{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.877 visninger | Oprettet:

Kan en kat være i chok {{forumTopicSubject}}

Hej alle ! Min kat bliv kørt ned eller er faldet ned fra i højt træ for 11 dage sidden, han brækkede et par ribben, ellers er han uden skrammer. Jeg er banke for at han måske har fået et chok, han er slet ikke sig selv, han ligger bare under en seng, gå på bakken når han er alene. Han virker ikke øm mere, jeg kan kæle ham over hele kroppen og han er begyndt at rulle om på ryggen når jeg kæler ham og han spinder lidt og spiser godt, når han bliver fodret under sengen. Han plejer at være en kat som miaver meget når vi kæler og ved spisetid. Han siger ikke en lyd ligger bare under sengen, han virker som en helt anden kat. Han plejer altid at komme når jeg kalder på ham, men nu lukker han helt af og vender sig væk. Han virker som forstenet i sit sind. Når han går på bakken bevæger han sig fint som han plejer. Hvad skal jeg gøre. Min dyrlæge siger jeg bare skal lade ham være. Har nogen af jeg prøvet at jeres kat er blevet sådan, er så ked af det, han plejer at være en vild legesyg 1 1/2 laban, god til at lave ulykker.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en kat være i chok
  • #1   9. nov 2014 Var i ved dyrlæge med ham?

• #2   9. nov 2014 Ja, dyrlægen kan ikke finde noget, andet end et par brækket ribben hvor brudet sidder fint og de skal gro sammen af sig selv, han hvæser ikke mere og ømmer sig ikke, kan bukke sig helt rundt og vaske sig, nu kan han også ligge på ryggen og sove. Dyrlægen siger han ikke kan gøre mere nu er det tiden der heler, men jeg syntes han mentalt er helt anderledes.

• #3   9. nov 2014 Ja det kan de godt.
    For en del år siden havde jeg en kat der pludselig fra det ene sekund til det andet faldt død om.
    Hans makker ville ikke være i stuen hvor det skete i 3 uger.
    Men den adfærd du beskriver kan altså også skyldes smerte. Får den smertestillende?

• #4   9. nov 2014 Ja han får metacam, men jeg har ikke givet ham det i dag, da han ikke virker til at have ondt, går fin i bakken, ruller rundt, vender sig uden at vise ubehag. De første dag pib og hvæsede han hver gang vi rørte ham og når han bevægede sig. Kan det mon være metacamen der gør ham underlig, har aldrig givet mine katte det før og kender ikke rigtig virkningen af det.

• #5   9. nov 2014 Hjernerystelse vil være mit bud, men så skulle det gerne gå i sig selv inden to uger.

• #7   9. nov 2014 Reikke V : ja du siger noget, det er måske det der er galt, så har vi til på fredag, der er det 2 uger siden.

• #8   9. nov 2014 Lotte S : måske du har ret men hverken jeg eller min dyrlæge vil give ham metacam uden grund derfor prøver i lige at stoppe, og ved han vil reagere hvis det gør ondt.

• #9   9. nov 2014 Måske har du ret i din første overskrift, hvor du giver udtryk for, at han kan være blevet sparket? Det vil i allerhøjeste grad kunne ændre hans sind og tillid til mennesker.
    Som Lotte vil jeg sige, stop ikke med det smertestillende, kroniske skader kan ændre alt.
    Jeg ved min datter fik trykket nogle ribben ( og brud) for snart 8 år siden, hun havde konstant ondt i flere år og har stadig smerter i perioder, så sådan et par ribben er ikke noget, at spøge med smiley

• #10   9. nov 2014 Måske skulle du forsøge i nogle dage ikke at give ham lige så meget opmærksomhed under sengen, altså stadig give ham mad og lige tjekke op på ham, men ikke ligge under sengen og læse eller ligge der flere timer om dagen, for det vil måske give ham anledning til at opsøge dig, når du hele tiden ligger under sengen med ham får han jo sit kontakt behov dækket, og han skal måske bare selv nu finde tilbage til hverdagen, sådan lige så stille af sig selv..

