{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.182 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. killing der dier ved drægtig kat ? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen og godt nytår til jer alle smiley

Jeg har ikke været meget herinde den sidste måneds tid, så er måske gået glip af noget :))

Jeg ved, der for nogen tid siden var én der spurgte om det samme, som jeg nu vil spørge om, men jeg er ikke sikker på, at jeg kan huske hvad I andre svarede. Jeg har lige nu 2 kuld killinger ( alle er reserveret ) Det ene kuld er knap 11 uger og de andre 8 uger. Så har jeg 2 hunkatte der er drætige. Den første her til d. 14 januar cirka smiley En af de killinger på 11 uger er begyndt at få en tår mælk ved den drætige hunkat et par gange dagligt, mindst smiley Sker der noget ved det ?? Hun må jo have mælk i yveret, siden han vil die smiley Hunkatten har ikke haft killinger før, men nyder det ligeså meget som killingen smiley

Vil lige sige med det samme, at fra weekenden, altså ca 1 uge før hun har termin kommer hun op på et værelse for sig selv og så vil han ikke længere have mulighed for at die hos hende. Mener I svarede, at det ikke betød noget, men spørger lige nu for en sikkerheds skyld ?

På forhånd tak for jeres svar smiley

Har prøvet at søge efter den anden tråd, men kan ikke finde den ?? Nogen der kan hjælpe ?? Hvilket søgeord ville I skrive ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. killing der dier ved drægtig kat ?
  • #2   4. jan 2012 Ellers tak Susan :))

Jo det ville jo netop nok kunne ske ude i naturen, vil jeg mene... smiley Og det med rå mælken, den tror jeg først bliver lagt ned når hun føder smiley

Men lad os håbe nogle af de kompetente kommer på banen smiley

• #3   4. jan 2012 Det sker også i naturen jo - Jeg har desuden set det hos mine "vildkatte", før de blev neutraliseret.

Hvad angår råmælk er der ikke synderlig forskel på den og den senere mælk bortset fra LIDT flere antistoffer og fedtstoffer i råmælken.

Antistofferne i mælken forsvinder ikke - Det er de nyfødtes tarme, der lukker for optagelsen af dem i løbet af godt et døgns tid (pga. antistof-molokylernes størrelse).

Så nyfødte killinger vil stadig få antistoffer ved at die hos en hunkat med ældre killinger.

Så jeg ville lade den vordende mormis hygge sig med sin pattekilling smiley

• #4   4. jan 2012 Tusind tak Mega smiley

Nu du skriver det, så vidste jeg jo godt det du skriver, men det var blevet væk på harddisken smiley Mente nemlig, at kunne huske der ikke skete noget ved det smiley Nu glemmer jeg det ikke igen :))

Så lige, at én af de andre fra samme kuld også fik en tår smiley De råhygger rigtig smiley Så dejligt :))

• #5   5. jan 2012 Så længe hunkatten trives med det, så lad dem selv styre det. At lukke hende fra vil stresse hende, nu da hun har knyttet sig til de lidt størrere killinger, plus de har sat godt gang i mælken, og du risikerer hun får brystbetændelse hvis mælken står og hober sig op. Hvordan kan det være du vil lukke hende helt fra flokken ?

• #6   5. jan 2012 "Hvordan kan det være du vil lukke hende helt fra flokken ?"

Det ville jeg da også gerne vide, for mine hunkatte har aldrig været lukket væk hverken før eller efter en fødsel.

Tværtimod har jeg oplevet, både at en erfaren hun har "bistået" ved fødslen og at mange af kattene lige efter har stukket næserne ind i fødekassen og hilst på.

Selvfølgelig bør fødekassen stå et roligt sted i halvmørke uden for megen trafik, men hvis en morkat bliver isoleret fra resten af flokken, kan det være svært at føre hende tilbage bagefter uden sværdslag.

• #8   5. jan 2012 Jeg har så altid fået at vide fra dyrlæger at det kan forstyrre hormonerne hos hunkatten og give misdannede killinger i det nye kuld, så det kommer ikke til at ske hjemme hos mig ihvertfald smiley

• #9   5. jan 2012 Krista for at starte med dit indslag, så har hun termin d. 14, så vi er også indenfor de sidste 14 dage smiley Og du svarer sådan set på det Mega og Chicabee spørger om. Alle vores katte er jo i hele huset undtagen på det værelse, som jeg bruger som fødestue.
    Men sjovt nok, så har jeg selv i dag tænkt på, hvad der ville ske, når nu hun kommer på værelset og de har fået sat rigtig godt gang i mælken. Det kan jo godt bekymre mig lidt nu. Men jo, mine fødende katte kommer på værelset for, at få ro. De er alt for meget uro, når 11 voksne katte og pt. 8 killinger drøner rundt. Har prøvet én gang, med min røde hunkat Gabby, at hun fik lov at føde hernede og hun kunne ikke finde ro og flyttede killingerne konstant. Plus vores hankat elsker at putte sig i fødekassen ved de små og det er jeg ikke helt tryg ved. Han lægger sig på dem, den store dejlige klodsmajor smiley
    Men tror bare, at jeg i næste uge, hvor vi er flyttet på fødestue, så lader jeg hende komme ud lidt i dagtimerne, og så tager de forhåbentlig lige en lille tår hos hende, så vi undgår brystbetændelse smiley

Tak for jeres input smiley

• #10   5. jan 2012 Aleksandra : At de får lov at die, mener du ??

• #11   5. jan 2012 Ja at der bliver diet på hunkatten mens hun er drægtig med et nyt kuld smiley

• #12   5. jan 2012 Okay smiley Har jeg aldrig hørt, men da jeg alligevel skal til dyrlægen imorgen med G-kuld til tjek og vaccinering, så vil jeg da lige tage en snak med ham om det smiley

Tak for dit input smiley

• #13   5. jan 2012 Så lidt, det er sikkert forskelligt fra dyrlæger hvad de siger, skulle overraske mig andet smiley Jeg har dog også læst det, så jeg tager ikke chancen..

• #15   5. jan 2012 Jamen det er heller ikke min plan at de skal forsætte med at die, når først hun har født. Der er de iøvrigt sikkert rejst. Eller også bliver hun jo på værelset. Men de store killinger der dier ved hende nu rejser fredag i næste uge. Altså d. 13. januar smiley

Kommentér på:
Spørgsmål ang. killing der dier ved drægtig kat ?

Annonce