{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Flere spørgsmål om hittekat; Drægtig? {{forumTopicSubject}}

Opfører mig vist snart som en der leger "20 spørgsmål til professoren" smiley

Men, er der nogen måde man kan undersøge selv om ens kat er drægtig?
- Vi er blevet lidt nervøse herhjemme for om Dharma Hittekat mon er drægtig, hun har haft en voldsom vægtøgning og iflg. de dejlige kloge hoveder herinde som gider hjælpe en med svar, så var det ikke helt unormalt den vægtstigning hun har haft - MEN - grunden til at vi blir nervøse er at hun får meget mave sådan, "forneden" og bag ribbene og blir meget kuglerund nu.

HVIS hun er drægtig, - vil man så på dette stadie hvor man kan se noget på maven, begynde at kunne mærke liv også?

Er der ikke andet for end en tur til dyrlægen og få scannet eller røngten, for at vide noget med sikkerhed? Eller er der nogen måde hvorpå vi selv kan mærke det eller på anden vis checke for det?

Jeg har NADA forstand på kattes drægtigheder, fertilitet m.v. så er lidt på herrens mark her - vi vidste jo der var en risiko for det men jeg håber virkelig ikke der er killinger i hende.
- Vi er alle i huset nervøse for vi synes bare maven buler ud sådan "drægtig"-agtig ligesom den har gjort på hunden når hun har været drægtig osv.

Hun sover meget, sover, spiser, tisser/pøller, sover osv. men hun har jo også bare været meget underernæret og i starten tillagde vi det blot dét grunden smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere spørgsmål om hittekat; Drægtig?
  • #1   10. nov 2012 er hendes brystvorter svulmet op. Det gør de 3 uger efter hun er parret, så inden hun bliver rund. De bliver mere røde i det. På nogen katte føles de som perler på en snor når man kører hånden hen af maven, når hun står op. Liv kan mærkes 2 uger inden hun føder

• #2   10. nov 2012 Ved du ca hvor gammel hittekat er???
    Man vil ofte kunne se på patterne på en drægtig kat at de begynder at bliver lidt tydeligere, men det kommer jo an på hvor i drægtigheden hun er..
    Og det vil jeg sige at alle de tegn på drægtighed som er synlige, kommer ofte først sent i drægtigheden, så hut jeg hvisker..

• #3   10. nov 2012 Anne G.O var hurtiger og mere præsis smiley

• #4   10. nov 2012 og - hvis det ikke er meningen hun skal være fertil alligevel og killingerne ikke er ønskede - så er det ned til dyrlægen og få hende neutraliseret asap.
    Evt. drægtighed vil dermed også "gå til grunde".
    det er ikke synd for ufødte hittekillinger at være døde og katten har ingen morfølelser før hun har født...

• #5   10. nov 2012 Og man kan godt hvis hun er f.eks. 6-7 uger henne fjerne dem?!
    - For er meningen at hun skal neutraliseres og jeg må ærligt indrømme, killinger er søde men jeg kan godt undvære flere katte i huset.

Hendes brystvorter er markante, om de er mere røde i det ved jeg ikke - vi har kun haft hende i en uge smiley
    - Buddet er ca. 1½ år.

• #7   10. nov 2012 ja de sagtens fjernes smiley
    det er bare at få det gjort, især hvis du ikke har nogen interesse i at få killinger.
    uønskede killinger har det bedre af aldrig at blive til smiley
    Du gør både dem og din hunkat en stor tjeneste smiley

• #8   10. nov 2012 Jeg vil lige få talt med dyrlægen i morgen når jeg afleverer hendes barn smiley Se om hun er til at lokke med, ellers må jeg jo snakke med de andre dyrlæger på mandag.

Altså I behøves ikke argumentere for sterilisering og fjernelse af killinger - jeg er helt enig med Jer smiley Jeg anede slet ikke man kunne gøre det så langt henne, hvis hun er så langt henne, - så det er bare rigtig rart med gode svar herinde smiley
    - For jeg synes ikke der behøves komme flere af den slags katte til verden - der er nok killinger og voksne katte som mangler nye hjem.

Så jeg håber det kan lade sig gøre at ordne ret hurtigt, så vi ikke skal spekulere over killinger - så tusind tak for Jeres svar!

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #9   10. nov 2012 Jeg fik for mange år siden 2 hittekatte der kom til mig og var drægtige, hvor der kun var et par dage til de skulle føde. Fosterne blev fjernet på IK, Kunne ikke stå med 12 katte pludselig, så det var desværre nødvendigt. Havde dengang selv 2 katte og de 2 hittekatte som fik fjernet 4 foster hver.

Kommentér på:
Flere spørgsmål om hittekat; Drægtig?

Annonce