Kat i chok - sover...ikke ordentlig ved bevidsthed {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lille killing som imorges må have fået en form for rusketur af en af vores hunde.
Det er sket mens jeg var ude og ordne hestene, så har ikke set det ske, men har en klar ide om hvad der er sket.
Jeg troede ærligt at jeg mistede ham, at han havde brækket nakken eller ryggen, men dyrlægen kunne konstatere at det ikke var tilfældet.
Han har ondt i nakken, men alt er intakt. Han har fået smertestillende, en eller anden ting mere jeg ikke kan huske navnet på og så noget mod chok også.
Han sover og sover - han har ikke været oppe og gå endnu.
Er hos ham hele tiden, så han ved jeg er der...og mærker også lidt spinden engang imellem, men han er simpelthen ikke rigtig ved bevidsthed.
Han åbner lige øjnene engang imellem og orienterer sig, men det er meget kortvarigt.
Jeg er urolig for ham - meget!
Har prøvet og vække ham, løfte ham og få ham til og stå lidt, men han falder bare sammen og kan ikke rigtig vækkes ordentligt.
Kan ikke finde ud af om jeg skal forsøge dette engang imellem eller bare lade ham sove.
Dyrlægen mener ikke der er indre blødninger heller - og der er ingen mærker på ham.
Han ømmer sig ikke ved, at jeg løfter ham.
Her for en times tid siden, havde han fået sig vendt om på tæppet og kunne se, at det var fordi han havde tisset.
Imorges lige da det var sket og han lå hos mig, da kom han af med afføring og kort efter kastede han op. Det var inden vi tog afsted til dyrlægen.
Er det hele simpelthen pga chok? Hvor slemt kan chok udarte sig?
Inden dyrlægen rystede han og sitrede i hele kroppen - nu er han helt rolig. Bare ikke vågen.
Håber nogen herinde har lidt erfaring - kan ikke finde noget på nettet.
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
Kan det evt være for meget smertestillende så han derfor blir "bedøvet"? ved ik om det kan lade sig gøre...
Sys ikke det lyder særlig godt..
Jeg havde en killing der fik en tur også, Den klarede sig fint bagefter og der var intet sket...eller den kunne ikke spinde mere, men godt miave almindeligt..men spinde gjorde den aldrig efter den tur med hunden, heller ikke selvom den nød det og poterne æltede og alle de gode ting...før spandt den, men ikke efter.. ved ikke hvorfor.
Men jeg ville hvis jeg var dig, lige have fat på dyrlægen igen, og forklare hvordan den har det..
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 39
Han har lige været vågen igen og der miavede han. Fandt fluks lidt vådfoder til ham og han tog en enkelt mundfuld og nu sover han igen. Han var ikke oppe og stå (ligger i sofaen)
Kan godt være han har fået rigeligt med smertestillende, men han var jo også svær og holde ved bevidsthed inden han kom til dyrlægen.
Tror lige jeg prøver og høre dyrlægen ad igen.
feb 2012
Og han ville heller ikke afvise, at han kunne have fået en hjernerystelse, men vi kan ikke gøre mere end der er gjort lige nu.
Jeg skal bare sørge for og få noget væske i ham og se tiden an.
Hold op hvor er det hårdt. Har lige fået ham som afløser for Cougar som jeg mistede til en nyresygdom i fredags
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
Ja så får i nok et par hårde timer, med overvågning på, til hvis han nu sku få det værre igen..
God bedring til ham
feb 2012
Der var 2 dyrlæger der tjekkede ham. Den første spurgte nemlig den mere erfarne dyrlæge til råds for og være sikker - så han blev tjekket af både en yngre og en erfaren. Men ja de kan jo overse noget - dog tvivler jeg også selv på der er mere og gøre for ham lige nu. Ihvertfald er han uden smerter nu og imorgen formiddag skal jeg hente mere smertestillende på apoteket.
Håber virkelig han klarer den og er mere frisk imorgen.
Jamen hunden er her skam stadig. Faktisk er hunden utrolig glad for killinger - altså på den positive måde. Men imorges stod der noget mad på bordet som jeg ikke havde fået fjernet og hunden er ufattelig dominant iforhold til mad - også mad der ikke er hans!
De voksne katte kender ham jo og ved, at de ikke skal komme til ham, når det gælder mad, men det ved lille Mogli jo ikke og der har han så taget fat i ham.
Hunden er stor dogue de bordeaux, så han har jo kun markeret - ellers havde Mogli slet ikke været her nu. Han fylder jo intet i hans mund.
Jeg havde ikke set det ske, men det er virkelig min dumhed, at jeg ikke fik fjernet resterne fra min datters morgenmad fra bordet, inden vi skulle ud til skolebussen :-(.
I andre sammenhænge kunne den hund ikke drømme om og gøre ham noget.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
God bedring med ham og hold hunden på afstand af killingen..
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Han havde en meget grim åben flænge i bagbenet... og i dette tilfælde kom dyrlægen til os... han havde mange smerter og vi var nød til at bedøve ham....
Han fik vist for meget for i over 12 timer måtte jeg flere gange "genoplive" ham... når han stoppede med at trække vejret... hans hjerte rytme var meget ujævn....
Han lå hos mig... for han kunne ikke holde varmen... og han tissede flere gange på mig uden at vågne....
Jeg vækkede ham mange gange for at få gang i hans system og for at få mad/vand i ham....
Det var en skrækkelig aften/nat.... men han var frisk kl 8 næste morgen....
Jeg tror han/din kat har fået for meget smertestillende/beroligende.... og han skal bare sove den ud... bare du holder godt øje med hans vejrtrækning og hjerteslag....
