2.526 visninger
|
Oprettet:
Hjælp - syg? :/ {{forumTopicSubject}}
Fra idag kl. halv 8 i morges har min kat kastet op, og han gør det stadig men her senere på aften er han også begyndt at "knase tænder" hver gang inden han skal kaste op også sidder han og smasker med munden hele tiden.. trode først det bare var lidt opkast som jo kan ske, men synes det virker mærkeligt i så lang tid?... er der nogen der ved hvad årsagen kan være til han knaser tænder og kaster sådan op? :| havde i tankerne det måske ku være fordi han er ved at skifte tænder men det synes jeg også er mærkeligt når han i april bliver 2 år ?
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 124
her er video klip over det ??
jul 2011
lige pt. har jeg lagt ham på en pude hvor jeg kan holde øje med ham så håber det bare har været lidt "dårlig mave" men det undrer mig bare meget det med tænderne men det kan self. godt være fordi han føler der sidder noget fast, håbede bare der var nogen der lige havde prøvet det før som måske ku ha' en idé om hva det ku være, men ja der må næsten kun være en udvej hvis det bliver ved at ringe til dyrehospitalet :|
og tak for svaret.
jul 2011
- der har slet ik været noget fremme som jeg kan komme i tanke om udover de ting der normalt er som han ka have spist selvom han er en katteversion af en skraldespand, så derfor det har været så mærkeligt for mig - håber bare det måske har været nogen hårbolde der har siddet fast, men der er ikke rigtig kommet nogen op endnu, kun hans tørfoder og vand / mave væske.
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 484
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
jul 2011
Marianne - det er første gang det er sket sådan her og i så lang tid så regner stærkt med det ikke er noget permanent
der har ikk været noget et stykke tid nu han er faldet i søvn og brækker sig ikke så krydser fingre for det bare har været en dårlig dag og det blev bedre da han fik noget katte mælk til at synke på og børstet tænderne
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Håber at det var en endags-syge. Men vær opmærksom på at hvis det sker igen, så få det undersøgt grundigt. Gizmo trives nu fint på J/D som rent faktisk er til ledproblemer. Det har bare den gode sideeffekt at det har en gavnlig virkning på sarte maver. Gizmo har nu kun problemer når han ikke kan holde sig fra de andres mad.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Gør han ikke det, KAN der være tale om et tarmstop - muligvis pga. en hårbolle eller et fremmedlegeme.
Smasken og skæren tænder er tegn på kvalme.
Jeg ville kun lade ham få vand i et døgns tid, så maven kan få ro, og derefter give noget skånekost, f.eks. findelt kogt hvid-fisk eller kylling, som er blandet med det lunkne kogevand.
PS: En kat på to år er forlængst færdig med at skifte tænder.
jul 2008
jul 2008
jul 2008
jul 2011
jul 2008
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Jeg ville IKKE bakse med en i forvejen svækket kat og udsætte den for unødigt stress og dermed gøre tilstanden værre.
Håber, den snart bliver scannet/røgntenfotograferet (med kontrast), inden den bliver yderligere svækket. Skal den opereres, har den brug for kræfter.
jul 2008
Hjælp - syg? :/