Tegn på kat der keder sig? {{forumTopicSubject}}
Hvordan ved man hvis ens kat keder sig? Og jer med alenekatte, hvor lang tid aktiverer i dem hver dag?
Jeg har jo lidt dårlig samvittighed over at ikke ha fundet Kat nr to endnu, og er jo lidt bange for at Trolden keder sig. Vi har nok 1 1/2- 2 timer lege- (drillepind, brydekamp med bamse, gemme mus, tur på gangen etc) og nussetid om dagen/aftenen, fordelt på nogle gange, og så bruger han en del tid på at lege selv med at finde godbidder, demolere fjer og pinde udefra, jagte bolde og pelsmus.
Ellers er han jo med i alt hvad der sker; åbning af køleskab, opvask, madlavning, tøjvask (stor favorit! En blå IKEA pose med vasketøj er bare det bedste!), brusebad, toiletbesøg, undersøge poser, tasker og sønnens legetøj, se film etc etc. Han sover så ca 12-15 timer i døgnet, så det fylder jo en del...
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Synes bare at man altid har hørt at MCOer ikke kan trives som alenekat, men skal have mindst en artsfælle at hygge med. Måske der er undentagelser...
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Hvis du og katten har det fint, så behøver du ikke en mere.
Du vil måske vide hvorfor jeg så valgte flere katte Birk har før haft 2 medkatte, 2 bimser, og haft det godt med dem, og han blev vildt krævende i den tid han var alene, så jeg syntes han skulle have selskab, men fra dag et kunne Manne sove i samme seng, bare en regel blev fulgt "rør mig ikke, du er ikke Tulla" vi kan vælge en ny kat men ved ikke om vores gamle katte er enige.
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
nov 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 67
Du kunne ellers smide lidt mad rundt i huset for at aktivere den når du ikke er hjemme?
Tegn på kat der keder sig?