1.898 visninger
|
Oprettet:
Ude "bur". {{forumTopicSubject}}
Hej skønne mænd, kvinder, piger og drenge!
Vi flytter snart, og får en lille have + terrasse, istedet for den lille Kvist lejlighed på 2. Sal vi sidder i nu.
Jeg ønsker mig desperat et lille areal ude i haven som kattene kan springe ud i.
Jeg tænker noget med hønsenet og træ bjælker, hvor så de får udgang gennem vinduet. Jeg mangler ordentlig inspiration!
Så er der nogle der har lyst til at dele billeder og ideer til sådan et ude areal? ( Kan slet ikke lige komme på hvad det hedder, men det er der med garanti en af jer der kan fortælle mig. )
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
http://www.raarup.eu/indhegn.html
http://www.raarup.eu/indhegn-links.html
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 60
Pia D. Det ser spændende ud! Tak.
Heidi N. Øv, jeg vil så gerne se nogle, især nogle herinde fra's.
Kan se jeg kom til at lave to, det er den smarte iPhone.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Hvorfor ikke hegne hele haven ind - og så bare lade kattene gå ind og ud ad havedør?
Trine - I de links Pia D lagde er der ellers masser af inspiration. Se Finn Frodes egen indhegning - det er netop en terrasse og lille have :-).
Jeg har også indhegnet min rækkehushave, og både kattene og je er SÅ glade for det
Har ikke så mange billeder af selve indhegningen, men man kan da se noget af den på nogle af billederne i mine fotoalbums.
Hvis du gerne vil se nogle herindefra, så søg på "indhegning" eller løbegård i fotoalbums
GLÆD jer til I får indhegnet haven
Et par råd: Hvis hegnet skal være op ad en hæk, så vil jeg anbefale at bruge havehegn/delfinhegn (5 x 10 cm) i stedet for hønsenet. Dels er det besværligt, synes jeg, at klippe hæk med hønsenet (medmindre hækken får lov at gro igennem maskerne). Dels holder det ikke så længe - jeg har måttet skifte hønsenettet ud mod vestsiden af haven, da vestenvind og hæk flænsede hønsenettet. Nu er der havehegn, og det holder
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
"Et par råd: Hvis hegnet skal være op ad en hæk, så vil jeg anbefale at bruge havehegn/delfinhegn (5 x 10 cm) i stedet for hønsenet. Dels er det besværligt, synes jeg, at klippe hæk med hønsenet (medmindre hækken får lov at gro igennem maskerne). Dels holder det ikke så længe - jeg har måttet skifte hønsenettet ud mod vestsiden af haven, da vestenvind og hæk flænsede hønsenettet."
Enig! Hønsenet er bestemt ikke godt, men punktsvejtset net er rigtig godt og holder fint.
Vores løbegård er fra 1998, nettet er stadig helt perfekt.
Jeg mener jeg har et par billeder af det et sted.... men 'kun' af selve nettet.
EDIT: Her er et par billeder af selve nettet
http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/12091-traadnet_punktsvjetset_loebegaard
dec 2006
Jeg har lige et par billeder af et hjørne i haven - et hvor der er hønsenet, og et andet hvor dette er blevet skiftet ud med 5 x 10 cm havehegn.
Med havehegn:
dec 2006
Prøver lige igen ... ja her ses samme hjørne med hønsenet (inden det gik i stykker).
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
dec 2006
Nå, men bortset fra det, så er det min drøm at få sådan en terrasseindhegning i haveindhegning engang, for så kan kattene have fri adgang til terrassen, når de er alene hjemme eller når jeg sover. For så, tror jeg, at Bjarne nok ikke vil hidse sig op over kattene på stien uden for hegnet ved hækken.
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 60
Det er nu heller ikke så stort, så det ville være rart hvis hele haven bare blev indhegnet, især da Anton har en ide om at han skal være lige præcis der hvor jeg er.
Ih der er mange spændende billeder herinde, også ham frodes. Er vist ved at have et billede inde i hovedet af hvordan det skal se ud.
Må jeg være rigtig fræk og spørge hvad i har givet for jeres løbegårde?
Daniel vil rigtig gerne bygge den, han er bare lidt svær at overtale til punktsvejtset net eller lignende istedet for hønsenet, han mener at det bare skal være billigt! Men hvis det andet holder bedre kan det jo være en skid. Hellere give lidt mere end at tage ud at købe hønsenet hele tiden.
Der er ingen hæk, bare "træbjælke hegn" rundt om, så der tror jeg egentlig ikke engang de kan komme ud af. Må vist lige prøve at snakke lidt mere med ham om det med at få hele haven indhegnet.
Kan ikke rigtig se på billederne herinde, (Kun i linket til ham frode) hvad i har gjort foroven, (som "tag") Har i også net det, eller kun en lille skråning? For begge mine kravler overalt, så tænker da at hvis der ikke er "tag" på, så ville de nok synes det var sjovt at kravle over og ud.
apr 2011
Nogle bygger et vandret stykke ind ca. 0,5 m eller sådan for kattene kan ikke kravle på hovedet. Det holder dog ikke andre katte ude og kan jo ende med at lukke fremmede katte "inde".
Nogle bygger en smule skråt ind hvor der så er en smule elhegn i toppen. En gang, og så har de lært det
Spg. er jo om hønsenet vil være det billigste i længden Og mitterne må jo ikke rende væk.
apr 2011
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 214
Det er måske en mulighed hvis jeres træhegn er højt
EDIT: Jeg googlede det lige. Der er nogle billeder på det her forum: http://fhotd64476.yuku.com/topic/70833#.UIMB8MUxqnk
dec 2006
Haha, mænd er sjove :D. han får da ikke mindre plads af at hele haven bliver hegnet ind - tværtimod. (Eller han har måske tænkt sig at sidde inde i det areal der vil gå fra til en voliere? ;-)....
Billigt, ja så tror jeg at havehegn er bedste køb til prisen. Hønsenet holder for dårligt. Men hvis I har et højt plankeværk, så må der kunne laves noget "udhæng" i toppen.
Jeg har lavet udhænget øverst så interimistisk som det kan blive - har bare sømmet nogle 30 cm pinde på stolperne, lagt hønsenet over - fastgjort med kabelstrips. Det har holdt mine store, tykke katte inde i årevis, men der skal nok findes katte, der nemt ville forcere den smule hønsenet.
Her kan man se hvordan det ser ud i snevejr (en anden gang vil jeg nok bruge det stormaskede havehegn).
Ude "bur".