{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.983 visninger | Oprettet:

Hvad giver I jeres katte af råt? {{forumTopicSubject}}

Jeg oplevede forleden at mine katte tiggede lidt da jeg lavede aftensmad og jeg gav dem så en smule råt oksekød. Normalt spiser de det ikke, men en af dem spiste det faktisk, så jeg gav ham lidt mere og det også gled ned. Det var bare almindelig hakket oksekød, jeg har købt i supermarked. Mon det er fint nok at give dem, eller skal det helst være det der købes hos dyrehandler?

Jeg har ingen intentioner om, at de skal have kun råt, men synes det er sjovt nok at kunne give det som en snack en gang imellem.

Hvad giver I jeres katte af råt kød?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad giver I jeres katte af råt?
  • #2   25. nov 2012 Tror alt råt er fint, dog skal fisk have været frosset i 24 timer før det må gives (og selvfølgelig tøs op inden)

Jeg gav mine lidt kylling i går, det er ikke noget jeg gør så meget i, men er begyndt at åbne mit sind for det, så jeg forsøger mig langsomt smiley

• #3   25. nov 2012 Jeg giver alt det vi selv skal spise. Bl.a fars. Du vil sikkert opleve at der er nogle af dine katte der absolut ikke vil spise råt af nogen art, men over et par år har jeg fået alle mine med.
    Jeg giver alt kød, men ikke fisk. Fisk er ok, men det kræver at man ved hvor det er fanget, der kan være for stor mængde tungmetaller eller som Pengasus-filetter kan de indeholde forskellige gifte, der ikke går væk selv om man fryser.

• #4   25. nov 2012 Hmmmm mine får frisk fanget rødspætter og skrubber fra limfjorden (jeg bor 200 meter fra vandkanten) .. vi har en fisker der røgter garn hver dag og nogle gange får jeg lige en pose hoveder...
    Anede ikke at de skulle fryses først!!!

• #5   25. nov 2012 Det er noget med en parasti der kan leve i fisken og som så kan leve vidre i katten, men det er jo kun hvis man fodre med rå fisk hvis den er tilberedt så dør den ved tilberedning og så dør den i fryseren..

• #8   25. nov 2012 Mine plejer heller ikke gide spise noget som helst der er råt, så det er nyt for mig at bare én af dem spiste det smiley Vi har før prøvet kyller, men det er afskaffet herhjemme, da de ikke spiste dem, men kun legede med dem og det synes jeg var lidt for klamt, da jeg en dag fandt en kylle i sofaen - bvadr.. smiley

Jeg tror bare jeg holder mig fra fisk, for de får allerede tun fra porta 21, da det er eneste vådfoder de vil æde.. De er meget kræsne!

Men dejligt at høre det er fint nok med lidt hakket kød af det samme vi får. Så kan vi da starte ud med det og se om de får smag for det.

Er svinekød også ok?

• #9   25. nov 2012 Puha, hvad er det med de Pangasius? Jeg køber det ofte til os selv, så er da ikke tryg ved at spise det, hvis det indeholder noget giftigt?

• #10   25. nov 2012 Giver også tit mine råt kød når jeg laver mad, også får de kød rester fra aftensmaden smiley

• #13   25. nov 2012 Så skal jeg da ikke købe de Pangasius mere, det er da foruroligende at det sælges herhjemme hvis de indeholder alt muligt giftigt smiley Har da tit købt en pose hos Fakta, det er jo nemt lige at have i fryseren, men det vil jeg da ikke mere..

• #14   25. nov 2012 Men igen, hvad siger I til svinekød, er det også ok at give kattene? smiley

• #15   25. nov 2012 Jeg giver Tarzan alt slags råt, bare ikke fisk, da jeg ikke selv spiser det.
    En god bøf siger han absolut ikke nej til smiley Da han havde fødselsdag, fik han noget rigtig lækkert kød fra slagteren, som han nød smiley
    Ellers giver jeg ham bare det jeg får til aften også smiley Hvis jeg glemmer, at tage fra inden jeg tilbereder det, får han det som tilberedt.
    I går lavede vi mørbrad, og der fik han da også det der blev skåret fra, ingen grund til, at smide det ud, når man har en kat der er i vokse alderen, og elsker råt smiley
    Min mors gamle kat på 11 år, har ellers aldrig fået råt, men efter jeg fik Tarzan, har han også fået det, og han kan da også godt lide det smiley

