{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.715 visninger | Oprettet:

Frontline og der er stadig lopper ! {{forumTopicSubject}}

Nu er det 4 dage siden af jeg har givet ALLE vores katte frontline .
Og i dag synes jeg at jeg så noget i pelsen på en af dem, så jeg kørte en tætte kam igennem.
Det var så bare loppe lort.

Men da jeg så kommer til Bayla min voksne kat, finder jeg fandme mange lopper !!

Hvad skal jeg liiiige gøre der ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frontline og der er stadig lopper !
  • #1   8. okt 2012 Hjemme ved os virker Frontline slet ikke - vi bruger advantage til kattene, og bayvantic til hunden smiley

• #2   8. okt 2012 Skifte til Advantage, som faktisk virker. Evt. supplere op med Capstar, som slår levende lopper ihjel. Et bad med loppeshampoo kan også fjerne loppeekskrementerne.

Cecilie P:
    At I tør have Byvantic til hunden pga. kattene, når Advantage også fås til hund.

• #3   8. okt 2012 Det er et meget forvirrende marked og nogle rigtig dårlige ekspedienter, som står bagved kasserne, for kæft de er dumme og kan forvirre en :s

Jeg fik afvide at KUN frontline kunne tage lopper, flåter og lus, æg og det hele ..

Og Adantage ville kun tage levende lopper :s

Er det ikke noget ,med at hvis katte for bayvantic, så dør de ?

• #4   8. okt 2012 MiniMakker: De kan i hvert fald dø af det - har hørt om nogen, der ved et uheld har givet deres katte det, men katten alligevel har overlevet - men jo, det er jo dødgiftigt for dem. Og som jeg skrev, fik vores katte advantage, og hunde bayvantic, hvis det måske var der du undrede dig - hvis du nu har læst forkert smiley

Maibrit: Vi har intet dårligt oplevet, og det går fint, så ja, det tør vi skal godt. Har desuden fået af vide, at det er samme producent, der laver begge mærker.

• #5   8. okt 2012 Jo bayvantic er gift for katte..

Og ja de der ekspedienter de får jo ingen uddannelse i loppemidler, så hvis de ikke selv har dyr og bruger produkterne så ved de kun det der står på pakken hvis de gider at læse den instruks smiley

• #6   8. okt 2012 Det var også bare mere lidt et retorisk spørgsmål :b skulle bare lige være sikker :b

Så er der vel også et hav af forskellige loppe shampooer ?
    - Det bliver mine katte ikke glade for, det gør så ondt i min hjerte af vaske dem smiley
    hvordan gør man lige det bedste muligt ? jeg plejer at holde dem i nakkeskindet, men jeg bliver så ked af det, når de mijaver, og kigger på mig med store sorte øjne smiley

• #7   8. okt 2012 - Heidi N, en ekspedient prøvede at bilde mig ind, at de mindte af vores killinger på 10 uger (ca) ikke skulle have det når der mor fik det, fordi de ville få det gennem mælken, så hvis jeg gav det til dem, skulle de ikke få mælk af moren, i farte for en overdosis :b

• #8   8. okt 2012 MiniMakker:
    Kan katten ikke lide at komme i bad, kan du jo få det væk ved at fjerne det med loppekammen. Det kræver tid, men det kan lykkes. smiley

• #9   8. okt 2012 Cecilie, mon ikke det Majbrit undrer sig over er, at I da ikke bare giver både hund og kat Advantage?

Jeg har samlet lidt sammen om lopper:

http://dven.dk/01_dyreejer/02b_lopper/02b_lopper.html
    http://www.bygholm-dyr.dk/artikler/lopper-hos-hund-og-kat/
    http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/sadan-kommer-din-hund-og-kat-af-med-lopperne
    http://www.kattegale.dk/content.php?158-S%C3%A5dan-bek%C3%A6mper-og-forebygger-du-lopper
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #10   8. okt 2012 Jeg vidste for det første ikke, at der fandtes advantage til hunde, havde kun hørt om frontline og bayvantic til hunde, og frontline og advantage til katte.

Og for det andet, skal katten så ikke komme i kontakt med det, ved enten at slikke det i sig, eller få det på sig? For kan da lige sige, at vores katte ikke ligefrem klistre sig til hunden.

• #11   8. okt 2012 MiniMakker som sagt ekspedienterne får ingen information om det anden end den de selv opsøger og det er jo ikke alle der gør det smiley

Men hensyn til loppe shampoo så har jeg altid brugt det der hed KW tror jeg (det er 20 år siden sidst tror jeg, min har ikke lopper heldigvis)

Men at holde katten i nakkeskindet er en dårlig ide, for det første sidder der en masse nervetråde i nakken på katten, som du kan komme til at rive over, det jeg gør er at jeg har en stor balje som jeg sætter i brusekabinen og så klæder jeg mig af til undertøjet , kommer lidt vand i baljen, åbner let for bruseren , kun let for ikke at skræmme katten, så sætter jeg katten i baljen men fortsætter med at holde forbenene sådan i en hånd med pegefingeren mellem forbenene, så du låser benene men uden at skade katten, så gør jeg stille katten våd, sæber den ind, masserer sæben godt ind, husk ikke ansigter og ørene, når det er gjort skylles katten grundigt og sidst tørres den, det er en katte jammer, men bare husk at tale beroligende til katten imens.

