{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.315 visninger | Oprettet:

Louise N
Louise N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

mine dejlige katte skal have et nyt hjem, - men hvordan? {{forumTopicSubject}}

Kære alle

Jeg har uden held forsøgt at finde et tilsvarende indlæg.
Situationen er den, at jeg på nuværende tidspunkt er ejeren af to smukke skønne brødre, (katte) i min 3 værelses lejlighed. Jeg har haft dem i 21 måneder og de er ca. ligeså gamle. De er som sagt brødre og de har det sødeste forhold til hinanden. For det meste elsker de hinanden og kan bedst lide at ligge tæt sammen og putte og vaske hinanden, men vi har selvfølgelig også vores sædvanlige ulvetime hvor de leger fangeleg :o)

En af mine veninders veninder reklamerede på Facebook i sommers med at hun havde fundet to katte i en busk og om nogen kunne tage dem og det kunne jeg selvfølgelig, da jeg slet ikke kunne bære det i mit hjerte. Det gjorde jeg desværre lidt uden at tænke over konsekvenserne.
For selvom de er dejlige og jeg elsker dem, så har jeg ikke råd eller tid til dem. Jeg er studerende og har en kæreste i Odense, hvilket betyder at jeg rejser i et par dage her og der, som også er besværligt for både mig og kattene.

Om to måneder tager jeg til USA i 5 uger og ved endnu ikke hvad jeg skal gøre med mine to drenge.
Jeg vil høre jer, om I har nogen råd til mig om hvad jeg skal gøre eller om I har prøvet noget lignende selv. Inderst inde må jeg nok erkende at det er bedst at de får et andet godt hjem eller lignende.
Derudover leder jeg også pt. efter en roommate og det er lidt svært at hægte kattepasning på dem, det synes jeg i hvert fald ikke at jeg kan tillade mig.
Desuden er de hverken kastererede eller vaccinerede, så at ligge dem op på et eller andet, dba. osv er nok ikke det nemmeste.

Så please, hjælp hjælp hjælp. Jeg ved godt at det er uansvarligt smiley
Mange håbefulde hilsner fra en bekymret katte-ejer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mine dejlige katte skal have et nyt hjem, - men hvordan?
  • #1   7. feb 2013 Sæt dem til salg herinde, på gul & gratis, dba, facebook..

Og hvis intet af dette giver pote, så må du se om der er et internat der vil tage dem, det koster vist i omegnen at 500kr. pr kat..

Men må sige at du virkeligt skal gå efter at få dem afsat sammen, det ville være mega synd at skille dem ad..

• #2   7. feb 2013 Jeg tror det vil være svært at komme af med dem desvæære og slet ikke når folk skal bruge penge på dem.

Hvis jeg evt. skulle tage dem til mig ville jeg have dem fikset, har 2 missepiger i huset i forvejen de 3 er steriliseret og nr 4 skal snart. Hvis jeg tog fertile katte ind ville jeg højst sansynlig få strinten overalt

• #3   7. feb 2013 De 5 uger kan de blive passet i en god kattepension.
    Det er lang tid, men jeg hørte engang, at der var et sted hvor de havde en kat i 3 mdr. da ejeren var i spjældet!
    Ja det koster, men det gør turen til USA sikkert også, så har man råd til at rejse, så har man også råd til at få kattene passet smiley Der er mange studerende herinde som har katte - også neutraliserede. Måske kan du få en afdragsordning med dyrlægen - så er det også på plads.

Hvis du har en nabo, ven eller veninde der lige kan kigge ind til dem 2-3 gange om dagen i de dage du er hos kæresten (regner med at det er weekender, da du jo har skole der skal passes, så kan de såmænd godt leve med det.

Mht. roommate, så er kravet jo bare at han/hun skal kunne lide katte - så ser vedkommende det sikkert ikke som et problem at kattene lige skal fodres og kæles med.
    Men uansvarlig...... du er da i det mindste ærlig om din situation. Du har handlet med hjertet og glemt at have fornuften med.
    Men prøv at spørg de studerende hvad de gør med deres katte?
    Så får du sikkert mange gode råd.
    Der er 2 som ikke skal skilles ad - men det betyder også at de ikke keder sig når de er alene.