• #11   9. nov 2014 Heidi N: ja du har sikkert ret, men jeg har så ondt af ham, og jeg vil så gerne trøste ham med jeg vil prøve at lade ham finde ud af tingene,

• #12   9. nov 2014 Jeg forstår godt du har ondt af ham, men jeg er lidt bange for at du fastholder ham i hans smerte og frygt for livet uden for sengen..

Han fornemmer jo dine følelser og han får bekræftet gennem dine følelser at han skal være frygtsom med livet uden for sengen, for ellers ville du jo ikke trøste ham, så du udsender signaler helt ubevidst om at han skal være bange for at vove sig ud, for du ynker ham jo..

Jeg mener det ikke som en kritik, for det er sindsygt svært at lade være, jeg så det selv med min Tøsen da hun havde ondt i sit knæ, da havde jeg jo også ondt af hende og ynkede hende, gjore livet så let for hende som jeg kunne, men da jeg ligesom oplevede at hun klarede sig egentligt fint når jeg ikke var opmærksom på hende, så begyndte jeg at lave hverdagen normal igen, stoppede med at give hende stor opmærksomhed når hun klagede sig, og fra da af kom hun sig super hurtigt, hun lærte at kende sin begrænsning og indordne sig med den..

Så prøv så vidt din samvittighed byder dig at gøre hverdagen normal igen, du skal ikke stoppe med at snakke med ham, men blot lade der gå længere og længere mellem at du tjekker op på ham, så tror jeg han finder ud a at det er trygt igen at komme frem..

• #13   10. nov 2014 Heidi N : ja det er svært når man har ondt af dem, det har virket som om han er i en osteklokke, vi var den at tro her i weekenden at han var blevet både døv og blind. Men her til morgen da jeg stod op og ville kravle under sengen kom han ud, miavede efter mad, gik med ned i stuen, hilste på hunden og den anden kat, gik hen til døren og ville ud, men der sagde mor stop, han skal lige blive inde en uges tid. Han virker helt som sig selv, leger og springer rundt, ømmer sig ikke når han bliver løftet, jeg forstår det ikke, der er sket en forvandling med ham her i nat. Er bare så glad ??

• #14   10. nov 2014 Aj hvor er det da bare skønt at høre Benedikte smiley :D smiley :D smiley

Hvor er jeg glad for at høre det smiley
    Håber det fortsætter sådan, ihhh er bare så glad på dine vegne smiley

• #15   11. nov 2014 Heidi N : tak ja jeg er også super glad. I dag har han været nede og lege lidt med den anden kat, men nu er han gået op igen, han er meget træt, tror måske han også kan have slået hovedet, nogle af de ting han gør, tegner på at han kan have slået hovedet, så han har også brug for ro, bare han kommer lidt ned og er social er gode tegn, i dag ville han også ud, så om et par dage kommer han en tur i sele og lidt ud i haven.

• #16   11. nov 2014 Det lyder til han fint selv kan styre hvor når han skal trække sig tilbage og få lidt ro, og ja det er super godt han lige kommer ned og hilser og bliver aktiveret lidt..

Du har nok ret han har nok også slået hovedet, jeg ved ikke om det er noget dyrlægen burde tjekke op på, det er jeg lidt usikker på, jeg tænker hvilken konsekvens det evt kan have, men du kan jo se om han selv kommer sig over det i løbet af de næste par uger..

God ide med selen, så kan du holde øje med at han ikke bliver dårlig eller overanstrenger sig m.m.

• #17   11. nov 2014 Heidi N : dyrlægen så ham i går og han siger når han har det så godt som han har kommer han over det af sig selv. Jeg kan også se at han bliver bedre dag for dag.

Kommentér på:
Kan en kat være i chok

Annonce