2.223 visninger
|
Oprettet:
ragdoll udvikling {{forumTopicSubject}}
har lige et par spørgsmål ang ragdolls, som jeg kan læse mig frem til er de først fuldt udviklet når de er omkring 3 år... men hvad betyder det... er det deres "farver" eller er det også deres pels (krave)) og den flotte hale, vægt osv...
håber at der er en der vil være sød at uddybe det lidt for mig.
på forhånd tak:o))
jul 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Svar: 25
Også først der er deres farver trådt helt frem.
Dvs. at først kan man se farver og kontraster på den.
Med hensyn til pels, krave og hale så kan det være meget forskelligt fra kat til kat.
Vores ragdolls er meget forskellige.
Alberto er over to år og har allerede en flot krave (om vinteren) og en stor busket hale.
Ippa som er lidt ældre har ikke rigtig en krave og hendes hale er heller ikke så udtalt
Så har vi Alix som er lidt over 1 år hun har både lidt krave og hale.
Så det er meget forskelligt fra ragdoll til ragdoll, det bedste er at se på forældrene og se hvordan de ser ud, det kan give et fingerpeg.
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Men er det ikke også noget med deres volume tænker brede både krop og hoved.?
For min Lady hun havde ikke rigtig hverken kinder eller hage for et års tid siden men nu er hun begyndt at vokse/forme sig rigtig flot med fyldigere kinder og mere hage
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 6
jul 2011
jul 2011
okt 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 74
Men som de andre siger, at tre år er ligesom der man siger de er færdigudviklet, så kan det være forskelligt hvor hurtige de er. Jeg vil sige krave og hale, kommer an på hvornår på året de er født. Hvis de som Alberto er født sidst på efteråret, starten af vinteren, så plejer deres krave og fuldbusket hale først at komme til vinteren efter igen.
Man siger også hvad angår farven at når de er tre, så er de færdige, at de så ikke bliver mørkere. Men indtil da kan de sagtens blive mørkere på kroppen og i deres points.
Min Woody tog 1½kg på i et ryk da han var ca 2½år, og han var ikke lille inden. Dvs han havde bredde på hovedet, krave og det hele, men der kom ligesom et ryk hvor han blev mere bastant og meget bredere.
Men killinger og ungdyr er ikke korthåret, de vil altid være busket i det. Så hvis du ser en korthåret "ragdoll" så er det ikke fra en registreret avler.
Men som Jesper siger, tjek ragdollklubben ud. Der kan du i hvert fald finde en del ragdoll opdrættere
ragdoll udvikling