• #4   8. feb 2013 Søg efter en roommate der kan lide katte! Så får to 2 fluer i et smæk;-) Det ville da være det optimale!

• #5   8. feb 2013 Louise N smiley hvis jeg må sige min ærlige mening så synes jeg det mest fornuftige af dig ville være at finde et internat hvor de vil tage imod dem og højst sandsynligt også sørge for de kommer ud igen sammen..... jeg ved godt det koster dig penge men det er nu engang et ansvar du har taget og så må du også sørge for de kommer godt videre ( undskyld hvis jeg lyder hård det er ikke meningen ) for de penge du betaler til internatet bliver de vaccineret undersøgt og neutraliseret og de har tiden til at finde det rigtige hjem.... jeg ved at Tøtrup kattehjem på djursland ikke afliver kattene selvom de ikke skulle finde et hjem med det samme... og kattene har det rigtig rigtig godt mens de er der... fik ikke lige tjekket hvor du bor, men ellers kan du måske finde et sted tættere på dig ???

håber du gør det rigtige for dine katte, det var trods alt pga blødt hjerte du tog dem til dig smiley

held og lykke

• Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2013

#6   10. feb 2013 Hej alle,

tak for rådene. Jeg har besluttet mig og det skrev jeg også i mit indlæg. Derfor er det ikke noget spørgsmål om hvordan jeg får dem til at passe ind i min hverdag. Det er både bedst for dem og for mig, at de får et andet godt hjem.

Men, som jeg selv godt var klar over og I også skriver, så bliver det svært idet de hverken er vaccineret osv. Jeg har ikke selv betalt for min rejse og den har stor forbindelse til min uddannelse, så jeg kommer stadigvæk ikke til at få råd til at vaccinere og kasterere dem.

Jeg bor i København, men det er lige meget hvor internattet ligger, det skal bare være rigtig godt. Har I nogen erfaringer med nogensinde at have afleveret jeres kæledyr på internatter? Selvom jeg bedst så dem få et andet godt og kærligt hjem, så kan det godt være at det ender med at være den endelige løsning og jeg kan slet ikke tænke på det eller skrive om det, uden at få tårer i øjnene...

Tusind tak for jeres søde ord og I skal ikke tænke over om i er for hårde.

• #7   10. feb 2013 Det sidste jeg har hørt er at div internater ikke tager imod katte for tiden, da de er ved at drukne i katte i alle størrelser og aldre:-(

• Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2013

#8   10. feb 2013 Så du synes simpelthen at de skal dø, inden man overhoved har forsøgt og PRØVET at undersøge og aflevere dem hos et internat eller andet? Det er jeg langt fra enig i.

• #9   10. feb 2013 Har du ikke råd til at vaccinere dem har du slet ikke råd til at aflevere dem på et internat.

Håber du finder en god løsning for jer alle

• Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2013

#10   10. feb 2013 Louise, hvem har sagt at det er det eneste alternativ? Vi ville ikke have denne her debat, hvis det var det eneste alternativ, har jeg ret?
    Hvis det er sådan, du ville have gjort for din kat, så gør det mig virkelig ondt at høre.

• Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2013

#11   10. feb 2013 Hvad koster det at aflevere dem på et internat? Jeg vil bare gerne høre om nogen har erfaringer med internatter.

• Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2013

#12   10. feb 2013 Men er et uværdigt liv, at leve på et internat, forhåbentlig midlertidigt med indtil nogen tager dem til sig? Det ved jeg ingenting om, det er derfor jeg skriver her. Jeg har spurgt alle og alt, der kan gå på to ben.

Min far har en stor virksomhed med 3 store halle i Sydsjælland. Men, eftersom de altid har været indekatte, tror jeg ikke de ville kunne overleve at komme der ned at bo. Hvad tror du?

Men ja, jeg tog et valg om at tage dem til mig, for ellers var de nemlig blevet aflivet. Jeg har elsket dem lige siden og gør det stadig. De har det rigtig rigtig godt og folk siger at jeg forkæler dem alt for meget.
    Det økonomiske aspekt i denne her situation er betydeligt lille i forhold til alle de andre grunde til min endelige beslutning.

• #13   10. feb 2013 Jeg har elsket dem lige siden og gør det stadig. De har det rigtig rigtig godt og folk siger at jeg forkæler dem alt for meget.
    Det økonomiske aspekt i denne her situation er betydeligt lille i forhold til alle de andre grunde til min endelige beslutning.

