mine dejlige katte skal have et nyt hjem, - men hvordan? {{forumTopicSubject}}
Kære alle
Jeg har uden held forsøgt at finde et tilsvarende indlæg.
Situationen er den, at jeg på nuværende tidspunkt er ejeren af to smukke skønne brødre, (katte) i min 3 værelses lejlighed. Jeg har haft dem i 21 måneder og de er ca. ligeså gamle. De er som sagt brødre og de har det sødeste forhold til hinanden. For det meste elsker de hinanden og kan bedst lide at ligge tæt sammen og putte og vaske hinanden, men vi har selvfølgelig også vores sædvanlige ulvetime hvor de leger fangeleg :o)
En af mine veninders veninder reklamerede på Facebook i sommers med at hun havde fundet to katte i en busk og om nogen kunne tage dem og det kunne jeg selvfølgelig, da jeg slet ikke kunne bære det i mit hjerte. Det gjorde jeg desværre lidt uden at tænke over konsekvenserne.
For selvom de er dejlige og jeg elsker dem, så har jeg ikke råd eller tid til dem. Jeg er studerende og har en kæreste i Odense, hvilket betyder at jeg rejser i et par dage her og der, som også er besværligt for både mig og kattene.
Om to måneder tager jeg til USA i 5 uger og ved endnu ikke hvad jeg skal gøre med mine to drenge.
Jeg vil høre jer, om I har nogen råd til mig om hvad jeg skal gøre eller om I har prøvet noget lignende selv. Inderst inde må jeg nok erkende at det er bedst at de får et andet godt hjem eller lignende.
Derudover leder jeg også pt. efter en roommate og det er lidt svært at hægte kattepasning på dem, det synes jeg i hvert fald ikke at jeg kan tillade mig.
Desuden er de hverken kastererede eller vaccinerede, så at ligge dem op på et eller andet, dba. osv er nok ikke det nemmeste.
Så please, hjælp hjælp hjælp. Jeg ved godt at det er uansvarligt
Mange håbefulde hilsner fra en bekymret katte-ejer.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og hvis intet af dette giver pote, så må du se om der er et internat der vil tage dem, det koster vist i omegnen at 500kr. pr kat..
Men må sige at du virkeligt skal gå efter at få dem afsat sammen, det ville være mega synd at skille dem ad..
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Hvis jeg evt. skulle tage dem til mig ville jeg have dem fikset, har 2 missepiger i huset i forvejen de 3 er steriliseret og nr 4 skal snart. Hvis jeg tog fertile katte ind ville jeg højst sansynlig få strinten overalt
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Det er lang tid, men jeg hørte engang, at der var et sted hvor de havde en kat i 3 mdr. da ejeren var i spjældet!
Ja det koster, men det gør turen til USA sikkert også, så har man råd til at rejse, så har man også råd til at få kattene passet Der er mange studerende herinde som har katte - også neutraliserede. Måske kan du få en afdragsordning med dyrlægen - så er det også på plads.
Hvis du har en nabo, ven eller veninde der lige kan kigge ind til dem 2-3 gange om dagen i de dage du er hos kæresten (regner med at det er weekender, da du jo har skole der skal passes, så kan de såmænd godt leve med det.
Mht. roommate, så er kravet jo bare at han/hun skal kunne lide katte - så ser vedkommende det sikkert ikke som et problem at kattene lige skal fodres og kæles med.
Men uansvarlig...... du er da i det mindste ærlig om din situation. Du har handlet med hjertet og glemt at have fornuften med.
Men prøv at spørg de studerende hvad de gør med deres katte?
Så får du sikkert mange gode råd.
Der er 2 som ikke skal skilles ad - men det betyder også at de ikke keder sig når de er alene.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
håber du gør det rigtige for dine katte, det var trods alt pga blødt hjerte du tog dem til dig
held og lykke
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
tak for rådene. Jeg har besluttet mig og det skrev jeg også i mit indlæg. Derfor er det ikke noget spørgsmål om hvordan jeg får dem til at passe ind i min hverdag. Det er både bedst for dem og for mig, at de får et andet godt hjem.
Men, som jeg selv godt var klar over og I også skriver, så bliver det svært idet de hverken er vaccineret osv. Jeg har ikke selv betalt for min rejse og den har stor forbindelse til min uddannelse, så jeg kommer stadigvæk ikke til at få råd til at vaccinere og kasterere dem.
Jeg bor i København, men det er lige meget hvor internattet ligger, det skal bare være rigtig godt. Har I nogen erfaringer med nogensinde at have afleveret jeres kæledyr på internatter? Selvom jeg bedst så dem få et andet godt og kærligt hjem, så kan det godt være at det ender med at være den endelige løsning og jeg kan slet ikke tænke på det eller skrive om det, uden at få tårer i øjnene...
