1.232 visninger
|
Oprettet:
Steriliseret og hvad så? {{forumTopicSubject}}
Sofus blev fixet i efteråret for at Sofie kunne flytte ind uden risiko for små nullere. Idag er det så Sofie's tur... Hvordan gør jeg smartest når jeg kommer hjem med en udmattet og halvbedøvet missepige?
Da han blev ordnet havde vi kun ham og jeg kunne stå på pinde for ham.
Jeg ved at hun får blød krave på så hun ikke kan slikke såret op, men nu plejer det jo at være sofus der står for at vaske hende...
Vi har ferie hele ugen, hvad så når hverdagen truer? Hun skal have krave på i 10 dage...
Hjææælp ^_^
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Du skal forvente at Sofus hvæser en smule af Sofie, fordi hun nu lugter meget anderledes og fordi hun ikke opfører sig som hun plejer, når hun kommer hjem.
Det er ikke sikkert der sker noget, men det er fornuftigt at du sørge for at hun ikke bliver angrebet og ellers lade tingene gå sin gang.
Det er MEGET vigtigt at hun holdes varm indtil alt narkosen er ude af kroppen. Hvis hun ikke spiser og drikker lige med det samme, så er det ikke nogen katastrofe, men sæt noget dåsemad og vand i hendes nærhed, i hvert fald det første døgn. Prøv at holde hende i ro, men der sker ikke alverden ved at hun forsøger at gå lidt rundt.
Husk at hun SKAL have smertestillende, det er der desværre nogen dyrlæger der "glemmer".
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Vi har gjort klar til at kunne "flytte" ned i den anden ende af huset og lukke sofus ude, så han ikke stresser hende, hvis det bliver nødvendigt. Sofus er en guldfisk/labrador, så mad kan ikke stå frit fremme, har forberedt "madpakker" vvi kan give hende.
Sofus var skæv i 1-1,5 døgn før han var sig selv igen, så har forberedt os på at sove i "hendes" ende af huset natten over (med Sofus lukket ude) pga at de plejer at lege vildt om natten og er bange for at han ikke kan beherske sig...
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Krave har fanden skabt - men klog af skade har alle mine hunne bodystocking på lavet af microfiber - så ud at købe så du ikke står midt om natten med et problem
http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking - elestik i halskanten er vigtig så de ikke piller den af
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Hold fast det er smart med de knæstrømper !!!
dec 2012
Blev også lidt trist da jeg hørte at hun skulle have krave på, heldigvis er den da blød.
Sofus ville meget gerne spise det var bare svært for ham at afstandsbedømme så han knaldede hovedet i gulvet mange gange;-) Jeg bar ham rundt i ca et døgn. Hver gang han forsøgte at bevæge sig rundt tog vi en omgang ml kattebakke, vand skål og mad. For hver gang han drak og spiste så jeg bedring i energiniveau og stille og roligt fik han mere og mere styr på bagpartiet.
Håber at det går lidt hurtigere med hende, for det var sku hårdt og denne gang er min datter hjemme :-\
nov 2008
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Bodystocking er en god idé, det var ikke nødvendigt til min pige, men min anden kat pillede stingene op efter ca et døgn, og skulle i narkose igen
Det med smertestillende er der delte meninger om. Jeg mener også det kommer an på hvilken måde katten bliver steriliseret på. Min pige fik kun fjernet æggestokkene og jeg fik ingen smertestillende med til hende, og det var heller ikke nødvendigt. Jeg fik en snak med min dyrlæge om det, og han forklarede at kattens nyre ikke har det for godt med smertestillende og derfor valgte han ikke at give det med. Det var som sagt heller ikke nødvendigt da der også er smertestillende i narkosen. Men er det hele livmoderen der skal fjernes vil jeg mene at der skal smertestillende med til et par dage.
Spørg din dyrlæge til råds
dec 2012
Skal i netto før jeg henter hende, er det bare knæstrømper i sådan en lille æske? Nogen bestemt str?
dec 2012
nov 2008
Det er klart jo større snit dyrlægen laver jo mere ondt gør det.
Der er katte der er på smertestillende hver dag år ud og år ind uden at de skvatter om a nyresvigt.
nov 2008
Er din hunkat stor skal du måske købe microfiber leggings.
Og en rigtig god ide er det at lave den klar og give hende den på på klinikken hvor hun stadig er lidt omtåget
dec 2012
hvis hun er ligesom sofus er hun stadig skæv når hun kommer hjem, kan ikke nå at gøre klar inden, så håber at det går;-)
Hvorfor er det nødvendigt med snor i halsen?
nov 2008
Lav benhullerne som på tegningen - og sørg for de ikke strammer eller er for store - det er nemt at klippe lidt ekstra når den er på
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
dec 2012
dec 2012
Hun blev helt rolig da jeg tog kraven af, det lille pus og fandt sig i at blive møvet ned i en bs.
Nu putter vi under dynen, vi bor nemlig ret koldt og hun elsker varme (ligger gerne helt op ad radiatoren og bliver brændt af)
dec 2012
Tak for godt råd, Lis, det havde jeg aldrig fundet på selv!
dec 2012
dec 2012
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Men Bøllemis nussede og vaskede som vanligt, uden det gav problemer
dec 2012
Sofie er så småt ved at være sig selv igen, bortset fra at hun ikke har lyst til at lege så vildt og så meget som de plejer og det driver sofus til vanvid (han fløjter rundt og prøver at lokke hende med)
Tror du ikke jeg behøver at være bekymret for tatoerne? Han har en øre fetisch. Han ELSKER at vaske hendes ører, længe og grundigt
okt 2007
Deres tatoos er fine og tydelige...
Eneste "problem" bliver nok at Sofus bliver grøn i munden
dec 2012
okt 2007
Det var kun min første der blev tatoveret med sort, alle de andre jeg har fået fixet er blevet tatoveret med grønt..
Steriliseret og hvad så?