Se, så forstår jeg da SLET IKKE at du ikke vil tage vores råd til dig og dermed få muligheden for at beholde dem. Hvad med at lade dem passe hos noget familie?
    Jamen jeg er total forvirret, for hvordan kan man elske sine dyr så højt og så kun have i hovedet at de skal have en ny familie?
    Så må det være begrænset hvor stor den kærlighed er.

Hvis du sender dem på internat, så ved jeg at de nogle steder må de være der et x antal dage og så ryger de ud til højre hvis de ikke er solgt.
    IK i Odense siger, at de IKKE har en "udløbsdato", kun hvis de får kuller.
    Hvad er det for "Haller" din far har? Minkfarm? Svinefarm? Anyway, så synes jeg at det skal blive ved med at være kælekatte og det bliver de ikke i en stald.

Men du har jo truffet dit valg og giver det ikke meget tid, så ike flere konstruktive råd herfra.

• #14   10. feb 2013 Hvem siger også at dem er henter dem på internatet ikke også bare bliver trætte af dem eller finder en anden underlig årsag til at levere dem tilbage?
    Så bliver det nogle snotforvirrede yo-yo katte.

• #16   10. feb 2013 Jeg mener det koster ca 500kr pr kat at aflevere på internat, men det er vist forskelligt fra kat til kat..
    Ring rundt og spørg de forskellige internater Kattens Værn, Inges Kattehjem, Dyrenes beskyttelse og hvad der ellers findes..

Men ja chancerne for dine katte er nok ikke volsomt store smiley

• #17   10. feb 2013 Louise **Det økonomiske aspekt i denne her situation er betydeligt lille i forhold til alle de andre grunde til min endelige beslutning.**

Det var godt, for alle bare nogenlunde rimelige løsninger koster nemlig noget.

Trist tråd, ellers :-(. Kattene har fortjent bedre end det her, og jeg håber det bedste for dem.

• #18   10. feb 2013 R.B. **Jeg ville aldrig aflevere voksne katte på internat,de fleste, alt andet lige, foretrækker killinger og internaterne er ved at drukne i killinger,det betyder at de alligevel risikerer at blive aflivet**

Som jeg forstår det, drejer det sig om indekatte, og så mener jeg faktisk at de har en god chance for nyt hjem via internat.
    Voksne katte, der har været vant til kun at være indekatte, er væsentlig bedre stillet, end hvis de har været udekatte. Udbuddet af ny familie bliver simpelthen meget større, hvis de ikke behøver at komme til hjem med udeadgang.
    Hvis jeg ellers lige stod og manglede et par katte, ville de to her sikkert være perfekte til sådan en som mig, der er til søde, voksne, indevante genbrugskatte.

• #21   11. feb 2013 Præcis - tag ansvar.

Og helt ærlig jeg kunne aldrig drømme om at spørge herinde om mine kattes fremtid - det er min samvittighed og min dyrlæges råd der afgør det.

• #24   11. feb 2013 Mht. voksne katte på internat, så tager IK ikke katte ind der er fyldt 5 år. chancerne for et nyt hjem er meeeget lille.

Jeg synes da at det er bedre at kæmpe for at kattene får et nyt hjem istedet for at give dem en deadline og så aflive dem.

Der jo også andre internater der beholder dem til de er afsat - jeg mener at Bæklund også praktiserer det.

Uanset hvad, så har vi endnu en TS der inderst inde ikke ønsker råd til alternativer, men bare at komme af med dem, for nu passer de ikke lige ind i hendes liv længere.
    Fatter man da ikke snart at katte er levende væsener der også fortjener et værdigt liv?
    Men selvom turen til USA er med skolen, så var der åbenbart lommepenge til opholdet smiley

• #25   11. feb 2013 Marianne - disse katte er da kun knapt 2 år. Og jeg tror på at et par søde, unge, voksne indekatte vil have gode chancer for nyt godt hjem.
    Garanti er der jo aldrig, men hvis de ikke er ønsket hvor de er, så er internat da en mulighed - og som jeg ser det, den bedste mulighed, da kattene så vil blive neutraliseret. Skønt ingen garanti, er sandsynligheden for et godt hjem dog større via internat, end hvis de bliver givet væk til den første den bedste, der vil befri ejer fra klodserne om hendes ben.

• Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2013

#26   12. feb 2013 Du er et utroligt forfærdeligt menneske, som ikke har andet at tage dig til end at sidde og svine folk til og udtale dig om en masse ting, som du overhoved ikke ved noget om.

Marianne og "Gaia&Momo"..

Jer andre, tak for hjælpen. Har fundet en kærlig familie på Fyn som vil tage sig af mine to elskede missere. De har en stor lejlighed og de vil give dem en masse kærlighed. De kommer og henter dem på fredag og jeg er begyndt at forberede mig på at det bliver utroligt svært og at jeg vil prøve og lade vær med at græde hele tiden.....

• #27   12. feb 2013 Det er da dejligt for dig og kattene at du fandt et nyt hjem til dem smiley

• #28   12. feb 2013 Du er et utroligt forfærdeligt menneske, som ikke har andet at tage dig til end at sidde og svine folk til og udtale dig om en masse ting, som du overhoved ikke ved noget om.

Marianne og "Gaia&Momo"..

Hvis det er mig du mener - tjahh ¨så kender du mig ikke;)

• #29   12. feb 2013 Jeg synes jo stadig, at kattene bør kastreres, inden de flytter. Dette nævner jeg udelukkende af omsorg for kattene.

Flytning er stressende for katte, og jeg tror at neutralisering giver de bedste muligheder for at de fortsat kan enes, og bevare deres blide sind.
    Og så kan fertile katte jo altså meget vel begynde at strinte, og det er desværre set, at katteejere mister tålmodigheden med strintende katte - og så starter kattenes karriere som "vandrepokaler" for alvor.

Nå, men det lyder jo ikke til, at de vil blive kastreret inden flytning. Synes bare det bør overvejes. Men hvis de nye ejere virkelig er gode og kattekærlige mennesker (og det håber jeg virkelig de er!), så får de det nok gjort inden alt for længe.

Har du forresten ikke selv mulighed for at aflevere kattene, eller følge med dem, den dag, de skal flytte? Så kan du se, hvor de skal bo, og det vil være trygt for kattene, at der er et menneske, de kender, de første par timer i det nye hjem.

• #31   13. feb 2013 Hvad siger du, Louise. Var kastration inden kattene flytter, noget du kunne overveje?....

• #33   13. feb 2013 Louise (som der er to af) **hun skrev tidligere: "Jeg har ikke selv betalt for min rejse og den har stor forbindelse til min uddannelse, så jeg kommer stadigvæk ikke til at få råd til at vaccinere og kasterere dem."

Så tror desværre ikke det sker**

Det havde jeg overset. Jeg bed mest mærke i at hun skrev dette:
    **Det økonomiske aspekt i denne her situation er betydeligt lille i forhold til alle de andre grunde til min endelige beslutning.**

Men kattene skal da forhåbentlig! kastreres under alle omstændigheder - og det ER altså smartest for kattene (og ny ejer), at det bliver gjort inden flytning.
    Og så dyrt er det jo altså heller ikke at få kastreret et par hankatte. Så jeg vil mene, at der sagtens kan findes en god løsning. Fx at ny og gammel ejer deles om regningen....

I dette tilfælde gælder disse ord: Hvor der er vilje er der vej!

• #34   13. feb 2013 Tinka:
    Du kan jo se længere oppe hvilken svada man får for at give gode råd (mit første indlæg eks) - for jeg faldt også over det med økonomien.
    Jeg mener også at hvor der er en vilje er der en vej - spørg TS om hun er enig:(

• #35   13. feb 2013 Jeg har ikke nærlæst de svadaer. Og Louise skriver da selv, at hun elsker de katte, og græder over at skulle af med dem, så jeg går da som en selvfølge ud fra, at hun ønsker at gøre det bedste for dem.

Måske har hun bare ikke selv tænkt så langt, og derfor forsøger jeg at være konstruktiv og give ideer, som hun forhåbentlig kan bruge.

Hvis hun virkelig elsker de katte, vil hun aldrig komme til at fortyde at have brugt en tusse på den kastration. Men hun kan komme til at fortryde, ikke at have gjort det, og hun kan også komme til at fortryde ikke at have set deres nye hjem.

