{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.594 visninger | Oprettet:

"killing" dier ved søster {{forumTopicSubject}}

Jeg har for et par uger siden hentet min en lille killing på 12 uger.. Jeg har hans storesøster også og de er generelt begge 2 meget velfungerende katte og de trives rigtig fint sammen.. Lidt for fint måske..
Jeg har her på det seneste observeret den lille "die" ved den store.. Først tænkte jeg ikke videre over det for han var jo lige blevet flyttet fra resten af hans søskende, men nu virker det som om det er blevet en vane.. Det er ikke hele tiden, men hvis vi sidder i sofaen og nusser kattene lægger han sig ofte til at die.. Først er det bare nussen med næsen, men efter et par min. begynder han at die rigtigt med både smasken og sutten..
Den store finder sig i det og ser faktisk ud til at nyde det, men hvis hun får nok og går sin vej følger han ikke efter og prøver ikke til igen..
Jeg besøgte katten dagen efter den blev født, så jeg at han ikke er taget fra for tidligt..
Han har været meget "sur" og knurret meget som lille overfor de andre katte og sågar mennesker hos opdrætter, men det har vi aldrig oplevet hos os..

Hvad kan grunden være til at han udviser denne adfærd.. Og hvorfor finder hans søster sig i det? Skal jeg stoppe adfærden eller lade den være og så regne med at de vokser fra det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "killing" dier ved søster
  • Eli A
    Eli A Tilmeldt:
    okt 2007

Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
    #1   16. nov 2012 Jeg tror ikke det er noget at bekymre sig om, så længe de begge ser ud til at nyde det. Nogle katte bliver hurtigere modne end andre, og det kan være at ham her måske godt kunne have bugt lidt mere til blive vænnet fra. Min kat gjorde det også i starten, men det holdt hun lige så stille op med. En af mine barndoms katte diede på sin hale hele sit liv. Det var noget hun gjorde, når hun synes det var rigtig hyggeligt.

PS. hvad race er dine katte?

• #2   16. nov 2012 Det går over. Da Siri var lille pattede hun på min steriliserede hund smiley og det til trods for, at hun gik sammen med sin mor til hun var over 14 uger. Men det gik over efter lidt tid smiley
    Fandt lige et billede af det også.

profilbillede
  • #3   16. nov 2012 Ikke noget at være bekymret over, det er tryghed og hygge for ham og så længe hans søster finder sig i det og de finder ud af det sammen, så vil det formentligt stoppe lige så langsomt jo ældre han bliver..

• #4   16. nov 2012 Så vil jeg ikke gøre noget ved det smiley tak for tilbagemelding.. Min kæreste synes det er vildt ulækkert og vil gerne have at de stopper xD.. Men kan så berolige ham lidt..

• #5   17. nov 2012 Mine killinger flytter først hjemmefra når de er 16-18 uger. Flere af dem har haft en periode efter moderen har vænnet dem fra, hvor de gerne vil forsøge på søskende og andre katte smiley Og nogle gange mennesker.
    Det plejer at gå over igen..

I øvrigt så er 12 uger efter min mening ofte for tidligt for killingen. Der sker meget i deres udvikling fra 12-16 uger, og det er første der de egentlig er klar til at stå på egne ben, som jeg ser dem udvikle sig smiley

• #6   17. nov 2012 Det er "socialt hyggesutteri" og med til at knytte dem til hinanden, så det skal du lade dem have lov til.

Da jeg i sin tid købte en killing på 16 uger, slog han sig ned i et kuld på 10 uger og suttede side om side med dem smiley

Kommentér på:
"killing" dier ved søster

Annonce