• #12   8. okt 2012 Vil lige sige at grunden til at jeg bruger en alje i brusekabinen og ikke bare håndvasken er at min kat vejer 8 kg og er ikke lige til at styre i håndvasken.

• #13   8. okt 2012 Man bliver klogere hver dag jo smiley Jeg vil prøve dit råd smiley
    Og det sjove ved vores ene kat, Mini-Makker, han er sku nysgerrig nok, når vi er i bad, så kan han godt finde på at kigge ind, og synes det er skide sjovt, så sæben ryger ned igennem risten, men når jeg så "tvinger" ham til at blive våd, så vil han ikke :b De er sku skøre sådan nogle katte smiley

• #14   8. okt 2012 Cecilie **<i>Jeg vidste for det første ikke, at der fandtes advantage til hunde, havde kun hørt om frontline og bayvantic til hunde, og frontline og advantage til katte.

Og for det andet, skal katten så ikke komme i kontakt med det, ved enten at slikke det i sig, eller få det på sig? For kan da lige sige, at vores katte ikke ligefrem klistre sig til hunden.</i>**

Jo katten skal da i kontakt med det for at blive forgiftet, men det <i>kan</i> vel også ske. Og hvis man helt undgår at have det middel i huset, så er man da 100% sikker på at der ikke sker ulykker eller fejltagelser.

Jeg bruger selv "Advantage til mellemstore hunde" til mine katte. Der er nemlig nøjagtigt de samme indholdstoffer, og nøjagtigt samme opløsning, i hunde- og katte-advantage.

Jeg måler det op, først i et minimålebæger og suger det så op derfra med en lille sprøjte, så jeg er helt sikker på rette dosering (0,1 mg pr kilo kat).

Hver gang jeg køber en ny pakke, tjekker jeg, om der skulle være ændret på indholdet (det har der hidtil ikke været) så jeg er sikker på der ikke sker ulykker.

• #16   8. okt 2012 Hahaha ja SH vi har nok ikke alle samme badetemperatur, jeg får også at vide jeg jeg bader i meget varmt vand, sådan tæt på kogt krebs temperatur smiley

• #18   8. okt 2012 Hahahaha SH, nu bor jeg sammen med min bror og han bader i (efter min mening)koldt vand, så af samme årsag har vi sådan et blandingsbatteri på med en temperaturscala på, så vi kan se hvad den står på, for ellers er det mig der kommer med et hvin, når vandet er koldt (igen efter min mening)..

• #19   8. okt 2012
    Advantage, DET virker smiley

• #20   8. okt 2012 Da jeg flyttede ind her, var der lopper i omgivelserne, det tog ca 5 mdr INDEN jeg var sikkert på at de forbannede kræ var væk. Man skal ikke tro at man fordi man giver en enkelt pipette, uanset mærke, at lopperne så er væk, der skal meget mere til. Grundig behandling af hjemmet/omgivelserne bla.
    Vær også sikker på at kræene ikke kommer med ind udefra. Kombiner pipette-behandlingen med Capstar (piller) 1 pille pr kat, hver anden dag, 3 gange.

• #21   8. okt 2012 Som før skrevet så er mange lopper resistente over for frontline, så prøv Advantage i stedet. I Maxi zoo er der kommet et nyt produkt der hedder BogB, som går ind og kvæler loppen ved hjælp af ingredienserne æggehvideekstrakt og sukker. Den er økologisk, og man kan både spraye katten og hjemmet. Jeg arbejder der selv, og vi har ikke fået nogle tilbage endnu fra kunderne. Og husk at du ikke må bade katten lige efter. Få redt hele katten i gennem med en lusekam og vask hele hjemmet ned smiley

• #22   8. okt 2012 Marianne **Da jeg flyttede ind her, var der lopper i omgivelserne,**

Uf :-(. Jeg går i flyttetanker, og overvejer at sprøjte forebyggende med noget Frontline inden indflytning, når den dag engang kommer. Det ville simpelthen være for træls at flytte ind i en lopperede.

• #23   8. okt 2012 Nej, det var bestemt ikke rart Tinka og slet ikke med så mange katte, som jeg har. Jeg vil med den erfaring anbefale dig at sprøjte forebyggende.

• #24   9. okt 2012 Min dyrlæge siger at lopperne er blevet immune overfor frontline, og anbefaler noget det hedder atvantec eller sådan noget i den dur smiley

• #26   9. okt 2012 Super smiley Tak for svarende, men de må vel ført få en ny kur om 4 eller 8 uger ?

• #28   9. okt 2012 Jeg kunne bare ikke huske om det var 4 eller 8 uger .

