3.278 visninger
|
Oprettet:
Foder til kastreret hankat {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Min 2 år gamle kat, har lige været til service, ved dyrlægen.
Og jeg snakkede lidt med dyrlægen, omkring det her med, at mange katte, får urinvejsproblemer.
Jeg har prøvet en masse "alm." tør fodder og den får den billige fra Eurospar, som har en god sammensætning og tilmed kun koster 14,- for 1,5 kg.
Men. Jeg tænker lidt på, om jeg måske skulle overgå til noget fodder, som tager højde for disse urinvejsproblemer?
Hvad er jeres erfaringer?
aug 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 19
aug 2012
aug 2012
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Alt det specialfoder er intet bevendt og er efter min bedste overbevisning kun skabt for at forvirre katte-ejeren og trække flere penge.
aug 2012
Men skal det koste det hvide ud af øjnene, før det går an?
Man betaler alt for meget, for alle disse "smarte" mærker. Der må være et fornuftigt andenvalg?
aug 2012
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg ved godt mange ikke giver så meget for RC og tørfoder til neutraliserede katte, men jeg tør ikke jonglere med min kats mad, da siden jeg gik over til det mærke ikke har haft problemer med urinvejene på hende, og hun har altid fået vådfoder tilført ekstra vand, så det er der ikke lavet om på, kun tørfodret..
Hvis du vil købe kvalitets tørfoder og spare lidt penge så køb maden via zooplus.de eller zooplus.dk der er mange penge at spare..
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Der er ikke "killingemus" eller "seniormus" eller "kastratmus" i naturen.
Nej får katten en GOD sammensætning af Råfedt, protein (animalske!), og væske (og selvfølgelig de nødvendige mineraler som taurin bl.a.) så er den LANGT bedre kørende end med kastratfoder, der koster det dobbelte og indeholder fx. aaaal for lidt fedt.
Mange kastrater tager på af at være på kastratfoder (ligesom light foder) pga. de ikke bliver mætte af det, og så spiser de mere og mere - og det fylder jo i maven. Det er jo logik.
Urinkrystaller - tja jeg tror ikke at risikoen for at få urinkrystaller nedsættes ved at give den foder der er PROPfyldt med korn og vegetabilske produkter, frem for en kost baseret på animalsk protein og en masse væske.
apr 2011
Orijen og Applaws er tørfoder mærker, jeg (hvis dog mine kattes maver kunne tåle det) ville give. Det er også lidt billigere end Royal Canin, hvis det er vigtigt for dig.
Vådfoder... LUX fra Aldi, Rema 1000's egen, Sheba er ganske gode varianter.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
aug 2012
Men så næste spørgsmål. Hvor meget skal man give den?
Jeg har aldrig givet den afmålte mængder. Den får mad nogen gange i døgnet. Nogen gange spiser den op og andre gange ikke.
Men dåsemaden, vil jeg klart bruge mere af fremover. Men igen. Hvor meget skal jeg give den?
Info om katten. Helt alm. huskat, på ca. 4 kilo. Er ude/inde kat. Dog er den ikke meget ude, i denne tid. Om sommeren er den meget ude og fanger en masse mus.
apr 2011
Jeg måler aldrig foder af - der er fuld foderskål konstant og så får de ca 100 gram vådfoder til deling om dagen - de er desværre ikke meget for vådmad, ellers måtte de hjertens gerne spise mere.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Foder til kastreret hankat