{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Urenlig {{forumTopicSubject}}

Vi købte Bella for 14 dage sidne og der var hun renlig og hvade været det siden hun var godt 5 uger.
De den første uge hjemme hos os gik hun også på kattebakken og der var ingen uheld.
MEn nu er hun konsekvent begyndt at tisse uden for bakken, endten i vores sofa eller soveværelse.
Hva dkan man lige gøre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig
  • #2   1. nov 2012 Som Lone siger find ud af hvorfor.
    Har i skiftet kattegrus eller er bakken ikke ren nok, er den for langt væk fra hvor hun opholder sig, eller måske det ville hjælpe at have 2 kattebakker, nogle katte vil godt have en til hver ting de skal..

• #3   1. nov 2012 hun e rkun 14 uger, så hun e rvel næppe køsnmoden.

• #4   1. nov 2012 Nej det er næppe fordi hun er kønsmoden, men hun kan godt have reddet sig en blærebetændelse, det kan godt opstå som følge af stress pga flytning, nyt hjem osv.

• #7   1. nov 2012 Stamerio, jeg tror det er fåtallet der får problemer fra start, men katte er jo forskellige, det er forskelligt hvordan de reagere på nye omgivelser, nogle falder bare til med det samme og siger nå her skal jeg så bo, andre er lidt mere nervøse for alt det nye, og det kan så give nogle følge problemer, så man så må finde ud af hvordan skal løses, men det er jo ikke verdens undergang, man må blot finde ud af hvorfor problemet opstår og så finde en løsning på det..

• #8   1. nov 2012 jeg ringer lige til dyrlægen ove rmiddag.

• #10   2. nov 2012 Måske er det en protest over et eller andet.

• #11   2. nov 2012 Hvis det er konsekvent hun tisser uden for bakken, så er det nok bakkeforholdene, der er noget galt med. Lyder som om urenligheden er startet pludselig, så tænk over om I har skiftet grus fx, eller ændret andet omkring bakken, da hun første gang tissede udenfor.
    Men det kan også være at det, der er galt med bakken, er, at hun forbinder den med smerte, hvis hun har noget urinvejsbøvl, så god ide at kontakte dyrlægen. Giv gerne opdatering.

Forresten har der været maaaaange tråde om urenlighed, så søg evt i forum.

• #12   3. nov 2012 Vi startede emd at have en bakke uden hus på. Men da de begge skrabte ret emget købte vi en med hus, og det startede faktisk derefter.
    Så jeg har fundet den gamle bakke frem igen og så har jeg købt feliway til at berolige hende med .-)

• #13   3. nov 2012 Ja hvis det startede efter du havde indført en lukket bakke så kan det jo godt være at det er fordi hun ikke er tilfreds med dette. Hvis det med at hun skraber meget betyder at der kommer grus ud over det hele, så køb en katte bakke med høje kanter, faktisk vil jeg sige at min den ene kattebakke jeg har, er en vaskebalje (til tøj) som jeg har købt i Bilka for 40 kr. Jeg købte den faktisk fordi vi skulle på ferie og skulle have en kattebakke med men den jeg har er kæmpestor så hvis den skulle med var der ikke plads til ret meget mere, så skulle finde en billig nem løsning, samtidig med at jeg skulle finde en med høje kanter da min kat har det med at tisse op ad kanterne på kattebakken, og en bakke med lave kanter gør at hun tisser udenfor bakken. så var det vi fik en kat mere og den kom frem fast og de rigtig glade for den og når den bliver slidt så er det billigt at udskifte den smiley

• #14   3. nov 2012 Min venindes mis ville heller ikke finde sig i en bakke med hus på. Han begyndte at besørge udenfor bakken. Så fjernede hun låget, og har siden ikke haft problemer.

• #15   3. nov 2012 Helene **Men da de begge skrabte ret emget købte vi en med hus, og det startede faktisk derefter.**

Så tror jeg, at årsagen er fundet, og mon ikke problemet løser sig, når nu den gode gamle bakke er fundet frem?...

Hvis bakken med hus på har låge, så prøv evt. at fjerne den låge, OG selvfølgelig samtidig lade kattene have adgang til den gode gamle åbne bakke - på sin sædvanlige plads.

PS: Rengør tissestederne udenfor bakken grundigt med eddikevand, så der ikke inspireres til mere tisseri de steder.

Kommentér på:
Urenlig

Annonce