{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.565 visninger | Oprettet:

Katten skal starte et nyt sted {{forumTopicSubject}}

På grund af forskellige grunde, skal min kat Bette flytte ud til mine forældre, kun efter at hun har boet hos mig en måned ):

De har en stor kvæggård, hvor kattene lever uden for, hvor de får mad serveret og ellers klare dem selv.
Men nu er jeg bekymret, hun er fra i år af, og var nogen lunde renlig da jeg fik hende, så jeg tror at hun var indekat, før jeg fik hende.

Vil hun overleve?? Vil de andre katten smadre hende?? Er der nogle herude der kan berolige mine dårlige nerver??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten skal starte et nyt sted
  • #2   29. nov 2012 Er hun neutraliseret?
    Er de andre katte på gården neutraliseret?
    Hvordan de andre katte vil tage imod hende afhænger af mange ting, *bla* om kattene er neutraliseret eller fertile.

Aner du ikke noget om, hvor hun kommer fra?
    Er det fordi hun er tilløber eller ...?

Hvis du ved, hvor hun kommer fra, kunne det være hun kunne komme retur til kendt sted, istedet for at skulle et nyt sted hen.

Det undrer mig at din verden kan ændres så meget på en måned, at du efter så kort tid skal af med hende igen smiley

• #3   29. nov 2012 Ja, kan godt forstå at det undre jer at allerede efter en mdr, og jeg kunne slagte mig selv for det, men bor med en veninde, hvis far ikke kan klare lugten af kat, af personlige grunde).

Katten kan ikke bliver spærret inde? smiley holdyshit, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre... Men tak for at stille nogle problemstillinger op for mig smiley

• #4   29. nov 2012 Jeg syntes du skal prøve at finde et hjem til hende hvor hun kan være kæle og indekat som hun jo har været hidtil, at sende hende ud på en gård uden den store menneskelige kontakt lyder ikke som en god løsning for hende..
    Sorry to say smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #5   29. nov 2012 Enig med Heidi.

Jeg har 5 katte og her lugter overhovedet ikke af kat. Kattebakkerne lugter heller ikke, kan stikke næsen ned uden at lugte noget.. smiley

Prøv at oprette en annonce herinde, måske det vil hjælpe nogen ser den smiley

• #6   29. nov 2012 Det ved jeg godt, men det er jo svært på så kort tid?
    Jeg har selvfølgelig prøvet. Men tror i at hvis katten skal være hos min kæreste i 3 mdr, og derefter flytte i lejlighed med mig og ham igen, så det bliver for meget flytteri for den ????

• #7   29. nov 2012 Jeg synes da godt du kan prøve hvordan det vil gå ude på dine forældres gård. Besøg hende tit og se efter hvordan hun har det, få evt. din mor eller far til at holde øje med hende. Hvis det viser sig at hun ikke har det godt, må du jo forsøge at finde et godt hjem.
    Men det vil kræve at hun bliver holdt inde i et par uger, (måske endda mere når det er et helt nyt sted hvor hun ikke kender menneskene der bor der) før hun bliver lukket ud, for ellers vil hun temmelig sikkert rende væk.

• #8   29. nov 2012 Vil godt sige at det er SÅ dejligt at få så mange gode råd og ideér smiley

• #9   29. nov 2012 Nå man bruger tid på at sætte sig lidt ind i situationen og spørge ind til situationen ville det være mægtig rart også at få svar....

Hvis du vil din kat det bedste er det mindste du kan gøre at sørge for neutralisering.
    Dernæst, *hvis* hun skal ud på en gård, *BØR* det være et sted hvor de andre også er neutraliseret.
    Og hun skal være inde-kat, det første stykke tid, så hun ved hvor hun bor....

Jeg personligt ville slet ikke kunne bære at sætte en indekat ud på en gård, hvor den skal leve udenfor blandt en flok andre katte.

• #10   29. nov 2012 Det er ikke "bare" at sætte en uønsket kat ud på en gård.
    Er der en etableret flok katte i forvejen, vil de højst sandsynligt jage den væk.