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Svar: 6
    #29   9. okt 2012 Jeg vil da lige bidrage til Tinka's glimrende liste med info om lopper: http://loppemidler.eu/loppers-livscyklus-og-effektiv-behandling-med-loppemidler/
    (link fjernet)

\Mikkel

• #30   9. okt 2012 Ja, videoen med den pædagogiske dyrlæge må da med smiley

Synes han sagde, at Advantage kun virkede mod larver, men det virker da også mod voksne lopper (iflg. et skema fra et af linkene ovenfor).

At blive larverne kvit er åbenbart effektivt for loppeudryddelse, da erfaringer tyder på at Advantage er det middel, der virker bedst.

Men hvordan pokker virker det egentlig på de larver?

Jeg troede, at larverne blev udklækket til lopper i omgivelserne. Men hvordan kan Advantage så udrydde de larver?! :-S.... Det ville det vel kun kunne, hvis det er sådan, at larverne kravler på kattene inden udklækning?

Eller er det sådan at loppebehandlede katte udskiller gift i omgivelserne, så de larver dør?

Hvem ved det?

• #31   9. okt 2012 Narh, det tror jeg ikke. Er det ikke æggene, der bliver lagt i pelsen, og så drysser af i omgivelserne, og så ligger der og bliver til pupper, og senere larver?

• #32   10. okt 2012 jeg bruger selv advantage.. da jeg har haft nøjagtig samme problem.. jeg ved ikke hvorfor katte udvikler en resistens over for frontline.. men der er mange der gør det..

• #34   10. okt 2012 men hva så med flåter ? holder de sig væk hvis de for advantage ?

• #35   10. okt 2012 Minimakker - Advantage virker ikke mod flåter. (se skema i det fjerde link i mit indlæg ovenfor).

• #36   11. okt 2012 Min lille mis har også lopper, vi bruger frontline og indtil videre går det fint med dey, men fik at vide hos dyrlægen at der sagtens kunne gå 6 måneder før han ville være fuldstændig loppefri, oven i behandlingen bliver han os kæmmet smiley

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    sep 2012

#37   11. okt 2012 Sandra: Ja, det kan tage lang tid at slippe af med dem. Frontline er også stadig effektivt i nogle tilfælde, så hvis det virker for dig, så brug det endelig. Hvis det ikke gør - så prøv Advantage istedet.

• #39   11. okt 2012 Advantage og en kur med capstar også

• #40   11. okt 2012 Ved et massivt loppeangreb, så rengør og sprøjter sit hjem med Trinol 810 efter de foreskrifter der er givet i efterhånden mange tråde. Så kan man komme af med dem i løbet af højst et par måneder. Men det kræver knofedt.

• #41   11. okt 2012 Men pas på med Trinol 810 - kender en opdrætter der var MEGET tæt på at miste en kat til det, selvom alle foreskrifter var fulgt (og endda med ekstra forsigtighed) smiley

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    sep 2012

#42   12. okt 2012 Jeg ville også holde mig langt væk fra Trinol, hvis det på nogen måde kunne undgås. Og mht. 6 måneder - så tager det altså lang tid at slippe 100% af med lopper. Som nævnt kan pupperne sagtens overleve i 6 måneder i en sprække i gulvet. Du skal derfor blive ved med behandlingen i min 3-4 måneder(og gerne 6) uanset om du ser lopper eller ej.

• #43   12. okt 2012 Stadig ingen der kan svare på mit spørgsmål om, hvordan (eller måske rettere hvor) Advantage virker mod loppe-larver?....

• #44   12. okt 2012 Tinka - Jeg ved det er et loppemiddel som gør at larverne ikke udvikler den "tap" de skal bruge til at hakke sig ud af loppeægget, men jeg husker ikke om det er Advantage.

Loppeæg drysser ganske rigtigt ud af pelsen på dyret, da de er ekstremt glatte. De falder på gulvet hvor de lever af loppeekskrementerne som består af 80% blod.

Advantage kombineret med CapStar var løsningen her, da vi fik lopper for et par år siden.

• #45   13. okt 2012 Aha Annie, ja det kunne godt være Advantage, der virker sådan.
    Jeg kunne pludselig ikke forstå, hvordan det kunne virke mod larver, når larverne er i omgivelserne og Advantage er på katten. Så jo, den med "tappen" lyder som en god forklaring. Tak smiley

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    sep 2012

#46   13. okt 2012 Tinka: Loppernes larver lever ganske rigtig bl.a. af loppers ekskrementer, men også af skæl som katten taber rundt omkring. Når de skæl indeholder loppemiddel - så kan det også virke mod de larver der er i omgivelserne.

• #47   13. okt 2012 Aha Mikkel, så fik jeg bekræftende svar på dette:

**Eller er det sådan at loppebehandlede katte udskiller gift i omgivelserne, så de larver dør? **

SKÆL, jamen selvfølgelig!.... at jeg da ikke havde tænkt på det :-S.
    Tak smiley

(man må da forresten få et lettere forgiftet hus, hvis man bruger loppe-pipetter ofte).

Kommentér på:
Frontline og der er stadig lopper !

Annonce