Spiser killingens mad {{forumTopicSubject}}
Heej allesammen.
Jeg håber der er nogen som har et super godt råd da det er ved at være et ret irriterende problem herhjemme.
Vi har en voksen kat på 4 (Basse) og en killing på 5 måneder (Cherie) og problemer er at Basse er en kat man kalder 'godt i stand' og det er hun om hun får diær foder eller alm foder, så det er bare sådan hun er, men efter vi har fået den lille, skal hun jo have killinge fodder som hun så også får, men basse kan ikke lade det være, det smager simpelthen for godt, vi har i en periode bare haft killinge fodder og voksen fodder til at stå til fri afbenyttelse i køkkenet, men det endte med at Basse tog næsten 2 kg på, på ingen tid, og vi er sikre på at hun vil blive ved og ved og ved med at spise Cheries mad, indtil hendes krop giver op, vi nu er vi gået tilbage til at Cherie får mad til rådighed nogle gange om dagen, og det får hun så i sofaen mens en af os sidder og nærmest stirre på skolen og 'holder vagt' så Basse ikke kommer og spiser af det. Så her er spørgsmålet, hvad hulen gør man ved det, er vi nødt til at fortsætte på den her måde, eller kan vi give dem begge almenelig voksen fodder, og så noget kosttilskud eller et eller andet til den bette, eller ? for i sig selv fungere det sådan nogenlunde at vi bare giver hende, men det besværligt, og det synd hun ikke bare kan spise når hun har lyst til det + når vi ikke er hjemme i måske en dag, er vi nødt til at stille killinge fodder frem i rå mængder så der er til at Bassen kan spise sig mæt, og så der stadig er til Cherie også, og det holder bare ikke, ikk når Basse ikke kan styre det og tager sådan på. Jeg håber nogen har noget hjælp eller et godt råd.
Mvh sabina
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Min ungkat på 6 mdr. skifter til voksenfoder, i løbet af de næste 10 dage, når killingefodret slipper op, og faktisk ville jeg have skiftet for en måned siden, men havde fået købt killingefodret, da jeg troede hun ville spise mere end hun gør
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 25 Svar: 114
De får også et måltid hver dag udover tørfodderet, enten noget dåsemad, eller noget kød, tun eller lign.
Men er i sikre på at lillepigen vil få nok nærring af voksen fodder og så noget ved siden af hver dag ? og har i evt nogle begrundelser andet end at fodder firmaet skal tjene penge, ikke fordi jeg ikke tror på jer, mere bare for at være 100% sikker på at jeg gør det bedste for min lille øjesten killinge fodderet slipper nemlig nok op inden for de næste par uger, og køber royal canin >15 måneder fodder og det er ikke ligefrem billigt, og hvis det er unødvendigt vil jeg ikke til at købe 4 kg mere , men vil i så anbefalde royal canins mco fodder (hun er mco), eller hvad, når det er til dem begge, Cherie er ren mco og basse er en blanding af dansk huskat, norsk skovkat og mco, og steriliseret, hvilket cherie også skal, så står imellem om jeg skal købe mco fodder til dem eller de rc har til store katteracer, nu når basse ikke er ren mco men en blanding af 2 store racer, eller når Cherie er blevet steriliseret også om man så skal købe det til steriliseret katte ?
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 6 Emner: 24 Svar: 105
jan 2012
aug 2008
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Hvad anbefaler i af vådfoder? Er det ikke noget med at det fra Aldi er billigt og godt?
jan 2012
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Trolden der er mco, snart 6 måneder spiser ca en stor spiseske tørfoder om dagen (natten) og ellers spiser han 3-4 portioner Lux (har ikke fundet andet han gider...) og råt kød/fisk og han er fint tilpas.
aug 2008
Spiser killingens mad