{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.177 visninger | Oprettet:

Tegn på kat der keder sig? {{forumTopicSubject}}

Hvordan ved man hvis ens kat keder sig? Og jer med alenekatte, hvor lang tid aktiverer i dem hver dag?

Jeg har jo lidt dårlig samvittighed over at ikke ha fundet Kat nr to endnu, og er jo lidt bange for at Trolden keder sig. Vi har nok 1 1/2- 2 timer lege- (drillepind, brydekamp med bamse, gemme mus, tur på gangen etc) og nussetid om dagen/aftenen, fordelt på nogle gange, og så bruger han en del tid på at lege selv med at finde godbidder, demolere fjer og pinde udefra, jagte bolde og pelsmus.
Ellers er han jo med i alt hvad der sker; åbning af køleskab, opvask, madlavning, tøjvask (stor favorit! En blå IKEA pose med vasketøj er bare det bedste!), brusebad, toiletbesøg, undersøge poser, tasker og sønnens legetøj, se film etc etc. Han sover så ca 12-15 timer i døgnet, så det fylder jo en del... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tegn på kat der keder sig?
  • #2   31. dec 2012 Ja, han virker faktisk sjældent utilfreds. Kun de gange hvor han synes at vi skal ud i gangen, og jeg synes vi lige har vart der, eller er igang med noget andet... Han vil jo så ikke ud på egen hånd - en af hans mennesker skal altså med! Og så kan han godt brokke sig over at vi holder altandørren åben, fordi han vil jo gerne derud, men synes det er lidt for koldt og vådt... Hvis døren står åben kan man jo få det hele med, og stadig have tørre fusser... smiley

Synes bare at man altid har hørt at MCOer ikke kan trives som alenekat, men skal have mindst en artsfælle at hygge med. Måske der er undentagelser...

• #3   31. dec 2012 Du kan være heldig, at en ny kat bare gør det hele bedre, og du kan få 2 som jeg vil kalde ene katte, det har jeg haft i næsten 4 år, tolerance har der været og lidt snusen snude til snude, og lege kampe som nu og da blev lidt for voldsomme, så har jeg været så tosset, at få nr 3, det har bare været lykken smiley Manne og Røde blev venner på mindre end 14 dage, med gensidig slikken og putte ture, Birk er lidt langsommere, men er nu synligt bedre venner med Manne, slikke ture,, Røde og Birk er gode til at tage nogle gevaldige løbe ture, røde prøver at få slikke/nusse ture af Birk, det fungere ikke helt endnu, men det er på ca 2 mdr lige så godt om ikke bedre end det som var mellem de 2 gamle.
    Hvis du og katten har det fint, så behøver du ikke en mere.
    Du vil måske vide hvorfor jeg så valgte flere katte smiley Birk har før haft 2 medkatte, 2 bimser, og haft det godt med dem, og han blev vildt krævende i den tid han var alene, så jeg syntes han skulle have selskab, men fra dag et kunne Manne sove i samme seng, bare en regel blev fulgt "rør mig ikke, du er ikke Tulla" vi kan vælge en ny kat men ved ikke om vores gamle katte er enige.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #4   31. dec 2012 Det er altid bedst at få to katte samtidig og helst kuldsøskende. Det fjerner praktisk talt altid risikoen for alvorlige konflikter og sikrer at kattene har en god ven både til leg og hvile.

• #5   1. jan 2013 Min Phoebe (alene indekat) keder sig normalt ikke og for os er det derfor ikke nødvendigt med en ekstra kat. Hun løber tit rundt lige om morgen og så nogle gange når min mor kommer hjem, men det virker bare som glædes udbrud. Og som du beskriver alt det du laver/gør for at underholde din mis så tror jeg ikke at den vil kede sig! Vi leger også meget med Phoebe, nusser hende optager hende meget med ind i vores hverdag. Altså som du siger, tager katten med til at ordne vasketøj og andet smiley
    Du kunne ellers smide lidt mad rundt i huset for at aktivere den når du ikke er hjemme?

Kommentér på:
Tegn på kat der keder sig?

Annonce