{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.447 visninger | Oprettet:

Rødlig opkast? {{forumTopicSubject}}

Go'aften
Vi er lidt bekymret for Mitten.
Han har kastet lidt op her på det sidste - sådan ca. hver 2.-3. dag i ca 14 dage. Vi har været ret sikre på at det var fordi han fældede så meget og der var da også en del hår i. Vi læste rundt om på nettet at med mindre det var flere gange om dagen skulle vi ikke være bekymret. Eftersom Mitten eller er frisk og glad - leger og spiser som normalt, tænkte vi at vi nok bare var lidt pylrede.

Men nu kaster han nærmest orange/rød op. Det er ikke med blodige tråde eller noget - bare orange/rød...
Nogle erfaringer med dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rødlig opkast?
  • #1   31. jan 2013 Det havde darling også, dyrlægen mente hun havde spist noget hun ikke kunne tåle.

Ved dyrlægen fik hun en indsprøjtning der hedder Synulox
    Og nogle piller der hedder Cerenia og elektrolytpulver som hun skulle have i sit vand.. det er ihvertfald hvad der står på min regning. Hun har ikke haft noget siden..

• #2   31. jan 2013 Tak for svar
    ok - pyha smiley
    Så må jeg en tur omkring Dr. Dyr. Bare underlidt når nu Mitten er indekat - hvad kan han have spist?

• #3   31. jan 2013 Selvom katte er indekatte, så er der stadig mange farer i ens hjem eller sygdomme der kan opstå plusligt. Det kan os være en hårboldt der sidder klemme i tarmsystemet, så du gør rigtig klog i at kontakte dyrlægen. Da dette kan have dødelig udfald, har ikk selv oplevet lign så kan ikk råde dig til eller fra hva der er galt med din kat. Men jeg ville ikk tøve og kontakte dyrlægen og få råd derfra.

• #4   31. jan 2013 Jeg gik også i panik og tog direkte i dyrlægevagten med darling hendes så sådan her ud og blev også mere rødligt anden gang der kom noget op det har jeg ikke et billed af da det kom på vej til dyrlægen

profilbillede
  • #5   31. jan 2013 Jaja - det ligner jo meget det der. Der er bare flere hår i Mittens og ingen røde pletter

• #6   31. jan 2013 Min Bazooka har også haft kastet noget lignende op, og jeg mener at kunne huske, at vi fik noget flydende hvidt stads, som skulle neutralisere, hvis det evt. var mavesyre..
    Derudover snakkede dyrlægen vist også noget om blodkar, som evt. kunne give en lille blødning ved opkastning. Under alle omstændigheder ville jeg have det tjekket, og hvis det skulle ske igen, ville jeg nok tage afsted igen, igen smiley
    Hvis det er mad, som katten kaster op, så kan der muligvis også være hår i maven, som generer og som katten ikke kan komme af med. Så vil mavsen jo også være irriteret.
    Min er også indekat, og dyrlægen snakkede ikke om forgiftning, men om sart mave og en masse pels..

• #7   31. jan 2013 Jeg ringer i morgen og får det tjekket - skal nok melde tilbage med hvad det er

• #8   31. jan 2013 Mit bud er at det er nogle slimhinder der efterhånden er så generede at der er kommet en lille rift i dem, jeg ville klart køre til dyrlæge som noget af det første i morgentidlig, og tag endeligt billedet med og vis dyrlægen..

• #9   31. jan 2013 Ja, det var slimhinden jeg mente, og ikke blodkar som sådan smiley Det var i hvert fald også dét, vi fik at vide hos dyrlægen; Irriteret slimhinder og sart mave..

