{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Ragdoll/birma {{forumTopicSubject}}

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørger da jeg ikke umiddelbart kan se det.
Udseendesmæssigt, hvad er den store forskel på disse to racer:) er ikke i tvivl om personligheden ikke er lig.

Men jeg ser dem begge som hvide bløde plysbamser med masker. Hvor kan man adskille dem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ragdoll/birma
  • #2   22. nov 2012 Og en ragdoll kan også kan en to-delt maske. Bicolour eller havd det hedder, hvor Birmaen er fuldmasket.

Ragdollen kan være helt mørkebrun på kroppen - det ser man ikke hos birmaer.
    Birmaer er langt mindre end ragdolls.
    Jeg synes birmaer ser mere betuttet ud i ansigterne end Ragdolls.

• #3   22. nov 2012 Jeg har bare en tidligere nabo der havde en birma, der var grå i pelsen- mest ned langs ryggen (kan ikke huske hvad farve maske, men tror den var chokomasket)

Er sikker på det er en birma da hun er tidligere avler og der er tavle på den

• #4   22. nov 2012 Så vidt jeg har fundet ud af, så er det meget størrelsen... Ragdolls er jo meget store katte...

Og så ellers farverne. Du kan se på fx Nobel (ja, han er ikke tavlekat, men han ser typist ragdoll ud), som er meget mørk + han er bicolor (omvendt v i ansigtet så det nederste er hvidt).

Jeg har også læst mig til at der skulle være nogel med knoglestruktur og muskelmasse - men det har jeg ikke lige læst videre på.

Men jeg forstår dig godt - synes også de to slags ligner hinanden abnormt meget hvis man fx tager brun mitted af de to. Og synes de begge er fantastiske lækre pelsbolde smiley Det er kun pga det jeg har læst med temperament og størrelse at vi er endt med en ragdoll.

• #5   22. nov 2012 En bimse har kiler på bag poterne, det har en ragdoll ikke
    en ragdoll der har sokker på forpoterne hedder en mitted ragdoll og er hvid på hagen
    Det er bimser ikke.

• #6   22. nov 2012 Nogle af de brun og chokolademaskede, ja også de blå kan have tendens til at blive lidt mørkere i pelsen, så du kan have ret i at du måske har set en "grålig" birma smiley

• #7   22. nov 2012 Ragdollen findes i tre "grader" af hvid: Colorpoint - uden noget hvidt overhoved. Mitted - hvide handsker på benene, hvid hage og en hvid stribe der løber fra hagen, over brystet og på maven. Bicolor - hvidt omvendt V i hovedet, hvide ben, hvid mave og gerne hvide pletter på ryggen. Det skal være sådan at uanset hvilken vinkel man ser bicolor fra, kan man se hvidt.
    Birmaen er med hvide handsker, kiler bagpå.
    Pelsen på en birma er mere fluffy(pudderkvastagtig, slet ikke farvet af at have ragdolls ;-)) På en ragdoll skal pelsen føles kold silkeagtig og være tung så den følger kroppen.
    Pelsen på kroppen skal have en tone af farven på en ragdoll, hvor kontrasten på en birma skal være større.

Kommentér på:
Ragdoll/birma

Annonce