987 visninger
|
Oprettet:
hjælp min kat tisser indenfor {{forumTopicSubject}}
hej min sorte hankat på omkring 6 mdr er begyndt at tisse og ski.. indenfor han har aldrig gjort det.. altid brugt kattebakke .. men efter vi fik en hunkilling og hun gjorte det så er han også begyndt på det og vi har hende ikk mere.... hva kan man gøre ved det hvis der overhovdet er noget at gøre...
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
En anden mulighed er at han har fået en urinvejs sygdom og forbinder kattebakken med noget ubehageligt/ noget der gør ondt, så det ville jeg måske få tjekket ved dyrlægen, det kan jo godt være blærebetændelse eller krystaller i urinen feks.
En tredje mulighed er at den hunkat i havde har jaget ham væk fra kattebakken eller på anden måde gjort det ubehageligt for ham at gå på bakke, så han forbinder bakken med noget skræmmende eller ubehageligt..
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 210
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 10
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Ellers er der også at forsøge
- En ekstra bakke
- Feliway
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 10
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Kom gerne med en update, når du har været ved dyrlægen mandag
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Hvis en kat har blærebetændelse, prøver de at fortælle deres ejer det gør ondt ved at tisse steder, hvor der ejer befinder sig (sofa, seng o.l.)
Det samme gælder hvis de er stresset eller der er noget galt generelt. Så tisser de steder, de UDEMÆRKET ved er forkert, for at få opmærksomhed.
Det gjorde min kat, da hun var stresset over sine killinger ikke ville lade hende gå på bakke i fred. Så brugte hun min seng indtil hun fik en bakke ovenpå, hun kunne bruge, uden killingerne var der (de kunne ikke gå på trappe endnu)
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Så er han jo i en alder hvor han er ved at være kønsmoden og hormonerne suser rundt i kroppen på ham, og det er jo ikke nogen hemmelighed at hankatte der er fertile strinter.
Så måske du skulle overveje at kastrere ham både for hans og din egen skyld.
En kønsmoden hankat stinker ganske forfærdeligt, og det er ikke det fedeste at ens vægge, sofa og andre ting er strintet på for det er heller ikke altid det nemmeste at fjerne lugten trods man bruger rodalon. Har en veninde der oplevede det hun måtte smide sofa og et skab ud fordi lugten bare ikke ville gå væk.
Men efter han blev kastreret stoppede det. Så det er da værd at have i bagtankerne.
hjælp min kat tisser indenfor