11.263 visninger
|
Oprettet:
Tegn på at en kat skal føde {{forumTopicSubject}}
Hvordan ser man på katten om hun er ved at skal føde??
Jeg har lige hentet mormis nemli. og den tidligere ejer ved ikk hvornår hun er blevet parret...
Så de regner med at hun skal føde om en uge ca...
Men er sku lidt nervøs..... kigger på hende hele tiden.....
Hun er lige blevet 1år.. så hun er kun en baby efter min mening. men er der noget man skal være forberedt på med unge mødre???
knuz
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Det er også vigtigt, at hun får al det killingefoder, hun kan proppe i sig - op til fødslen og mens killingerne dier:-)
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Når slimproppen er gået, ved du at der ikke kan gå lang tid. hun vil søge efter det bedste (mørk, og uden træk) sted at føde sine killinger. Har du en stor papkasse, kan du ligge nogle gamle lagner eller lignende ind i den, og prøve at overtale hende til at søge til den. ikke håndklæder, da killingernes kløer sidder fast når de kommer ud, de kan slet ikke styre dem endnu.
hunkatten vil nok ikke blive inde i kassen, men kan du få hende derind et par gange, og hun søger lidt rundt og så hopper ud, så ved hun godt det er der hun skal føde. Når det er ved at være oppe over, vil hun ligge sig i kassen, og hun vil begynde at få veer, efter vandet er gået. Sørg for at lægge avispapir eller lignende i bunden, og skift det ud, efter killingerne er født, således de altid ligger tørt og varmt, ellers vil hunkatten bare søge efter et andet sted (skab, seng m.m.) at ligge dem i.
er det en indekat eller udekat, og hvor har du i tanker at den skal føde henne?
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 33 Svar: 132
Ligenu ligger hun ude på badeværelset - da jeg kan spære af for hunden. hun kan komme ud hvis hun vil. men kommer slet slet ikk. hun ligger bare...
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
maj 2017
Følger: 1 Svar: 1
Min kat skal føde, men vi ved DSV ikke hvornår hun har parret sig.
Sidste år fik hun også killinger men vi vidste ikke hvor de befandt sig henne.
Er der nogle tegn på katten, hvor man kan se at den snart skal føde?
jun 2017
aug 2017
Tegn på at en kat skal føde