{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

På tværs af racer.. Fy for fanden! {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige nu og ser dokumentar på dr 2.. Og jeg må sige jeg er rystet i min grundvold! Fy for en i (osv) ***.. At avle tigere og løver på tværs af hinanden og have dem i små buret og rejse rundt med dem og syntes det bare er fantastisk?!?!? Hvad er det for en verden vi lever i?!? De er lykkelige i bur, de kender ikke til andet.. Skal jeg være ærlig så de bjørne, abe og løve unger på ingen måde lykkelige ud! Jeg var næsten ved at hyle da jeg så en bjørneunge løbe stresset i et bur på hvad 100 x 50 cm ? Jeg syntes det et forkert og jeg må være ærlig og sige det måske har åbnet mine øjne lidt mere for vores egen skødesløse avl på tvær af racerne med hhv. Hunde, katte osv.

Kan vi få nogle meninger på bordet! Er det iorden at avle de store katte på tværs af racerne?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  På tværs af racer.. Fy for fanden!
  • #1   22. nov 2012 Jeg er helt enig, hører selv til dem der har en af de få oprindelige racer, vi har tilbage.

• #4   22. nov 2012 Nu er det ikke racer, men arter..

Nej det er ikke okay at blande arter..

Herhjemme bliver det desværre gjort i stor stil ved dværghamstere.. Det syntes folk åbenbart er helt okay..

• #5   22. nov 2012 Jeg er generelt set også imod den slags blandinger - og i det hele taget, at man skal lave "shows"/"meet and greet" med dyrene for tjene penge. Ligeledes forstår jeg simpelthen ikke, at man som privatperson vil holde aber, og grunden blev egentlig ganske godt illustreret i dokumentaren. Alt sund fornuft går imod at holde den slags, og ikke mindst at tro at det er små menneske børn, der skal iklædes tøj, have øreringe i osv.

• #6   22. nov 2012 Arter, undskyld smiley jeg skrev lidt hurtigt.. Men jeg syntes hele det der med at de mener de fremavler en sabelkat? Ej! Kom nu... Men jeg giver ret med muldyret.. Men stadig tænker jeg bare .. Løver og tigere er jo bare ikke to identiske dyr men hver deres pels?!? Eller har jeg lige misforstået noget?

• #10   22. nov 2012 Jepser - Muldyr og muldæsler er heller ikke iorden for mig, arter skal holdes for sig uanset hvor tæt beslægtet de er..

• #11   22. nov 2012 *Jesper

• #13   22. nov 2012 Så vidt jeg ved er Mulddyr skabt af mennesker der skulle bruge hestens styrke og æslets udholdenhed.. Man ser jo ikke en flok mulddyr gå omkring smiley

• #17   22. nov 2012 Jeg har rettet min fejl -.- om at jeg ikke skrev art..

Og jeg kan vel sagtens sammenligne.. Det er da meget muligt at de helt i roden er af samme "art" gør det, det så mere rigtig at avle dem på kryds og tværs af arten og kalde et helt fantastisk.. Meget muligt.. Hvor tit sker det at løver og tigere parrer sig i naturen? (Jeg ved det ikke, så derfor er det åbent at svarer på) men jo jeg kan vel sagtens sammenligne det med at jeg syntes det et forkert at krydse de store katte og indhegne 176 af dem og kalde dem tæt på sabeltigere, som jeg også kan se at der helt vildt mange uønsket hunde og katte i verden som bliver avler på kryds og tværs af racer som måske ikke er helt smart heller..? Eller er jeg forkert på den?!

• #18   22. nov 2012 Kattedyr er i bund og grund selv ligeglade med, hvem de parrer - bare de får lov til at parre.

Der hvor jeg står af, er når mennesker stor-producerer, IKKE giver dyrene optimale forhold at leve under og IKKE tager hensyn til dyrenes mest basale behov - som her, har dem i små bure og hiver dem rundt fra sted til sted.

• #20   24. nov 2012 Nogen der kan huske hvad programmet hed?

• #21   24. nov 2012 artskrydsninger uden et egentligt brugbart formål andet end "fordi vi kan" har jeg aldrig fattet en meter af!

hest X æsel har et reelt formål - men når mennesker krydser arter mellem store kattedyr eller hamsterarter for den sags skyld - ja så springer kæden altså af for mig... især når det har negativ konsekvens for dyrene!

• #22   3. jan 2013 Jeg synes ikke det er ok, men man kan jo heller ikke blive ved. De dyr der bliver skabt på den måde er ikke fertile så det vil ikke kunne danne en general art så vidt jeg ved

Kommentér på:
På tværs af racer.. Fy for fanden!

Annonce