Tusind tak for jeres søde ord og I skal ikke tænke over om i er for hårde.
dec 2012
feb 2013
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Håber du finder en god løsning for jer alle
feb 2013
Hvis det er sådan, du ville have gjort for din kat, så gør det mig virkelig ondt at høre.
feb 2013
feb 2013
Min far har en stor virksomhed med 3 store halle i Sydsjælland. Men, eftersom de altid har været indekatte, tror jeg ikke de ville kunne overleve at komme der ned at bo. Hvad tror du?
Men ja, jeg tog et valg om at tage dem til mig, for ellers var de nemlig blevet aflivet. Jeg har elsket dem lige siden og gør det stadig. De har det rigtig rigtig godt og folk siger at jeg forkæler dem alt for meget.
Det økonomiske aspekt i denne her situation er betydeligt lille i forhold til alle de andre grunde til min endelige beslutning.
aug 2010
Det økonomiske aspekt i denne her situation er betydeligt lille i forhold til alle de andre grunde til min endelige beslutning.
Se, så forstår jeg da SLET IKKE at du ikke vil tage vores råd til dig og dermed få muligheden for at beholde dem. Hvad med at lade dem passe hos noget familie?
Jamen jeg er total forvirret, for hvordan kan man elske sine dyr så højt og så kun have i hovedet at de skal have en ny familie?
Så må det være begrænset hvor stor den kærlighed er.
Hvis du sender dem på internat, så ved jeg at de nogle steder må de være der et x antal dage og så ryger de ud til højre hvis de ikke er solgt.
IK i Odense siger, at de IKKE har en "udløbsdato", kun hvis de får kuller.
Hvad er det for "Haller" din far har? Minkfarm? Svinefarm? Anyway, så synes jeg at det skal blive ved med at være kælekatte og det bliver de ikke i en stald.
Men du har jo truffet dit valg og giver det ikke meget tid, så ike flere konstruktive råd herfra.
aug 2010
Så bliver det nogle snotforvirrede yo-yo katte.
jan 2012
Ring rundt og spørg de forskellige internater Kattens Værn, Inges Kattehjem, Dyrenes beskyttelse og hvad der ellers findes..
Men ja chancerne for dine katte er nok ikke volsomt store
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Det var godt, for alle bare nogenlunde rimelige løsninger koster nemlig noget.
Trist tråd, ellers :-(. Kattene har fortjent bedre end det her, og jeg håber det bedste for dem.
dec 2006
Som jeg forstår det, drejer det sig om indekatte, og så mener jeg faktisk at de har en god chance for nyt hjem via internat.
Voksne katte, der har været vant til kun at være indekatte, er væsentlig bedre stillet, end hvis de har været udekatte. Udbuddet af ny familie bliver simpelthen meget større, hvis de ikke behøver at komme til hjem med udeadgang.
Hvis jeg ellers lige stod og manglede et par katte, ville de to her sikkert være perfekte til sådan en som mig, der er til søde, voksne, indevante genbrugskatte.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Og helt ærlig jeg kunne aldrig drømme om at spørge herinde om mine kattes fremtid - det er min samvittighed og min dyrlæges råd der afgør det.
aug 2010
Jeg synes da at det er bedre at kæmpe for at kattene får et nyt hjem istedet for at give dem en deadline og så aflive dem.
Der jo også andre internater der beholder dem til de er afsat - jeg mener at Bæklund også praktiserer det.
Uanset hvad, så har vi endnu en TS der inderst inde ikke ønsker råd til alternativer, men bare at komme af med dem, for nu passer de ikke lige ind i hendes liv længere.
Fatter man da ikke snart at katte er levende væsener der også fortjener et værdigt liv?
Men selvom turen til USA er med skolen, så var der åbenbart lommepenge til opholdet
dec 2006
Garanti er der jo aldrig, men hvis de ikke er ønsket hvor de er, så er internat da en mulighed - og som jeg ser det, den bedste mulighed, da kattene så vil blive neutraliseret. Skønt ingen garanti, er sandsynligheden for et godt hjem dog større via internat, end hvis de bliver givet væk til den første den bedste, der vil befri ejer fra klodserne om hendes ben.
feb 2013
Marianne og "Gaia&Momo"..
Jer andre, tak for hjælpen. Har fundet en kærlig familie på Fyn som vil tage sig af mine to elskede missere. De har en stor lejlighed og de vil give dem en masse kærlighed. De kommer og henter dem på fredag og jeg er begyndt at forberede mig på at det bliver utroligt svært og at jeg vil prøve og lade vær med at græde hele tiden.....
jan 2012
aug 2010
Marianne og "Gaia&Momo"..
