den mængde. Mange dyrlæger afliver hver uge raske katte folk ikke vil have.
    Det ville da være perfekt hvis folk gjorde som du skriver smiley men virkligheden er en anden
    Hilsen Sanne

• #16   12. feb 2013 Hej Susan.
    jeg kan godt huske du skrev et indlæg som var ret godt, det var mere en undren over antallet der læste tråden og så få svarede smiley
    Tak fordi du skrev igen smiley synd at tråden blev slettet meenn det kan jo ske

Hilsen Sanne smiley

PS. Hvad om vi tog en masse af disse hjemløse killinger og lod dem flytte ind på
    dit gods " LOL "

• #18   12. feb 2013 Hej Lotte
    Ja det har du misforstået da jeg synes alle katte er skønne, det jeg mener er at der er mange der intet gør for at deres kat skal blive gravid og andre der synes det ku være dejligt med killinger, det var ikke racekillinger jeg så på alle de internater jeg tjekkede, men dejlige blandinger, hvorfor skal deres liv ødelægges fordi nogle kke tænker sig om og undersøger sagen inden deres kat bliver gravid. Du kan læse mange indlæg her og på andre katte sites hvor ejerne synes deres kat skal have killinger. Jeg adskiller hvad jeg kalder opdrættere af racekatte og dem jeg kalder avlere disse er ikke en disse bedre end de personer som jeg har omtalt i mit indlæg. de opdrættere jeg kender til får næsten altid et hjem til deres killinger da de ikke bare lader hunkattene blive gravide i flæng.

Håber jeg har forklaret det så du ikke tror jeg kun vil have racekatte opdræt.

Du kan læse i et af mine tidligere indlæg så havde jeg den skønneste blandingskat i 13 år, hun var født i en lade som var ejet af et par som havde en norsk skovkatte hun og de lod hende parre sig med hvem der kom forbi når hun var i løbetid, min lille killing var blevet mishandlet af nogle møg unger ude i den lade da hun var 8 uger gammel og blev aldrig psykisk normal hun var bange bare folk gik på trappen og der var ingen af mine venner der nogensinde så hende da hun gemte sig til de var gået og det tog mig 2 år før jeg kunne røre hende, p.g.a hendes tilstand tog jeg ikke på ferie i de 13 dejlige år vi trods alt havde sammen, ville ikke udsætte hende for det at skulle passes af fremmede, desværre blev hun syg i sommers og jeg måtte tage den frygtelige beslutning at lade hende få fred, hun blev kremeret og hendes urne står på en hylde med hendes ynglingsbold samt nogle billeder.
    Denne historie viser også hvad der kan ske når folk ikke tænker på at det er et levende væsen de har med at gøre.

Hilsen Sanne smiley

• #19   13. feb 2013 Sanne **Jeg er vist kommet i skrive humør idag- jeg så lige at denne tråd har været vist 99 gange og der er kun åbentbart kun 4 der har synes det er en så vigtig sag at de har ofret tid på at svare**

Jeg er en af dem, der skimmede tråden, men ikke lige orkede at kommentere, og det er bestemt ikke, fordi jeg ikke mener, at det er en vigtig sag!

Og ja, jeg undrer mig over (måske som den eneste), at du selv har fravalgt overskudskillinger til fordel for opdrættede racekatte.

Forresten er jeg ikke i målgruppen for trådens emne. Har aldrig avlet killinger og kommer aldrig til det.
    Mit indtryk er, at dem, der er i målgruppen, bedrøveligt nok, næppe interesserer sig for problemet med killingeoverproduktion.

Her et ganske lille udpluk af links til relaterede tråde. Som man kan se, dør trådene ud, uden den store deltagelse fra målgruppen.

http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/103130-jeg_forstaar_ikke__

http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/101203-min_dag_paa_internatet_langt

http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/61185-kan_ikke_komme_af_med_mine_killinge___

• #20   13. feb 2013 Typisk.. Kun katte med papir er gode nok..!
    Måske avlere også skulle holde lidt pause så, der er godt nok også mange race katte der er til salg, store killinger som de ikke kan komme af med.. Og når nu de er så meget mere ansvarlige end os der har papirløse katte, så kunne de jo starte?! smiley

• #22   13. feb 2013 Nej der ender de ikke nej, de ænder på min face side eller dba, til så billige penge, at nu går min veninder ud og køber race kat i stedet for at købe en kat på internatet.. Og det sker rigtig meget !
    Så det jo også et problem..

• #24   13. feb 2013 Kan ikke på nogen måde se, at det skulle være forkert at købe en kat fra en opdrætter i stedet for en kat fra internat...

Du aner INTET om, hvordan katten fra internatet er vokset op, hvordan den er blevet behandlet eller hvor mange hjem den har haft.

Der har jeg mere fidus til at købe ved en opdrætter, du møder dem, ser deres hjem og deres dyr. De er som regel checket for visse sygdomme, chippet, vaccineret og så videre. Jeg har selv fået købt en unghund med stamtavle, hvor opdrætter glemte at nævne tidligere hjem. Men der er i det mindste en klub, som kan få opdrætter på ret kurs igen eller i værste tilfælde ekskludere opdrætter for brud på regler.

