Flere spørgsmål om hittekat; Drægtig? {{forumTopicSubject}}
Opfører mig vist snart som en der leger "20 spørgsmål til professoren"
Men, er der nogen måde man kan undersøge selv om ens kat er drægtig?
- Vi er blevet lidt nervøse herhjemme for om Dharma Hittekat mon er drægtig, hun har haft en voldsom vægtøgning og iflg. de dejlige kloge hoveder herinde som gider hjælpe en med svar, så var det ikke helt unormalt den vægtstigning hun har haft - MEN - grunden til at vi blir nervøse er at hun får meget mave sådan, "forneden" og bag ribbene og blir meget kuglerund nu.
HVIS hun er drægtig, - vil man så på dette stadie hvor man kan se noget på maven, begynde at kunne mærke liv også?
Er der ikke andet for end en tur til dyrlægen og få scannet eller røngten, for at vide noget med sikkerhed? Eller er der nogen måde hvorpå vi selv kan mærke det eller på anden vis checke for det?
Jeg har NADA forstand på kattes drægtigheder, fertilitet m.v. så er lidt på herrens mark her - vi vidste jo der var en risiko for det men jeg håber virkelig ikke der er killinger i hende.
- Vi er alle i huset nervøse for vi synes bare maven buler ud sådan "drægtig"-agtig ligesom den har gjort på hunden når hun har været drægtig osv.
Hun sover meget, sover, spiser, tisser/pøller, sover osv. men hun har jo også bare været meget underernæret og i starten tillagde vi det blot dét grunden
okt 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 74
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Man vil ofte kunne se på patterne på en drægtig kat at de begynder at bliver lidt tydeligere, men det kommer jo an på hvor i drægtigheden hun er..
Og det vil jeg sige at alle de tegn på drægtighed som er synlige, kommer ofte først sent i drægtigheden, så hut jeg hvisker..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 130
Evt. drægtighed vil dermed også "gå til grunde".
det er ikke synd for ufødte hittekillinger at være døde og katten har ingen morfølelser før hun har født...
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
- For er meningen at hun skal neutraliseres og jeg må ærligt indrømme, killinger er søde men jeg kan godt undvære flere katte i huset.
Hendes brystvorter er markante, om de er mere røde i det ved jeg ikke - vi har kun haft hende i en uge
- Buddet er ca. 1½ år.
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 130
det er bare at få det gjort, især hvis du ikke har nogen interesse i at få killinger.
uønskede killinger har det bedre af aldrig at blive til
Du gør både dem og din hunkat en stor tjeneste
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
Altså I behøves ikke argumentere for sterilisering og fjernelse af killinger - jeg er helt enig med Jer Jeg anede slet ikke man kunne gøre det så langt henne, hvis hun er så langt henne, - så det er bare rigtig rart med gode svar herinde
- For jeg synes ikke der behøves komme flere af den slags katte til verden - der er nok killinger og voksne katte som mangler nye hjem.
Så jeg håber det kan lade sig gøre at ordne ret hurtigt, så vi ikke skal spekulere over killinger - så tusind tak for Jeres svar!
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Flere spørgsmål om hittekat; Drægtig?