Hvis det er mig du mener - tjahh ¨så kender du mig ikke;)
dec 2006
Flytning er stressende for katte, og jeg tror at neutralisering giver de bedste muligheder for at de fortsat kan enes, og bevare deres blide sind.
Og så kan fertile katte jo altså meget vel begynde at strinte, og det er desværre set, at katteejere mister tålmodigheden med strintende katte - og så starter kattenes karriere som "vandrepokaler" for alvor.
Nå, men det lyder jo ikke til, at de vil blive kastreret inden flytning. Synes bare det bør overvejes. Men hvis de nye ejere virkelig er gode og kattekærlige mennesker (og det håber jeg virkelig de er!), så får de det nok gjort inden alt for længe.
Har du forresten ikke selv mulighed for at aflevere kattene, eller følge med dem, den dag, de skal flytte? Så kan du se, hvor de skal bo, og det vil være trygt for kattene, at der er et menneske, de kender, de første par timer i det nye hjem.
dec 2006
dec 2006
Så tror desværre ikke det sker**
Det havde jeg overset. Jeg bed mest mærke i at hun skrev dette:
**Det økonomiske aspekt i denne her situation er betydeligt lille i forhold til alle de andre grunde til min endelige beslutning.**
Men kattene skal da forhåbentlig! kastreres under alle omstændigheder - og det ER altså smartest for kattene (og ny ejer), at det bliver gjort inden flytning.
Og så dyrt er det jo altså heller ikke at få kastreret et par hankatte. Så jeg vil mene, at der sagtens kan findes en god løsning. Fx at ny og gammel ejer deles om regningen....
I dette tilfælde gælder disse ord: Hvor der er vilje er der vej!
aug 2010
Du kan jo se længere oppe hvilken svada man får for at give gode råd (mit første indlæg eks) - for jeg faldt også over det med økonomien.
Jeg mener også at hvor der er en vilje er der en vej - spørg TS om hun er enig:(
dec 2006
Måske har hun bare ikke selv tænkt så langt, og derfor forsøger jeg at være konstruktiv og give ideer, som hun forhåbentlig kan bruge.
Hvis hun virkelig elsker de katte, vil hun aldrig komme til at fortyde at have brugt en tusse på den kastration. Men hun kan komme til at fortryde, ikke at have gjort det, og hun kan også komme til at fortryde ikke at have set deres nye hjem.
Jeg har jo selv et par genbrugsmissedrenge (de var selvfølgelig kastreret ved indflytning) og tidligere ejer var her nogle timer den første dag. Det var virkelig stor hjælp for kattene, da de var bange og stressede over at være blevet flyttet.
Tidligere ejer kommer forresten stadig på besøg ca. en gang om året. Det er en glæde for både ham og mig, at kattene har det så godt her
dec 2012
Derudover er det blevet meget dyrere at aftage dyr fra dem. Er med på at de skal have dækket udgifter, tænker bare at der er mange der så ikke bliver fixet
aug 2010
Er det de store? DB KV og IK?
dec 2012
dec 2006
Ninna **Dyreværn neutraliserer ikke længere katte før de bliver videreformidlet, de skriver at de i samråd med deres dyrlæge har fundet ud af at det er bedre at det først bliver gjort når de har fundet sig til rette i den nye familie... Det bliver efterfølgende gjort gratis hvis man bruger deres dyrlæge ellers er det for egen regning...**
At det skulle være bedre at vente gælder jo ikke for Louises katte, da der ikke er større risiko for infektion og smitte, som der kan være på et internat med mange katte.
Jeg er nu ikke så bekymret for, om dem der adopterer fra Rødovre internat, ikke får kattene fikset. Det vil jo være dumt at betale ca 1000 kr for en kat, man ellers kunne have fået smidt i nakken ganske gratis. Men klart at der vil være smuttere :-/. Jeg synes også, det burde være tvunget.
På Tingskovens Dyreinternat koster katte og killinger ca 1000 kr, og voksne katte bliver kastreret inden nyt hjem. (Killingers ører skal lige være store nok til tatovering).
Men man skriver under på, at man vil få katten neutraliseret inden en bestemt alder (Aldersgrænsen før var 12 mdr, men "nogen" har råbt højt om, at neutralisering burde ske i yngre alder og sådan er det vist langt om længe blevet :-))
dec 2006
http://www.ddaa.dk/
(det gjorde der ikke, men oh SHIT, jeg kom til at se på katte, der søger nyt hjem. Det var dumt )
dec 2006
dec 2012
dec 2012
Katte skal fixes bum færdig;-)
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
dec 2006
Javel. Når bare en katteejer har fundet et nyt hjem til sine katte så er alting jo altid godt.
Ærlig talt så synes jeg det er for galt, hvis man ikke må komme med sin mening fx vedrørende neutralisering.
mine dejlige katte skal have et nyt hjem, - men hvordan?