Kan en kat være i chok {{forumTopicSubject}}
Hej alle ! Min kat bliv kørt ned eller er faldet ned fra i højt træ for 11 dage sidden, han brækkede et par ribben, ellers er han uden skrammer. Jeg er banke for at han måske har fået et chok, han er slet ikke sig selv, han ligger bare under en seng, gå på bakken når han er alene. Han virker ikke øm mere, jeg kan kæle ham over hele kroppen og han er begyndt at rulle om på ryggen når jeg kæler ham og han spinder lidt og spiser godt, når han bliver fodret under sengen. Han plejer at være en kat som miaver meget når vi kæler og ved spisetid. Han siger ikke en lyd ligger bare under sengen, han virker som en helt anden kat. Han plejer altid at komme når jeg kalder på ham, men nu lukker han helt af og vender sig væk. Han virker som forstenet i sit sind. Når han går på bakken bevæger han sig fint som han plejer. Hvad skal jeg gøre. Min dyrlæge siger jeg bare skal lade ham være. Har nogen af jeg prøvet at jeres kat er blevet sådan, er så ked af det, han plejer at være en vild legesyg 1 1/2 laban, god til at lave ulykker.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 111
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.216
For en del år siden havde jeg en kat der pludselig fra det ene sekund til det andet faldt død om.
Hans makker ville ikke være i stuen hvor det skete i 3 uger.
Men den adfærd du beskriver kan altså også skyldes smerte. Får den smertestillende?
sep 2012
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 11 Emner: 31 Svar: 55
sep 2012
sep 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.104
Som Lotte vil jeg sige, stop ikke med det smertestillende, kroniske skader kan ændre alt.
Jeg ved min datter fik trykket nogle ribben ( og brud) for snart 8 år siden, hun havde konstant ondt i flere år og har stadig smerter i perioder, så sådan et par ribben er ikke noget, at spøge med
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
sep 2012
jan 2012
Han fornemmer jo dine følelser og han får bekræftet gennem dine følelser at han skal være frygtsom med livet uden for sengen, for ellers ville du jo ikke trøste ham, så du udsender signaler helt ubevidst om at han skal være bange for at vove sig ud, for du ynker ham jo..
Jeg mener det ikke som en kritik, for det er sindsygt svært at lade være, jeg så det selv med min Tøsen da hun havde ondt i sit knæ, da havde jeg jo også ondt af hende og ynkede hende, gjore livet så let for hende som jeg kunne, men da jeg ligesom oplevede at hun klarede sig egentligt fint når jeg ikke var opmærksom på hende, så begyndte jeg at lave hverdagen normal igen, stoppede med at give hende stor opmærksomhed når hun klagede sig, og fra da af kom hun sig super hurtigt, hun lærte at kende sin begrænsning og indordne sig med den..
Så prøv så vidt din samvittighed byder dig at gøre hverdagen normal igen, du skal ikke stoppe med at snakke med ham, men blot lade der gå længere og længere mellem at du tjekker op på ham, så tror jeg han finder ud a at det er trygt igen at komme frem..
sep 2012
jan 2012
Hvor er jeg glad for at høre det
Håber det fortsætter sådan, ihhh er bare så glad på dine vegne
sep 2012
jan 2012
Du har nok ret han har nok også slået hovedet, jeg ved ikke om det er noget dyrlægen burde tjekke op på, det er jeg lidt usikker på, jeg tænker hvilken konsekvens det evt kan have, men du kan jo se om han selv kommer sig over det i løbet af de næste par uger..
God ide med selen, så kan du holde øje med at han ikke bliver dårlig eller overanstrenger sig m.m.
sep 2012
Kan en kat være i chok