Bliver hans vejrtrækning meget overfladisk så "klø" ham hårdt på brystet og væk ham.
Håber det bedste for ham og dig...
feb 2012
Jeg har lige rørt ved ham og der strak han sig og det tror jeg er et godt tegn - det er første gang han reagerer på, at jeg rører ved ham.
Han har også tisset igen - der miavede han inden...uden og være vågen.
Er simpelthen så trykket af det her - er så ked af det og grædefærdig....er så bange for han dør.
Vil give alt for og se ham lege og være fræk/lave numre igen!
Dette billede blev taget så sent som igår - dog er det vores hunhund Tut han ligger op af på billedet.
okt 2011
Jeg ved lige hvordan du har det....
Hold ham varm og væk ham når han falder for langt hen.... bare tænk at det er medicinen der skal ud af kroppen på ham.
feb 2012
Du kan tro jeg holder ham varm - havde ham også under min vinterjakke, da vi kørte til dyrlægen.
Og ja det bliver en nat med jævnlige tjek! Håber virkelig det ser bedre ud imorgen tidlig, Heldigvis er hans vejrtrækning jævn og mere hård nu end den har været tidligere.
okt 2011
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Her krydser vi både finger og poter for at han hurtigt kommer på højkant igen!
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 210
feb 2012
Så har han ellers været væk igen siden....har bare lagt og nusset hans tæer og bevæget hans ben, men uden han har registreret det.
Forlod ham så her for lidt siden for og lufte hunde og natte hestene og da jeg kom ind, så vågnede han og rejste sig!
Jeg hjalp ham ned fra sofaen og han gik hen og spiste lidt og så har han gået lidt rundt og stod så stille og vaklede lidt. Hjalp ham op i sofaen igen og nu sover han.
Hvor blev jeg LETTET da han rejste sig op! Han skal nok klare den....han skal bare have tid. Han gik fint nok, ingen halten....bare forsigtig og udmattet.
Mon ikke jeg om 4-5 dage har min gamle killing tilbage igen?
Han spandt da jeg lagde ham til rette i sofaen igen
jan 2012
okt 2011
feb 2012
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
feb 2012
Han har været oppe i kort tid hertil morgen og spise lidt. Når han vågner er han noget ked af det og jeg kan mærke, at det er meget vigtigt for ham, at han ikke er alene.
Er absolut ikke frisk, men det at han kan vågne helt op nu er positivt. Er dog stadig noget bekymret for ham.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 95
feb 2012
Dagen igår var ikke speciel optimistisk og jeg havde slet ikke lige lyst til og opdatere da jeg var i rigtig dårligt humør og meget bange for, at det ville få en ubehagelig afslutning.
Men vi har haft en rolig nat her på sofaen og tidligt imorges spandt han rigtig meget, da jeg lå og aede ham. Han reagere på at min hånd snittede dynen og fangede ud efter den med poten som om han ville lege.
Han var mere klar i hovedet - og nu har han været på toilet og spist en del til morgen....og han har tilmed været oppe på legetårnet.
Han miaver dog utrolig meget og det stresser mig, men tror det er fordi han ikke føler han helt er sig selv og derfor stresser?
Han er lidt fjern i blikket, men håber det går over igen.
Ihvertfald er der fremgang nu
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
feb 2012
Han har fået smertestillende for en lille time siden og nu sover han, men har let ved og vågne, så ja han skal nok blive okay igen....
Og nu er der flyttet lidt om herhjemme, så kattebakken har fået plads i stuen og en af hundenes madresser er røget i gangen og når jeg ikke er hjemme, så er hundene lukket ude i gangen - og sådan fortsætter det indtil Mogli er blevet ældre.
Han virker sjovt nok slet ikke til og være bange for hundene - så spørgsmålet er om han har nået og opfatte hvad der egentlig skete?
jan 2012
Og godt at høre at han ikke er bange for hundene, og har fået lidt legelyst og humør igen, det skal nok gå godt, det tager bare lidt tid, men man kan jo ikke lade være med at bekymre sig om de små pus når tingene ikke er som de plejer..
Rart at du gider at holde os updatede, vi tænker jo på lille Mogli og om hvordan det går
feb 2012
Mogli vækkede mig meget tidligt imorges ved og slikke mig på hagen og på næsen...og drille gentagne gange.
Han er faktisk sig selv igen!
Han miaver ikke mere og virker frisk, så har valgt ikke og give ham smertestillende og det virker til, at han har det fint uden
Han løber igen efter mig, når jeg går ud i køkkenet og spænder ben.... I himlen hvor er det skønt, at man igen skal passe på ikke og træde på ham
Utroligt når jeg tænker tilbage på i onsdags, hvor jeg tudbrølede fordi jeg virkelig troede, at han skulle dø i mine hænder....
Er Så taknemmelig for, at han er fit for fight igen nu!
feb 2012
feb 2012
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 210
jan 2012
Det er sjovt som de ting kattene gør som nogle gange kan irritere en, pludselig bliver nogle af de ting man sætter så stor pris på når katten har været sløj og igen er kommet sig, for det er det der viser at nu har man fået sin dejlige frække kat igen og den er helt sig selv
Hvor er han da bare en vidunderlig lille figther killing, smukt billed
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
feb 2012
Han er fuldt ud frisk igen - Han er lige så tosset som før og jeg har igen små rivemærker på hænderne ;-).....
Tak for jeres støtte!
jan 2012
Kat i chok - sover...ikke ordentlig ved bevidsthed