Brug for råd :( Slankekur ... suk ... {{forumTopicSubject}}
Asti min lille trold , er efterhånden gået hen og blevet en smule rund om mavsen , hvilket jeg gerne vil gøre noget ved før det bliver værre.
Hun er 100% indekat , hvilket selvfølgelig også har en væsentlig indflydelse på hendes aktivitetsniveau. Dog har jeg dagligt 'legetime' med hende , inden aftensmaden , tager vi lige en ordenlig masse leg i form af drillepind og 'apport med mus' ( jeg kaster musen , hun henter og bringer igen)
Alt dette har tydeligvis ikke været nok. til at holde hendes vægt .
hun er neutraliseret, hvilket også kan ses på hendes hængemavse, og sådan er det , det kan der ikke gøres noget ved , det er fedtet omkring hendes ribben der begynder at bekymre mig.
Jeg fodre til dagligt med Porta 21 feline finest sensible (uden korn) og til aftensmad får hun en halv pose Gourmet Perle eller applaws vådfoder blandet med vand
Jeg er på bar bund, ved ikke hvad jeg skal stille op , ydermere er Asti noget af en kræsenpind, og har efterhånden prøvet en del foder i alle typer og afskygninger . Trods alt er hun helt vild med Porta 21.
Gode råd modtages med kyshånd.
På forhånd tak
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
aug 2009
Hun får altid senerne når jeg pudser en mørbrad , men det er slet ikke noget jeg fodre med dagligt . Måske det var en idé at prøve med det . Jeg er snart villig til at gøre alt
aug 2009
Jeg vil forsøge at give hende det kød jeg selv skal ha Hun spiser mig næppe ud af huset , selvom hun er glad for mad , spiser hun ikke så voldsom meget , men maven er jo selvfølgelig heller ikke så stort som min :b Måske jeg osse skulle plante hendes madskål på spisebordet så hun rigtig føler hun får go' mad ? :b Haha , spøg til side :b
Lige for at komme med et utrolig dumt spørgsmål , som jeg i øvrigt burde vide!
Jeg var godt klar over det med fisken at det skulle være frosset først . Men hvad sker der hvis katten får den parasit ? Er der tale om sprutteskid eller opkast eller noget helt 3. ?
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 59 Svar: 667
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
aug 2009
Hihi Darc , jeg havde overvejet et lille løbebånd i stuen , og så binde en godte på en snor ? Men hun finder garanteret bare en anden udvej :b
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Obesity har flere fibre som skaber mæthed, men fiser lige igennem systemet uden at fede.
Ved siden af vådkost og 10 min. motion dagligt - hvis de giiiiider (snork pyyyhh).
Du skal vide at der ved Obesity kommer mere ud den anden vej, så bakkerne skal virkelig tømmes:)
Freddie gider ikke at have råt kød, det er kun Elvis og han skal ikke slankes så meget som Freddie....
jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
vi har prøvet at skære ned for maden
aug 2010
Slankemad skal mætte = en masse fibre!
I øvrigt KAN du risikere racerrøv ved skift til Applaws som har et højt kødindhold.
aug 2010
Altså hvis du fodre udelukkende med Applaws.
aug 2010
Vådfoder gider de næsten ikke, de slikker væsken af og så er det dét!
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
De har dog altid adgang til tørfoder - men spiser kun meget lidt, fordi de hellere vil ha kød.
aug 2009
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
aug 2009
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Dette giver katten både aktivitet og mad i et, men ja det kan godt svine lidt hvis din kat ikke spiser så pænt(den ene af mine misser knuser altid tørkosten så små dele falder ud på gulvet, det gider han ikke spise)
De bliver både lavet til marsvin og katte men somregel er alle katte boldene udsolgt... Jeg bruger selv "snacky" som er billig og let at bruge. Jeg har 2 katte så jeg har 4 bolde.
De kan købes hos Zooplus.dk
snacky: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/legetoej_transport/marsvin/187118
SlimCat foderbold(har ikke selv prøvet denne model): http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/bolde/244634
Jeg håber det kan hjælpe
aug 2009
Men det var ellers en rigtig go idé Men hvad angår det med aktivering, der tror jeg faktisk jeg har det hele til punkt og prikke , går højt op i hendes velvære når hun nu er indekat og ikke kan lave så meget som andre
aug 2009
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Min far fik lært mine katte at spise råt kød ved at han kastede små rå bidder ud når han stod og pudsede for eksemple en mørbrad... Det blev til en leg at de skulle løbe efter det han kastede, De var vandt til at vi kastede godbider for at de løber lidt rundt
aug 2009
Kan lige se det sjove i at jeg smed et stykke i stuen og hun slet ikke spiser det , og det så er mig der glider i det :b
Brug for råd :( Slankekur ... suk ...