{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

At få kat nr 2 {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Søger lidt gode råd ved anskaffelsen af en kat nr 2 når damen man i forvejen har, er snart 5 år. Meget egenrådig og ikke lige tyder på at ville acceptere kat nr 2.

Vil det overhovedet kunne lykkes at få hende til at acceptere en kat mere i huset!!

Hun er ikke steraliseret, så ville man kunne lave et hold killinger, og så beholde en af dem?? Så ville det jo være hendes egen!

Ville hun ændre adfærd ved at blive steraliseret, og så bedre kunne acceptere en nr to.
Er jo ikke int i at anskaffe nr to, for så at skulle af med den igen fordi hyænen ikke kan acceptere andre end sig selv.

Håber at i kloge kattemennesker kan give et råd med på vejen.

På forhånd mange tak Vickie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få kat nr 2
  • #1   5. okt 2012 I første omgang ja neutralisering hjælper på rigtig mange problemer, så dette ville være en rigtig god ide smiley

Det med at lave killinger og beholde en kan være utrolig problematisk da størstedelen af hunkatte skubber dem væk og og bliver sure på killingerne når de bliver ældre.. (Så måske ikke den bedste ide). Og desuden så er det meget svært at få afsat killinger og det at hun er 5 år vil en dyrlæge højst sandsynligt fraråde at hun bliver drægtig pga alder smiley

Så hvis jeg var dig ville jeg neutralisere hende. så vurdere hendes temperament og vælge en killing/ungkat der ville passe sammen med hendes temp. smiley

For det kan godt lade sig gøre at hun vil acceptere en ny kat hvis man tager sine forebehold smiley man skal bare være indforstået med at det kan tage lang tid og skal derfor ikke opgive efter en uge smiley

• #2   5. okt 2012 Glemte i farten at mange hunkatte kan være nogle rigtige KÆLLINGER og når så de bliver neutraliseret vender de på en tallerken og er blide som lam smiley

• #3   5. okt 2012 Tusind tak for svar. Så er killinger i hvert fald afskrevet.
    Er selvfølgelig godt klar over at de ikke ville blive Best friends ved første øjekast.
    Vil få hende neutraliseret, og så se hvordan hendes temp bliver.
    Og så håbe det vil resultere i at kunne anskaffe sig en mere med tiden.

• #4   5. okt 2012 Super smiley Er glad for at kunne være behjælpelig smiley
    Jeg håber det hele kommer til at gå, men som skrevet hjælper en neutralisering som regel utrolig meget på rigtig mange problemer smiley så mon ikke du nok skal få en lille ny misling uden de større problemer smiley

• #5   5. okt 2012 Super glad for at få et godt råd så tusind tak

• #6   5. okt 2012 Jeg vil lige dele min erfaring med dig, jeg har en steriliseret hun kat på 5,5år, hun er også meget egenrådig og bryder sig generelt ikke om andre katte, jeg har for 3år siden haft en kattemor med killinger i pleje og det var hun ikke tilfreds med, kattemor ville gerne i kontakt med min, men nej, så de måtte opholde sig i hvert sit rum, selv killingerne hvæste hun af.
    For halvandet år siden fik jeg tilbudt en dejlig Hellig Birma på 9 mdr.ganske gratis, jeg sagde ja men også der blev hyænen godt og grundigt sur, hun afviste både os og den nye kat, jeg tror dog at det kunne ha været blevet godt, men desværre viste det sig ret hurtigt at jeg på ingen måde kunne tåle den Hellige Birma, så hun måtte tilbage.

Nu står jeg så i den situation at jeg faktisk for 6 uger siden fik mig en killing på ca 14-15 uger, hun er en hittekilling som jeg ikke kunne bærer skulle gå for lud og koldt vand, så jeg besluttede mig for at prøve. Til min store overraskelse blev den gamle ikke møg sur, hun er ikke tilfreds men det bliver bedre dag for dag, og bedste venner tror jeg aldrig de bliver, men hun har lært at acceptere den lille og det er kun når den lille ikke vil lade hende være at hun hvæser og knurre ellers ignorere hun bare killingen.

Konklution: Jo det kan lade sig gøre, men det tager lang tid og forvent ikke at de bliver bedste venner, forvent kun at de i bedste tilfælder lære at acceptere hinanden, der med ikke sagt at du ikke kan være heldig. smiley

• #8   6. okt 2012 Kan kun give Felis ret smiley

Kommentér på:
At få kat nr 2

Annonce