{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.968 visninger | Oprettet:

Kradsetræ til stor dreng {{forumTopicSubject}}

Vi er begyndt at overveje om vi skulle anskaffe os et nyt kradsetræ til Nobel. Han er en stor måske-ragdoll på 5,3 kg, så han er lidt af en basse.

Vi fik det her med ham: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/lille/lille_100cm/182374
Men vi synes bare det måske er lidt lille til ham, for han kan ikke strække sig ud når han kradser. Men det er måske ikke vigtigt?

Dem vi overvejer er:
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/stor/stor_180cm/294828
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/kattemiljoe/over_260_cm/274465
Vil de være gode nok til han kan bruge dem?

Er der nogen der har andre forslag til kradsetræ til en lidt stor fyr?

Vores krav er, at det højst må være 50 bredt, da det er et smalt stykke vi bliver nødt til at stille det i (og vi skal kunne komme forbi) og det må heller ikke være for dyrt (så vil vil hellere købe et nyt om et års tid når vi ikke længere er på SU).

Forslag og tanker modtages med kyshånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradsetræ til stor dreng
  • #1   6. nov 2012 De fra zooplus er fine nok - men det kommer an på hvor hårdhændet han er med dem smiley Vi fik lov til at have vores fra zooplus i 1½ år til Hector simpelthen knækkede en stolpe (det er plastik inden i) ved at hoppe op i det. Men indtil da har det virket fint nok.

Når I får råd synes jeg I skal kigge på Petfun. <b>Virkelig</b> lækre træer. Massivt træ inden i og stolperne er ekstra tykke, stoffet fra hængekøjerne kan tages af og vaskes, det er ikke det der grimme plys stof, og så er det helt hvidt og passer ind til alt smiley
    Vi har det billigste m. 3 hængekøjer og ikke bestilt ekstra lir på det, og det kostede godt 1600,-

profilbillede
  • #2   6. nov 2012 Jeg har selv en stor ragdoll dame på ca 6kg. og har indtil nu haft 3 kradsetræer (på knap 2 år) fra zooplus bland andet det du linker til der hedder Xanthos og de holder bare ikke ret længe, så synes det var spild af penge.

og har nu købt et petfun i stedet og det er bare super fantastisk og slid stærkt ser stadig nyt ud. det koster så godt nok noget mere end 700kr men vil hellere ofre det ekstra også have et der holder længe for ellers får man jo brugt for det dobbelte på de billige i længden..

• #3   6. nov 2012 Synes da de ser ok og sjove ud. Vi har den der hedder Hero, til store katte med ekstra tykke stamme og er glade for det (kan bedst lide de grå).
    så det er vel det i synes passer bedst ind i stuen. smiley
    Men er helt enig i at Nobelmissen skal have noget hvor han kan strække sig helt ud for at kradse, eller klætre op i.

Ellers kan man jo bygge et selv med rigtige træstamme hvis man er lidt handy. smiley

• #4   6. nov 2012 Vi ville skam også hellere købe et super lækkert dyrt træ til at starte med - men pengene er der simpelthen ikke, hvis han skal have et større indenfor den nærmest fremtid, desværre. Derfor, hvis vi kan finde et til de der 500 (koster det 'lille' på zooplus.de) og det så holder et år, så vil vi hellere det.

Jeg tror ikke han er så hård ved det - og ved faktisk ikke engang om han gider kravle så højt som fx et gulv til loft... Hans yndligssteder at hænge ud indtil videre er gulvet...

• #5   6. nov 2012 Hero har vi faktisk også kigget på - det er bare lidt for bredt smiley

Man kan ane på det her billede hvor smalt stykket til enden af køkkenbordet egentligt er.

profilbillede
  • #6   6. nov 2012 De kan nok sagtens holde, men nok ikke i flere år, men det er jo også fint nok hvis man sparer sammen imens smiley

Petfun har også super lækre træer, der ikke går helt op til loftet, men jeg tør vædde med at han vil eeeelske at have en hængekøje.

