flere spørgsmål (øremider) {{forumTopicSubject}}
godt så... har simpelthen så mange spørgsmål for tiden. Så sidder jeg og snakker med malou og opdager at hun er beskidt i ørene. Prøver med en våd vatrondel at rense dem, men det er som om at det sidder fast. Noget sort snavs.
Så jeg ringer til dyrlægen igen igen og spørger hvad jeg skal gøre da jeg ikke rigtig kan få dem rene, han siger så at det højst sansynligt er øremider. Det kan man ikke selv behandle og det koster så lige 600 kroner at få det ordnet.
Hold da op tænker jeg så og skynder mig at kigge på de to andre, intet hos chulo, men jeg er i tvivl om bonnie og må næsten ikke kigge i hendes øre..
Hvordan ser øremider ud? og smitter det?
aftalte med dyrlægen at vi skulle snakkes ved mandag
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 95 Svar: 262
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 8 Emner: 7 Svar: 107
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 95 Svar: 262
De er ikke rigtig udekatte, de kommer ud i en lukket gård vi har, men kun et par timer om dagen max, og de er i snor, ville blive knust hvis de rendte væk og før vi købte hus var de bare indekatte.
Men hun skal ind og have den vaccine og så kan han måske lige kigge smatidig. Synes nu også at 600 er mange penge, specielt hvis det bare er at dryppe i hvert øre!
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 8 Emner: 7 Svar: 107
Ja, Fucidin er noget værre snask
Du kan sagtens bruge Combo'en og kan også sagtens få den gamle Frontline stadigvæk, tror bare flere og flere klinikker anbefaler Combo'en. Jeg må jo lige gøre lidt reklame for Combo'en og sige, at den faktisk er yderst effektiv, da den dræber alle stadier i loppecyklusen og nej, jeg får ikke penge for at sige det
Sofie
Hvis hun alligevel skal ind at have vaccine snart, så få dyrlægen til at tjekke for øremider, det er hurtigt klaret!
De kan desværre godt få øremider af at være ganske lidt ude.
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Vi prøvede først med at tage turen til dyrlægen og gennemgik behandlingen med Fucidin. Det hjalp ikke på øremiderne og pelsene blev meget snaskede.
Så fik jeg det råd herinde at dryppe to dråber Frontline i hvert øre og resten i pelsen (fra en pipette) - gentog behandlingen efter et par uger og siden har vi ikke set øremider. Havde vi dog bare vidst det fra starten. Frontline vet. kan i øvrigt også bruges.
Hvis katten har kradset sig så meget, at der er rifter i øret, vil jeg ikke anbefale Frontline, da det så gør helt vildt ondt.
flere spørgsmål (øremider)