28. dec 2011 Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Mine 2 katte er begyndt at slås {{forumTopicSubject}}
Hej med jer....
Jeg har 2 katte, der på det sidste er begyndt at slås en del.. Den ene er en hankat på 5½ og den anden er en hunkat på 7 år...
Tidligere boede jeg sammen med en, hvor vi havde 5 katte og ser slåssede kattene ikke..
Min hunkat Pusser er den første kat, jeg har haft. Hun er meget kælet og sover gerne under dynen... Ved ikke præcist hvor gammel hun er da jeg fik hende på internat..
Min hankat Ymer blev stresset, da jeg flyttede fra min x og boede midlertidigt hos venner 3 mdr, indtil jeg fik lejlighed og kunne have ham og Pusser. Han havde bidt pels af som følge af savn...
Nu har Ymer og Pusser og jeg boet sammen 3 år uden problemer. De har leget lidt, men nu er de begyndt at slås. Det er Ymer der jagter Pusser. Han er blevet en rigtig bisse. Han genner hende ind i et hjørne, så hun er helt underkuet...
Kan det mon skyldes jalousi om, hvem der er mest hos mig???
Ymer der er ragdoll-blanding snakker også mere og mere.. Når jeg kommer hjem fra job, så løber begge katte mig i møde..
Ymer er blevet meget meget nærgående. Når jeg sidder ved bordet i sofaen, så stiller han sig på bagben med forpoterne på min skulder og gnider hovedet mod mit...
- Han skal også altid lige kigge under dynen, når Pusser ligger der....
- Kan det måske tænkes de kæmper om rangorden, selvom jeg har haft dem så længe? Eller skyldes den ene kat snakker med fremmede? Ymer er bange for fremmede...
- Nogen der har en ide om, hvorfor de er begyndt at slås?
P.s. begge katte er neutraliserede..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg havde en lille hunkat, som 2 gange fik gallegangs betændelse, Birk vidste det hvergang før jeg gjorde det, han ændrede adfærd over for hende,
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
- Ja, jeg overnatter hos min kæreste en nat hver. 14 dag. Det har jeg gjort i omkring 2 år.....
dec 2011
- Kunne det være derfor???
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
dec 2011
De ligger stadig tæt på hinanden en gang imellem.... Men det har de aldrig gjort ret meget.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Det er ikke utænkeligt at de vænner sig til det. De er jo vant til at der er en mere i flokken, nemlig dig. Når du så er mere væk, ændres rangordenen og den skal så på plads igen. Giv det tid, lad være med at skille dem ad.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
(link fjernet)
dec 2011
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Men som Jette er inde på, skal man være obs ved adfærdsændringer. Ymers adfærd <i>kunne</i> skyldes, at han enten selv har smerter, eller at han opfatter noget svaghed ved Pusser - og derfor han kanøfler hende.
Hvis de ellers virker godt tilpas, så er jeg mest tilbøjelig til at tro, at det har med ændringerne i jeres fælles hverdag at gøre. Det er (set fra kattenes synspunkt ;-)) næppe en ændring til det bedre at du er mere væk end du plejer. Måske de timer, du er fraværende, får mindre betydning, når det bliver forår og der er mere spændende at foretage sig udendørs.
dec 2011
Første gang jeg var væk lige knap et døgn, der ville han ikke snakke med mig næsten 2 uger.
Der var jeg godt nok bange og også ved dyrlæge med ham....
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Mine 2 katte er begyndt at slås