Påkørt men... LANGT Påkørt men... LANGT
Hej Alle,
Jeg har en hunkat der kom hjem efter en uge hun var væk, (plejer at kommer hjem hver dag) hun havde tabt sig, var skræmt og ville ikke spise, men drak meget. Tog hende til dyrlægen, som mente hun var blevet ramt af en bil, så hun fik den helt store undersøgelse, alt var fint incl. blodprøver osv. Hun havde fået slået en flig af en af hendes hjørnetænder, men det var så lidt at man knap kunne se det, hun havde ikke feber og virkede frisk. Hun fik noget smertestillende osv. dyrlægen mente det var en hjernerystelse. Dette var i mandags hun var til dyrlægen første gang.
Vi kom hjem og hun begyndte at spise, være sig selv og det hele gik fint, indtil i går hvor hun lige pludselig så meget skidt ud, det ene øje var næsten lukket, pupillerne var helt store, hun savlede og virkede skræmt igen, ringede til dyrlægen og stod der inden for 15 min. med hende.
Da vi kom frem til dyrlægen så hun næsten normal ud igen, og virkede friskere igen.
Dyrlægen undersøgte hende og nu havde hun feber, der var størrelses forskel på hendes pupiller, dog MEGET lidt, hendes blinkhinder og slimhinder i øjne var ikke helt fine, men hun reagerede som hun skulle på lys. Hun fik noget antibiotika og smertestillende, og dyrlægen snakkede om at katte der havde været ude for et trauma kunne godt reagere sådan, kaldte det noget latinsk, men for mig så det ud som en hjerneblødning, men det sagde han det ikke var.
Hun spiste lidt i aftes og har været fremme for at kæle og snakke, men hun sover meget.
Andre der har prøvet det eller kan komme med input, for er så nervøs for min kat.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men det lyder jo til at dyrlægen har undersøgt hende grundigt, og hun spiser og drikker, så det lyder til hun er i bedring, men kan da godt forstå du er nervøs og bekymret for hende, det ville jeg bestemt også være..
God bedring med hende
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Lyder til du har gjort alt hvad der kan gøres.
Vores kat blev kørt ned ,den kom ikke ind som den plejede ,så jeg ledte i 2 timer i mørke
Da jeg kom hjem sad den inde i huset ,forslået,og blødte ved munden,:-(
Var selvfølgelig også ved dyrlæge ,fik smertestillende osv ,
Der gik en uge hvor den var meget stille og sov meget,men derefter blev den fuldstændig sit gl jeg,og nærmede sig aldrig vejen igen
Vil lige sige dette skete år tilbage ,katten blev gammel og døde naturligt
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Jeg håber din mis får det bedre, jeg synes det lyder lovende, når den sådan kommer frem og vil kæle og spise. Mon ikke bare hun lige skal have noget tid til at komme sig. God bedring til hende fra os
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 20
Er rigtig ked af at høre om jeres katte der er blevet påkørt, det er jo desværre den chance man tager ved at have udekatte.
Påkørt men... LANGT