Og drejer det sig om en indekat, vil vinteren desuuden være alt for barsk for den, da den ikke har dannet vinterpels.

Uanset hvad, så bør en kat, der flytter hjem, holdes inde i en måneds tid, før den lukkes ud.

Jeg ville lade katten bo hos kæresten (og ikke komme ud), men lad den få nogle ting og tæpper med, som den kender.

For resten er det ikke katten, der lugter.
    Dens bakke gør, hvis den ikke holdes ren og man ikke bruger et ordentligt grus.

• #11   29. nov 2012 Aarh Mega, passer nu ikke at den sandsynligvis vil blive jaget væk af de andre katte. Mine ungers bedsteforældre bor på en gård hvor de har staldkatte, og der er der gennem tiden kommet tilløberkatte til som uden problemer er blevet accepteret af de andre. Desuden har jeg selv flyttet en af mine katte derover, og hun blev også fint optaget i kattebanden derovre. Hun trives dejligt derovre, bliver fodret godt og har det fint med de andre misser. Så det behøver langt fra at gå galt.

• #12   29. nov 2012 Jeg må tilslutte mig Mega. Jeg ville være meget nervøs for følgende. Kulden, da hun ikke har haft mulighed for at sætte vinterpels, når hun har været inde. Og så hvis hun eller de andre er fertile, for så bliver hun jagtet væk. Der er også rævene, der kan tage hende.
    Man kan sige at det ikke absolut ikke er optimalt, men var det mig, der stod i din situation, så ville jeg lade hende flytte hen til din kæreste og så få hende steriliseret.

• #13   29. nov 2012 Jeg vil genre understrege at en katten bakke, med anbefalet herre dyrt grus og katten selv lugter, så kan man selv vende sig til lugten, men det kan udefrakommende jo ikke ...

Jeg ved ik hvad jeg skal gøre, men har en idé til hvad der ikke skal ske, hvad der kan ske og hvad der SKAL ske..

Pia D, Kattende er ikke neutraliseret, hun er tilløber.....

• #15   29. nov 2012 Lotte **Kattende er ikke neutraliseret, hun er tilløber.....**

:-S. At katten er tilløber er da ingen begrundelse for ikke at neutralisere hende.

Men betal dig da fra at indlevere katten på internat så. Internatet vil sørge for neutralisering og egnet hjem.... (dog desværre ingen garanti for at der rent faktisk viser sig et hjem).

Hvad er det katten lugter af?

• #18   29. nov 2012 smiley du må snart have fået meget flade hænder Otto

• #20   29. nov 2012 At sætte en indekat udenfor nu er dumt, den har slet ikke pelsen til det

• #22   29. nov 2012 Jeg vil lige spørge: du bor sammen med din veninde. Er det hos hendes forældre, siden hendes far har en form for medbestemmelse over om du beholder katten?

Hvis dig og kæresten alligevel flytter sammen om en 3 mdr, så ville jeg flytte hende hen til ham (hvis han self er med på den) for så har hun jo stadig tid med dig (går da i hvert fald ud fra I ses hos ham så?). På den måde bliver den flyttet ja, men jeg vil stadig mene det er bedre end at den skal flytte ud på en gård, hvor man ikke kan vide hvordan dens fremtid vil blive.

• #23   29. nov 2012 HELT enig med Lykke!

• #24   1. dec 2012 Min mor forbarmede sig smiley NU bor den inden for hos dem smiley og min far er lykkelig, han har ville ha indekat i 20 år smiley Så nu kan hun være inden for i en mdr's tid, og så kommer ud stille og roligt smiley og jeg kan besøge hende rigtig tid.

I må ikke tro jeg vil af med hende ! men det er det der er mest fair overfor min veninde og hendes far. Der er en masse private detaljer...

Men ja, nu er alle glade, undtagen mine forældres hund, nu skal han dele opmærksomheden smiley hihi, han overlever...

• #25   1. dec 2012 Men tusind tak for hjælpen alle sammen smiley

• #26   1. dec 2012 En god afslutning

Kommentér på:
Katten skal starte et nyt sted

Annonce