Jeg har jo selv et par genbrugsmissedrenge (de var selvfølgelig kastreret ved indflytning) og tidligere ejer var her nogle timer den første dag. Det var virkelig stor hjælp for kattene, da de var bange og stressede over at være blevet flyttet.
    Tidligere ejer kommer forresten stadig på besøg ca. en gang om året. Det er en glæde for både ham og mig, at kattene har det så godt her smiley

• #36   13. feb 2013 Dyreværn neutraliserer ikke længere katte før de bliver videreformidlet, de skriver at de i samråd med deres dyrlæge har fundet ud af at det er bedre at det først bliver gjort når de har fundet sig til rette i den nye familie... Det bliver efterfølgende gjort gratis hvis man bruger deres dyrlæge ellers er det for egen regning...
    Derudover er det blevet meget dyrere at aftage dyr fra dem. Er med på at de skal have dækket udgifter, tænker bare at der er mange der så ikke bliver fixet smiley

• #37   13. feb 2013 Ninna:
    Er det de store? DB KV og IK?

• #38   13. feb 2013 Dyreværnet i Roskilde (følger dem på fb)

• #39   13. feb 2013 Argh, langt indlæg forsvandt. Jeg prøver igen:

Ninna **Dyreværn neutraliserer ikke længere katte før de bliver videreformidlet, de skriver at de i samråd med deres dyrlæge har fundet ud af at det er bedre at det først bliver gjort når de har fundet sig til rette i den nye familie... Det bliver efterfølgende gjort gratis hvis man bruger deres dyrlæge ellers er det for egen regning...**

At det skulle være bedre at vente gælder jo ikke for Louises katte, da der ikke er større risiko for infektion og smitte, som der kan være på et internat med mange katte.

Jeg er nu ikke så bekymret for, om dem der adopterer fra Rødovre internat, ikke får kattene fikset. Det vil jo være dumt at betale ca 1000 kr for en kat, man ellers kunne have fået smidt i nakken ganske gratis. Men klart at der vil være smuttere :-/. Jeg synes også, det burde være tvunget.

På Tingskovens Dyreinternat koster katte og killinger ca 1000 kr, og voksne katte bliver kastreret inden nyt hjem. (Killingers ører skal lige være store nok til tatovering).

Men man skriver under på, at man vil få katten neutraliseret inden en bestemt alder (Aldersgrænsen før var 12 mdr, men "nogen" har råbt højt om, at neutralisering burde ske i yngre alder smiley og sådan er det vist langt om længe blevet :-))

• #40   13. feb 2013 Ville lige tjekke om der stod noget nærmere her
    http://www.ddaa.dk/
    (det gjorde der ikke, men oh SHIT, jeg kom til at se på katte, der søger nyt hjem. Det var dumt smiley )

• #41   13. feb 2013 Nemlig ja!

• #42   13. feb 2013 Enig mht at smitte mv ikke er et problem her. Jeg læste bare ikke dyreværnets beslutning som værende pga smitte... Jeg tror desværre at der vil være mange "smuttere" da folk ofte kommer langvejs fra for at hente en skøn internat katte og der må da være andre end mig der ikke har bil og derfor ser en udfordring iat skulle den lange vej for at få dem fixet osv... Håber selvfølgelig at alle bliver fixet da jeg IKKE mener at vi har brug for flere killinger før alle hjemløse katte har et hjem!

• #43   13. feb 2013 Jeg er stødt på mange der mener at det er unødvendigt at fixe katte, specielt hankatte (de kommer jo ikke hjem med unger) og det synes jeg er forfærdeligt!
    Katte skal fixes bum færdig;-)

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #44   14. feb 2013 <b>Nu har Louise fundet et godt hjem til hendes katte, så jeg ser ingen grund til at fylde Louise`s tråd men diverse meninger, der ikke har noget med tråden at gøre. Tak.</b>

• #45   14. feb 2013 :-S.
    Javel. Når bare en katteejer har fundet et nyt hjem til sine katte så er alting jo altid godt.

Ærlig talt så synes jeg det er for galt, hvis man ikke må komme med sin mening fx vedrørende neutralisering.

Kommentér på:
mine dejlige katte skal have et nyt hjem, - men hvordan?

Annonce