• #10   31. jan 2013 Sådan har min Gizmo også kastet op. Det var magen til. Det var en irritation af maveslimhinden, ligesom mavesår ved mennesker. Behandlingen bestod af J/D var Hills, som egenligt er til ledproblemer, men har den glimrende effekt at den endda er meget god til den slags og sarte maver. Efter meget få dage, udelukkende på J/Dm stoppede opkastningerne og efter et par måneder kom han tilbage på alm kost, altså det de andre får og der har stort set ikke været noget siden.
    Jeg synes bestemt at du skal få det undersøgt. Vær klar over at det ikke er sikkert din dyrlæge kender fiffet med J/D.

• #12   1. feb 2013 Ok - jeg bliver lidt mere rolig nu... Har fået tid ved Dr. Dyr kl 16.15 smiley

Felis - se sådan havde jeg det jo også...indtil hans opkast blev orange. Mitten fælder virkelig meget for tiden...

Jeg skal nok vende tilbage med Dr. Dyrs diagnose

• #13   1. feb 2013 Hjemvendt fra Dr. Dyr
    Præcis som Gizmo har Mitten irriterede maveslimhinder - noget lign. mavesår. Dr. Dyr ville ikke sige hvorfor - det kunne være så meget...foder han ikke kunne tåle, hår eller måske en potteplante som han kan have gnavet i???

Mitten fik en indsprøjtning med antibiotika og kvalmenedsættende middel. Han skal have noget "flydende plaster", noget pasta som stabilisere maven, hvis der er fejlrgæring og nogle piller - mener det var mere antibiotika. Så har jeg også fået noget Royal Canin foder, som var special-diet til sart mave/tarm.
    Det blev 1100kr og en meget utilfreds Mit - som fik taget sin temperatur, hvilket bestemt ikke passede herren smiley

Nu får han det nok bedre, selvom jeg er sikker på at han i den næste uges tid vil hade os, fordi han skal have 2xpasta og en pille to gange om dagen ;/

• #14   1. feb 2013 Nåårrhh stakkels lille fyr, sådan at blive mishandlet at dr. dyr smiley

Nå men det var da godt i kom af sted og fik ham tjekket, nu får han det forhåbentligt bedre, meen det der pasta smager sikkert væmmeligt smiley hvorfor kan de ikke lave noget med reje eller fiske smag???

• #15   1. feb 2013 Ja det var godt - pastaen smager af vanilje!? Stakkels Mit - tror ikke lige vanilje er i højeste kurs smiley

• #16   1. feb 2013 nogle gange kan kattene så også overraske og tage det positivt...sådan her tager vi pasta medicin herhjemme (fra de var syge ) en finger til hver ....selvom dyrlægen sagde jeg skulle smørre det på forbenene og alt muligt for at tvinge det i dem smiley

profilbillede
  • #17   1. feb 2013 Hvor er jeg glad for at du kom afsted. Du vil hurtigt se en forandring på ham. Og skulle det foder du har fået med hjem ikke virke optimalt, kan jeg varmt anbefale dig J/D foderet.

• #18   1. feb 2013 Marianne - tak det vil jeg huske smiley

• #19   1. feb 2013 Judith - er det katte-malt? det fik jeg nemlig også at vide jeg skulle smørre på forbenet, men det Mitten får mente dyrlægen ikke han ville tage selv, men jeg kan da lige prøve smiley

• #20   1. feb 2013 det er noget blanding af malt og energigivende de får på billedet (smager af kylling)..men da de var syge fik de noget andet medicinsk pasta og fordi de er vilde med den der malt pasta som de får på billedet ryger alt ned på samme måde om det er zoolac, malt, medicinsk pasta mod diarre or what ever....de er vænnet til at det smager godt så de kommer løbende når de ser man smørrer noget på fingrene smiley
    Og god bedring med ham smiley

• #21   1. feb 2013 Tak smiley

• #23   2. feb 2013 Mitten har det godt - han har ikke kastet op igen og han ELSKER det nye foder *miv miv miv MIV!* Tilgengæld vil han under nogle omstændigheder spiser hverken de to slags pasta eller pillerne frivilligt = han hader mig lige nu smiley

Kommentér på:
Rødlig opkast?

Annonce