811 visninger
|
Oprettet:
Ragdoll {{forumTopicSubject}}
Min familie og jeg har kig efter den rette kat til vores familie og vi er lidt vilde med Ragdolls sind og adfærd. Men har et spørgsmål ang. det at de ikke er en udekat. Hvad gør jer med Ragdoll om sommeren i forhold til åbne vinduer/døre er de ikke interesseret i verden udenfor eller kan man ikke lade vinduer være åbne, hvis de er i nærheden uden de vil smutte ud?
Jeg har ikke et stort ønske om en kat der skal kunne være udenfor, men vil også være bange for at et barn i huset kunne glemme at lukke en dør m.m. en gang imellem.
Håber nogen vil kunne svare mig.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Selv når de har killinger sniger de sig ud af et åbent vindue eller en dør.
Så sikring på vinduer og døre. Enten net for eller en haspe der gør vinduet ikke kan åbnes mere end at en kat ikke kan klemme sig ud.
Du kan også lave en voliere så vil du ud til den have mulighed for at åbne helt op. Det har jeg ved soveværelsesvinduet og ved terrassedøren. Så har kattene også mulighed for udelivet.
I forhold til børn og glemme at lukke en dør så tænker jeg det handler om opdragelse. Børn helt ned til 3 år kan godt lære at være forsigtige og holde dørene lukkede.
Er de yngre end det kræver det at du som forældre er enorm bevidst om at hjælpe dem ind og ud. Men det tænker jeg man som forældre alligevel er når de har den alder.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Og børnene må opdrages til ikke at lukke katten ud.
aug 2023
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 1
feb 2022
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 3
nov 2013
Racekatte stjæles!
Desuden er der lovgivningen, der siger, at katte skal holdes på egen.
feb 2022
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 3
nov 2013
Ragdoll