Lotte BN

Har ikke set killinger til hjem før pris, men du kan godt finde lidt ældre racekatte, der har været brugt til avl eller ikke kan bruges til avl eller kommet retur til opdrætter feks på grund af allergi til et symbolsk beløb som svarer til internaterne.

• #25   13. feb 2013 Har set dem til 1500 flere steder..
    Og som Sarah siger, vil flere heller have fra opdrætter pga du ved hvordan de har haft det.. Og ville jeg også gøre !
    Jeg elsker katte og havde 20 hvis jeg kunne, men vil ikke have fra internat igen..
    Dem har jeg haft.. Og de er sgu desværre lidt bimse smiley

• #29   13. feb 2013 Jeg siger bare at alle skal være lige ansvarlige smiley
    Både dem med BMWer og Suzukier.. Hehe..
    Og jo, flere opdrætter sætte katte langt ned i pris eller udstationere dem, og det får dem til at konkurrere med internat katte.. Og det er bare det jeg siger..

• #30   13. feb 2013 Min store blandings dreng er resultatet af en uansvarlig katte ejer!
    Jeg tør ikke tænke på hvad der ville være sket med ham, hans søster og hans mor hvis ikke jeg havde fundet hende (mormis) da jeg gjorde..
    Hun var forkommen, mager og helt igennem forsømt.. en kat der var i overskud og overladt til sig selv.. 3 uger efter jeg tog hende ind fik hun to skønne killinger..
    Hendes ejer fandt jeg aldrig men har stærk mistanke om hvor hun kom fra.. og hvorfor hun blev smidt ud..
    Hvis skæbner som denne skal undgåes er man nødt til at være ansvarlig og neutralisere sine katte
    Mit hjerte bløder for de mange killinger som sidder på internat og venter på et dejligt hjem..
    Jeg har pt 4 katte og alle er de resultat af uansvarlige ejere... (undtagen niko, han er et særtilfælde).. jeg har begravet 2 katte som også kom til verden på den måde, det har aldrig været min mening at jeg skulle have så mange katte men jeg kan jo ikke bare lade dem sulte/fryse ihjel...

• #31   13. feb 2013 Hmmm... min enigknap vil ikke tage ved :-S, så du får også lige et skulderklap fra mig, Michaela. smiley

...nå så virkede den vist alligevel.

• #32   15. feb 2013 Udover de katte der ender på internat bliver en del desværre bare smidt ud som affald og overladt til at klare sig selv. Sidst jeg var i Odense så jeg en stor flok på 10 katte, som intet hjem har. De for dog mad et par gange om dagen.
    Om et år er der sikkert kommet en del flere killinger til fra den flok. De små killinger kravler op under bilerne for at varme sig . Der er ikke nogen kattefanger på dem endnu, så det kan nå at blive til mange killinger. Desværre er det ejeren af grunden der skal rekrivere en sådan. Jeg tror ejeren er Odense kommune. Og så vidt jeg ved har Odense kommune en ordning med kattens værn ? Man undrer sig . Og sådan bliver kattene til flere og flere

• #33   26. feb 2013 Hej Tinka
    du skriver . . . .
    Og ja, jeg undrer mig over (måske som den eneste), at du selv har fravalgt overskudskillinger til fordel for opdrættede racekatte.
    Hvis du havde læst et par af mine indlæg lfør dit indlæg så ville du have læst at jrg bl.a skrev . . .

Glemte lige en vigtig detalje, hvis nogle af jer tjekker min profil og læser at jeg har 2 Norske Skovkatte med stamtavle og undre jer over hvorfor ialverden jeg ikke hentede 2 katte fra et internat når jeg nu har så ondt af dem, så kan I læse forklaringen på dette under emnet ( Tråden ) " 200 kr " hvor jeg har et længere indlæg ang. dette.
    Hilsen Sanne smiley

• #34   26. feb 2013 Jeg havde skam læst dine indlæg, Sanne, men derfor undrer jeg mig alligevel. Jeg svarede blot bekræftende på, at jeg undrede mig, fordi du netop selv bragte en evt. undren på banen.

• #35   27. feb 2013 Hej Tinka.
    Os mennesker er heldigvis forskellige og heldigvis for det ellers ville livet være for kedeligt smiley Det er selvfølgelig helt iorden at du undre dig vi har alle ret til at have vores meninger og holdninger uden at andre bliver sure bare fordi man ikke er enig smiley
    Hilsen Sanne smiley

• #36   11. mar 2013 ah endelig fandt jeg dette tråd igen smiley
    Synes den er meget relevant for at vise hvor slemt det står til med hjemløse katte og der er endda kun blevet talt killinger!
    nu er den bogmærket og gemt til reference.

Mange tak

Kommentér på:
killinger med jeres kat ku være sødt

Annonce