• #7   6. nov 2012 Petfun lyder som noget vi skal kigge efter når vi begynder at have penge smiley
    Er lige kommet i tanke om, at en anden grund til ikke at bruge så voldsomt mange penge på et træ nu er, at vi skal flytte om et år, så der kan det være der er helt andre muligheder smiley (og måske også mulighed for en ven til ham :D)

Der 'lille' af træerne (som jeg faktisk er mest til) har en hængekøje nederst - ikke sån en 'kurve'-en, men en 'rigtig' en
    (linket igen smiley http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/stor/stor_180cm/294828)

• #8   6. nov 2012 Mille bruger aldrig sit kradsetræ, men vi har en dørmåtte til 4.- fra ikea, som hun bruger til at strække sig ud på(:overvejer at sømme nogle op på væggen(: ellers synes jeg de to sidste link virker gode(:

• #9   6. nov 2012 Nobel har også allerede fået den ide at vores dørmåtte bare er lææææækker at kradse i... Problemet er bare, at det ikke er vores men en der hører til kollegiet (passer over en lem) og er ret sikker på viceværten slår os ihjel hvis han ødelægger den smiley

• #10   6. nov 2012 Hvis jeg var jer, ville jeg vente lidt og så spare lidt mere sammen. Det kan svare sig på længere sigt.

Mine Maine Coon har Jackie O fra Petfun til ca. 1200 kr. (nederste billede i linket) og de elsker det. Det samme gør jeg, for det er væsentligt nemmere at holde rent frem for de andre af plyds, jeg har.
    En af fordelene er også, at stammerne er af massivt træ og ikke paprør, der kan knække.

Det er heller ikke særligt bredt.

(link fjernet)

• #11   6. nov 2012 Jeg kan godt se fidusen i det du har... Men synes lidt der mangler en hule - for jeg ved han bruger den på det han har nu engang imellem...

• #12   6. nov 2012 I kan jo stadig beholde det han har nu så kan han selv vælge mellem hængekøje eller hule. smiley
    Ellers er der det her: (dog kun 1 hængekøje) http://shop.petfun.de/de/kratzbaeume/deckenkratzbaeume/alexa.html

• #13   6. nov 2012 Læg en måtte over den rigtige dørmåtte?(:

• #14   6. nov 2012 Hehe - så kommer vi igen til det med pladsen... Der kan ikke være 2 kradsetræer herinde smiley

Og det ku stadig være rart at kunne få noget, så han kan strække sig ud når han kradser inden alt for længe... At spare op til at købe sådan et dyrt et vil tage os min. et halvt år... Og så er vi jo igen tæt på at skulle flytte, hvor der nok er helt andre muligheder for at give ham noget at brede sig på smiley

• #15   6. nov 2012 http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/kattemiljoe/over_260_cm/218572
    vi har det her til vores bengal og det er vildt lækkert.

• #17   7. nov 2012 Det kiki linker til er da en rigtig god mulighed hvis du har pladsmangel, personligt ville jeg vælge et der går fra gulv til loft, når han er så stor, jeg syntes det giver mere stabilitet, jeg kan se hvordan der er vibrationer i kradsetræet når min gamle på 8 kg kommer farende i fuld firspring og ræser op og ned i kradsetræet, da dur det altså ikke at det ikke sidder i spænd i loftet, slet ikke når bundpladen ikke må være større..
    Det er altså bare min mening, men ellers se dog på nogle brugte, jeg har fået et brugt af min kusine, fordi hendes ikke gad bruge det, og det er der jo mange andre der oplever, og så sælger dem billigt, jeg har da også set nogle til salg her i marked og ellers kig på dba..

• #18   7. nov 2012 Jeg havde slet ik overvejet at brugt jo selvfølgeligt er en mulighed! Må lige prøve at kigge rundt smiley

Som han er nu tror jeg ikke han kommer til at fare op og end af træet. Han virker rimeligt magelig og gumpetung. Jeg har kigget på det kiki foreslår, men fordi han ikke virker som den store klatrer/springer, så virker det til at være for 'lodret' for ham.. Det er derfor jeg gik over til at overveje det sidste jeg linker til - som er gulv til loft smiley

Men puh, hvor er der dog mange muligheder for udformning!

• #19   7. nov 2012 Heidi - Så har du ikke set vores ca. 7-8 kg kat komme springende op i et Petfun træ smiley Der er absolut intet der rykker sig, og vores loft er endda "blødt skum" så det kan ikke komme helt vildt godt i spænd.

