1.302 visninger
|
Oprettet:
Heidi J *neutralize, if you care*
15. feb 2012 Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
15. feb 2012 Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Ragdoll/birma {{forumTopicSubject}}
Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørger da jeg ikke umiddelbart kan se det.
Udseendesmæssigt, hvad er den store forskel på disse to racer:) er ikke i tvivl om personligheden ikke er lig.
Men jeg ser dem begge som hvide bløde plysbamser med masker. Hvor kan man adskille dem?
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Ragdollen kan være helt mørkebrun på kroppen - det ser man ikke hos birmaer.
Birmaer er langt mindre end ragdolls.
Jeg synes birmaer ser mere betuttet ud i ansigterne end Ragdolls.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Er sikker på det er en birma da hun er tidligere avler og der er tavle på den
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 214
Og så ellers farverne. Du kan se på fx Nobel (ja, han er ikke tavlekat, men han ser typist ragdoll ud), som er meget mørk + han er bicolor (omvendt v i ansigtet så det nederste er hvidt).
Jeg har også læst mig til at der skulle være nogel med knoglestruktur og muskelmasse - men det har jeg ikke lige læst videre på.
Men jeg forstår dig godt - synes også de to slags ligner hinanden abnormt meget hvis man fx tager brun mitted af de to. Og synes de begge er fantastiske lækre pelsbolde Det er kun pga det jeg har læst med temperament og størrelse at vi er endt med en ragdoll.
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
en ragdoll der har sokker på forpoterne hedder en mitted ragdoll og er hvid på hagen
Det er bimser ikke.
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
okt 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 74
Birmaen er med hvide handsker, kiler bagpå.
Pelsen på en birma er mere fluffy(pudderkvastagtig, slet ikke farvet af at have ragdolls ;-)) På en ragdoll skal pelsen føles kold silkeagtig og være tung så den følger kroppen.
Pelsen på kroppen skal have en tone af farven på en ragdoll, hvor kontrasten på en birma skal være større.
Ragdoll/birma