{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal katte i bad
  • #1   25. jan 2013 Jeg forstår ikke hvorfor du gør det.... Katte vasker jo sig selv og sørger for at holde sig rene..
    Når du bader dem risikere du at ændre på fedtbalancen på din kats pels, det kan give eksemer i kattens hud...

Nu vil jeg så sige at sådan som du beskriver lyder det ikke som om du giver dem et regulært bad, så de bliver våde fra inderst til yderst..

Men jeg forstår stadig ikke hvorfor du gør det..

• #2   25. jan 2013 Synes også at katte plejer at vare gode til at bade på egen hånd.

Min gør dog lidt mere ud af det da han går i brusebad i køkkenvasken hver aften. Han synes det er så hyggeligt at lege der, og så får han rene poter. smiley Men han bliver aldrig våd helt ind, da hans pels er lidt som fjer på en and - vandet løber bare udover.
    Ville ikke selv bade en kat medmindre det var til udstilling, eller den var snoet ind i noget den ikke selv kan eller skal slikke af.

• #3   25. jan 2013 Jeg bader heller aldrig mine katte, men der imod min kat på 5 måneder han går selv med ind i brusebadet når jeg er i bad, fordi han elsker vand. smiley

• #5   25. jan 2013 Jeg ville gøre som du, HVIS jeg havde et par små moderløse killinger - ellers ikke, og så skulle kluden ikke være våd, men kun hårdt opvredet.
    Katte er selv omhyggelige med at ordne deres pels og desuden indeholder deres spyt et enzym, der virker som sæbe.

MEN - uanset om katten er kort- eller langhåret - ville jeg jævnligt rede dens pels igennem for at undgå, at for mange løse hår ender som en hårbolle, der sidder fast i dens fordøjelsessystem og skal opereres ud.

• #6   25. jan 2013 Jeg bader kun mine katte når de skal på udstilling, ellers ALDRIG. Katte kan selv klare at holde sig rene. Lugter de grimt, er det som regel sygdom der ligger bag.

• #7   25. jan 2013 Musse har ikke været i bad i 12 år og har det helt fint, bliver dog børstet og redt min 3-4 gange om ugen, og dagligt i fældetiden smiley Da hun var killing der fik hun dog et bad efter en dukkert i et lokum.

• #8   25. jan 2013 Vasker dem fordi at deres pels bliver så blød og de nyder det

• #9   25. jan 2013 Katte skal ikke i bad medmindre de er møjbeskitte eller skal på udstilling.. Du ødelægger det naturlige fedtlag ved at bade dem hver dag

• #11   25. jan 2013 Jeg kan se du kun er 13 år... spørg din mor eller far om de ikke vil købe noget lakseolie i petworld.. giv dine katte det til maden, så får de en glansfuld pels.. og som alle andre har skrevet.. vask endelig ikke dine katte medmindre det er nødvendigt. . De klarer det som regel selv smiley

• #12   25. jan 2013 Nej, du skal ikke vaske din kat, men den måde du beskriver, da bliver den ikke våd helt ind på huden.
    Hvis den nyder at blive tørret over med en klud uden sæbe og den ikke får eksem, ja så tror jeg ikke at der sker noget ved det.

Katte vasker sig selv med tungen - overal og det er derfor ikke nødvendigt.
    Jeg tror faktisk at den vil nyde at blive børstet i lidt længere tid end du gør og så undgå "badet".

• #13   25. jan 2013 Skal katte i bad?

profilbillede
  • #14   25. jan 2013 Jeg syntes at i stedet for at give dem et bad så skal du købe dig en børste/ karte til katte og så børste din kat, det vil den uden tvivl få en dejlig lækker pels af og den vil nok også nyde det...

• #15   25. jan 2013 Okay tak for svarende alle sammen tror jeg vil begyndte at børste dem

Kommentér på:
Skal katte i bad

Annonce