• #17   25. nov 2012 Ja Camilla, du kan roligt give svinekød, kylling osv. Når det sælges til menneskemad, så er der jo en slags kontrol med om kødet er ok kvalitet. Der snakkes med om salmonella i forhold til kylling, men det er jo noget der holdes skarpt opsyn med. Der sker dog smuttere, men det sker meget sjældent i forhold til det, der langes over disken.
    Jeg giver i hvert fald med sindsro alle typer kød, jeg selv ville spise, i forhold til om det frisk. Held og lykke med det.

• #18   25. nov 2012 Marianne
    Super, så er det jo bare at prøve sig frem og se hvad de kan lide smiley

Berit
    Nej, det anede jeg heller ikke, jeg køber det godt nok ikke mere, nu hvor jeg ved de er fyldt med alt muligt smiley

• #19   25. nov 2012 Jeg ville have lagt film ind, men det gik ikke smiley
    Mine gamle katte vil ikke have råt, men det vil Røde og det er fint så kan jeg give ham det ved siden af at han spiser nyrekost og vådfoder sammen med de andre.

profilbillede
  • #20   26. nov 2012 hvad så når kødet er tilberedt med salt og peber og krydderier?? må katten også få det?? mener altså.. sådan rester fra aftensmaden..

• #21   27. nov 2012 Det er ikke så godt at give katten det mad der er tilberedt til dig selv, da katte ikke har godt af salt og andre krydderier..

• #22   27. nov 2012 Helin nej, katte tåler ikke så godt salt, de har meget små nyrer. Derudover er der forskellige ting vi spiser, som er giftige for katte, blandt andet løg.
    Så menneskemad til mennesker og kattemad/råt til katte. smiley

• #23   27. nov 2012 Jeg har lige købt nogle flade ribben i dag til min kat - det må hun godt få, ikke? Med ben og hele svineriet? smiley

• #24   27. nov 2012 Jo og det er noget svineri smiley min kat brugte mere end 4 m2 gulv til at spise på smiley til sommer tror jeg han får de store rå stykker ude i haven, fars spiser han pænt af tallerken.

• #25   27. nov 2012 Hehe, hun må nu meget gerne svine, det er ikke værre end at køkkengulvet kan vaskes smiley Bare hun nyder det, så er jeg glad (:
    Nu har jeg givet hende et stykke - og hun spiser det gladeligt! Yay!

Jeg har i al den tid jeg har haft katte, givet mine katte noget af farsen når jeg skulle lave mad - jeg har bare aldrig købt noget med ben i, de har fået (: Men det skulle vidst være godt for deres tænder, ikke? Var bare ikke sikker, derfor jeg lige spurgte herinde inden jeg gav hende det smiley

• #26   27. nov 2012 JO det er godt for tænder og gummer. Jeg er glad for at du har taget de gode råd til dig. Jeg vil dog tilføje at du nok ikke skal regne med hun æder ribbenene, men pyt med det, for gnaver hun kødet af, så har de gjort deres gavn på gummer og tænder.

• #27   27. nov 2012 Ja ben er fint så længe de er rå smiley

• #28   27. nov 2012 Før jeg kom ind på kattegalleri vidste jeg slet ikke at de måtte få alt råt! Og slet ikke, at de meget gerne måtte få med ben i - så det er endnu en af de guldkorn jeg har fået herinde fra smiley Og jeg har også givet dem videre, til dem jeg kender med kat smiley

Og så lyder det som om, at hun spiser ribbenene. Det lyder som om, at alle hendes tænder knækker, sådan som hun gnasker i den smiley

• #29   27. nov 2012 Jeg er så en af dem som har siddet med hovedet i bøgerne, nogle af dem er nu forældede smiley og nogle af de gamle er gode for der findes ting i dem som jeg ikke finder andre steder.
    En af bøgerne er en bog om katte adfærd som jeg fik som gave anden gang jeg købte kat ved samme opdrætter smiley den har jeg været meget glad for.

