Kat er begyndt at tisse i sengen {{forumTopicSubject}}
Hej
Har en kat med særlige behov, som blev fanget ude forladt af sin mor.
Han er ret sky og fik af vide da jeg fik ham at han har brug for et roligt hjem med en primær person og han skal holdes inde.
Han er stadig sky når der kommer gæster, men ellers er det gået ok, har haft ham i ca. 3,5 år, han er 4 år gl og er kastreret.
Han er nu begyndt at tisse i sengen, meget og ofte!
Jeg har forsøgt med samtlige råd jeg kunne finde, feliway, spærre en del af sengen af, Kattebakke i soveværelset. Jeg har også været hos dyrlægen som kunne konstatere at han ikke have blærebetændelse, men måske var en lille smule stresset, så han fik særligt foder og piller, men det hjælper ikke.
Han fortsætter med at tisse i sengen. Det er ikke holdbart for mig at beholde ham når han fortsætter, men synes også det er synd med en aflivning, da han ellers er en sød kat. Jeg har undersøgt mulighederne for internat, men tvivler på at det er det rette for hans psyke og den næste familie vil stå med samme problem.
Jeg skriver for at høre om nogle har nogle andre forslag? Enten til hvad jeg kan gøre for at få ham til at stoppe eller en evt. Anden løsning end aflivning.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hvad er der galt med den siden den er så frustreret?
Urenlighed er tegn på en ubalance enten fysisk eller psykisk.
For mange år siden havde jeg en kat, der gik så vidt, at han tissede mig ind i hovedet.....!
Han havde en knude i nyrerne og blev aflivet.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Held og lykke med det, og nej det er de færreste som kan leve med en urenlig kat, det er bare for hårdt!
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
det skal jo være noget som tager lugten eller bliver han bare ved, fordi det lugter af at det er ok at tisse der
Prøv evt at flyt kattebakken, eller skifte den ud. Prøv evt at skift grus
vask bakken af og så evt tag en klud med klor på og tør bakke af i bunden. Og lad tørre. Nogen gange kan klor tiltrække
du kan også prøve dr bach rescure i hans drikkevand, Bare nogle dråber i hver dag, Det kan godt give ham mere ro på
Og ellers kan Lise Bang Hansen hjælpe med noget andet
alternativdyrlaege.dk
Kat er begyndt at tisse i sengen