Er begyndt at tigge? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Vores lille Jackson er de seneste par dage begyndt at opføre sig underligt. Normalt, når vi går i seng leger vi med ham inden så han ikke larmer når vi skal sove. Det har vi også gjort de seneste par dage, dog har han alligevel holdt os vågen til kl.3-4 om morgenen, fordi han simpelthen ikke kunne falde til ro.
Derudover er han begyndt at tigge helt vildt.
Vi har aldrig fodret ham ved bordet, men nu står han nærmest på bordet, så snart som der laves mad.
Han mjaver konstant. Vi kan ikke sidde og spise morgenmad i fred for ham, fordi han konstant springer op på bordet, hiver sig op i vores bukseben mv.
Hvad kan det skyldes, nu når vi jo faktisk er gået op i at han ikke skulle blive en tiggerøv?
Det tager pt. massivt af vores kræfter. Min kæreste er tømrer og skulle gerne have mere en 2-3 timers søvn, og det samme med mig selv (handelsskole elev).
Hvad kan disse ting skyldes, og hvordan laver vi om på dem?
Han er sund og rask, og mangler absolut ingenting.
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 141
- Han er omkring 16 uger gammel, vil jeg mene.
dec 2012
dec 2012
Han er sund og rask, han har alt hvad han skal have, men er pludselig begyndt på det tiggeri.
dec 2012
dec 2012
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
dec 2012
Vi har godt nok haft kat før, da jeg boede sammen med mine forældre, men det var udekatte, så jeg har ikke lagt mærke til det på samme måde før.
Hvad kan jeg gøre som er effektivt, som han forstår som "det må du ikke"?
Et højt og bestemt nej forstår han ikke. Mener jeg har læst noget omkring en bestøver med vand?
dec 2012
Vi ville aldrig gå af med ham, men det er nu rart at vide hvad der er los med ham alligevel.
dec 2012
Jeg har som sagt aldrig haft indekatte før, og derfor har jeg aldrig oplevet disse "problemer", men det er godt at vide nu at der ikke er noget "forkert" eller "galt" med ham. Vores gårdkatte vi havde i barndommen gjorde jo lige som det passede dem, og der var ikke noget der generede os som sådan.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Lige på det punkt med at køre ham træt inden i skal sove, er en meget dårlig ide....
Her kan man godt sammenligne børn og katte....
Prøv du lige at få et barn til at sove, efter man har leget vild fange leg....eller kan du selv lige sove efter en fodbold kamp ???
Al leg skal indstilles en time før sengetid... og i skal også give udtryk for at nu skal der være ro
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Vi har blødt, ikke larmende legetøj fremme han leger med om natten ( og slæber med op i sengen og gemmer under min dyne...) og man kan se han har spist - men han kommer ikke og vil have opmærksomhed om natten.
Måske i kan indføre noget lignende der passer ind i jeres hverdag?
dec 2012
De sidste par nætter har han så bare ikke lagt sig ind til os, når vi er gået i seng, men er sprunget og løbet rundt som en sindssyg. Det er derfor det forekommer mig underligt, fordi det kom så pludseligt
Er begyndt at tigge?