• #30   27. nov 2012 Tun, markral, rejer, torskerogn, lidt rå kylling og meget lidt oksekød smiley

• #31   27. nov 2012 PS: Har lært at man kun giver hun katten rå æg, når hun lige har født smiley

• #32   27. nov 2012 Rejer er absolut ikke godt at give sin kat, med mindre det er en godbid engang imellem. Der er et meget højt indhold af magnesium i rejer, der er skadeligt for katten.
    Tun, torskerogn og makrel kun hvis det IKKE er fra dåse og beregnet på mennesker. Dog ok en sjælden gang som godbid.

• #33   27. nov 2012 Michal tun er ikke noget de må få ret meget af smiley kun lidt nu og da, lever er også noget de kun må få meget lidt af,, æg? Det jeg har hørt, er at de må få noget, men der er forskellige meninger og ikke noget med om de har født. Kik i de mange tråde om rå mad, de er gode.

• #34   27. nov 2012 ROLIG nu... Er sgu kun som snags en sjællent gang. Når der åbnes en dåse tun, får de en smags prøve....

• #35   27. nov 2012 Da jeg ikke har en hunkat der er fetil, så ergo ingen rå æg her:)

• #36   27. nov 2012 Michael, vi er skam helt rolige og hvis du læser det der står, så står der også at det er ok som godbid engang imellem. Det må bare ikke bruges som fuldfoder.

• #37   27. nov 2012 Vi er skam ganske rolige smiley men nu var vi 2 som kom lige oven i hinanden så det er altså bare gode råd, ikke skæld ud, men er jo nødt til at være hurtige når du giver et råd til en anden som ønsker mere viden om rå mad til kat.

• #38   27. nov 2012 Og så kom vi begge to igen smiley

• #39   27. nov 2012 Ja den forstår jeg så ikke Jette L. smiley UPS

• #40   27. nov 2012 Ok så må du lige fortælle hvor jeg går galt, er det at Marianne og jeg får sendt beskiderne lige oven i hinanden, eller, at jeg siger, at der er en tråd starter som spørger til rå mad og jeg ville undgå, at hun troede det var fint at give tun? Du må uddybe det, så jeg kan svare dig smiley

• #41   27. nov 2012 Og så kom vi begge to igen smiley
    Går ud fra at det var spøg..... smiley

• #42   27. nov 2012 Mine katte får skam også tun en gang imellem, da der er en variant af FP 21 som de er vilde med smiley De får det ikke hver dag, men måske en gang om ugen deler de en lille dåse på 150 gram. Ved ikke om det er mere end de må få, men tænkte at alt med måde, så er det ok..

• #43   27. nov 2012 Okay, her snakker vi max en gang pr md.....

• #44   27. nov 2012 Det er kun når vi lukker en dåse op til madpakken.. + at de får en halv ps vådefoder til aften hver dag

• #45   27. nov 2012 så er det ok Michael. En gang om ugen sker der heller ikke noget ved, så lang tid det er kun er så lidt.

• #46   27. nov 2012 Camilla, når det er lavet til katte, må de få det hver dag, så er der jo ikke tilsat kryderrier og lignende.

• #47   27. nov 2012 I dag lukket Jane en dåse torskerogn op og hun skar en tynd skive af og mix it whit vådefordere

• #48   27. nov 2012 Ja nemlig Michael smiley Marianne og jeg.
    Camilla, jeg ved ikke hvor grænsen går, men da det er til katte er der nok ikke tilsat salt og når de er to om det er det ikke så meget, jeg tror mine får noget i samme retning ca 2 gange i måneden, men der er mange her som har mere styr på det, jeg havde en rigtig god bog om rå og vådfoder til kat, men lånteden ud, og har glemt hvem det var smiley

• #49   27. nov 2012 Gud hvor er jeg langsom smiley

• #50   27. nov 2012 Ok, er glad for at høre de må få det dagligt, for de får nok 1 gang i ugen, nogle gange 2. Tænkte også at det vel var i orden, når det er lavet til katte smiley Det er jo ikke fordi de lever af det, det er kun som en "snack".

• #51   27. nov 2012 Det kunne vi sgu ikke drømme om... (Har sgutte råd) LOL smiley

Kommentér på:
Hvad giver I jeres katte af råt?

Annonce