• #20   7. nov 2012 Men Thilde det sidder stadig i spænd smiley
    Og der er jo også forskel på kvalitet, du siger jo selv at petfun er bedre kvalitet og dyrere, jeg har også et lignende billigt kradsetræ som dem Lykke ser på, jeg har ikke tænkt mig at udskifte, for på trods af at mine bruger dem dagligt rigtig meget, så er de slet ikke slidt, og det gamle jeg har er over 5 år gammelt..
    Eller også er min bare mere voldsom smiley

• #21   7. nov 2012 Ja Hector knækkede jo også det vi havde fra petfun. Det var for ustabilt giver jeg dig ret i smiley
    Men gulv til loft generelt var der jeg ikke synes det passede smiley

• #22   7. nov 2012 fra zooplus*

• #23   7. nov 2012 Ok, jeg udtalte mig jo kun ud fra egen erfaring, jeg kender ikke de dyre mærker, så der kan jeg jo ikke udtale mig, kan kun udtale mig om de billige som dem fra Zooplus og maxizoo eller hvor man nu køber dem, jeg syntes de er udemærkede, men det er klart at kvalitet og pris hænger sammen, så det er jo hvad man vil ofre, og hvis man er i tvivl om katten vil bruge det, så ville jeg starte med et billigt smiley

• #24   7. nov 2012 Lady knækkede også både stammer og hængekøjer på 3 zooplus kradsetræer..

Men har 3 petfun nu da vi er flyttet i hus og jeg synes de skulle have et i de rum vi bruger meget, dem har vi haft i godt 6 måneder nu og Lady svinger sig i dem som om hun var tarzan og de ser stadig nye ud, det petfun gulv til loft vi har giver sig overhoved ikke når hun hopper rundt på det. hun vejer 6 kg. smiley

• #25   7. nov 2012 De 2 du linker til synes jeg er noget skrammel på mere end en måde. For det første er stammerne kun 9 cm i diameter, hvilket jeg mener er for lidt til en stor kat. De er sikkert også lavet af pap. Derudover skal du huske på at din kat har meget pels og det sætter sig i alt det meget tynde plys, som nemt bliver rykket i stykker. Du har ingen mulighed for at vaske nogle af delene.
    Jeg vil også anbefale dig at kontakte JEKAS, hvor du kan blive guidet til nettop det, der passer til din kat og din pengepung og dit hjem for den sags skyld.

• #26   7. nov 2012 Enig med heidi. det er en god ide at starte med et billigt for nogen katte bruger det slet ikke eller kan godt opføre sig pænt på legepladsen smiley

Men har man en kat som Lady eller Thilde's Hector kan det nok bedre betale sig at købe et dyrt for elles kommer man jo til at bruge uendelig mange penge på de billige smiley

• #27   7. nov 2012 Ja Marie det var netop det jeg mente også fordi de jo skal flytte indenfor 1 år, så kan man altid købe et lidt dyrer og af bedre kvalitet der, det var også derfor jeg foreslog, måske at prøve at finde et brugt til at starte med, så har man ikke smidt en masse penge efter ingenting smiley

• #28   7. nov 2012 Altså - jeg vil gerne købe noget rigtigt godt når nu vi flytter et permanent sted hen og vi har flere penge... Men lige nu går tanken mest på at han nok helst snart skal have noget han kan strække sig på når han kradser - og så synes jeg ikke det er fair der skal gå et halvt år eller mere før han kan få det pga prisen...

Marianne - det han har nu har også kun stammer på 9cm, men de hverken giver sig eller noget når han bruger det? Og jeg ved han har haft det i omkring et år...
    Har lige kigget på jekas... Det løber bare meget hurtigt meget op smiley

• #29   7. nov 2012 Ha - har nu fundet det han har på jekas' hjemmeside. Og der står det passer perfekt som killingemiljø - så tror jeg da fanden det virker lidt lille til ham på nogen måder smiley

• #30   7. nov 2012 Nej det vakler måske ikke endnu, men tro mig, det kommer det til. Vælter sådan en tingest kan du risikerer at din kat kommer til skade, evt brækket knogler.
    Jeg har så tit skrevet at jeg nok skal tage billeder af det skrammel jeg har kontra de andre. Det ender nok med at jeg snart må rykke mig op i nakkehårene

• Jette M
    Jette M Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 6
    #31   21. nov 2012 Du kunne jo prøve at kontakte Jekas de har nogle gange gode miljøer af deres egne til forholdsvis små penge. Prøv evt. at spørge efter om de har udstillings modeller eller evt. miljøer i udgåede farver. Det holder længe og der er meget krads i søjlerne.

Kommentér på:
Kradsetræ til stor dreng

Annonce