Hjælp nyfødt killing!!!!!!! {{forumTopicSubject}}
Frida har født to killinger for maks 2 timer siden. De er for tidligt født, og en af dem er død. Den anden overlevede, men hun vil ikke rigtig passe på den. Den har en smule pels, ikke rigtig kattepels, mere en blanding af dun og pels. Jeg har taget den til mig, og pakket den ind i diverse ting, så den kan holde varmen.
Jeg er meget bekymret for den, og vil nu spørger, om jeg kan tage en af de andre hunkatte og sætte ned til den? Hun har selv lige haft killinger for nogle uger siden, men er begyndt at væse af dem, fordi de er gamle nok til at klare sig selv.
Tror I, at hun ville tage sig af den og producere mælk til den, selvom det ikke er hendes egen? Hun er 10 år gammel, og har haft RIGTIG mange kuld killinger igennem hendes liv, så hun er erfaren med dem.
HÅBER PÅ SVAR HURTIGST MULIGT!!!
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hvis den skal overleve skal den have modermælkserstatning og hvis du har eller meget hurtig kan få fat i en engangssprøjte, så brug fløde indtil i morgen tidlig, for noget siger mig at vagtdyrlægen det måske ikke lige er det vi taler om - du er jo kun 14 år.
Du skal massere den på maven og du skal lægge den op af dit bryst når du fodrer, for den må ikke få det i den gale hals.
Så skal den for alt i verden holdes varm, fyld en varmedunk og læg den under nogler tæpper (dunken) og katten ovenpå med et tæppe ovenpå.
Sådan gjorde jeg for 12 år siden, den killing var dog 10 dage, så det er ikke så nemt det der.
Hvis katten dør inden for få timer er det fordi at der er noget galt og det har mormis fornemmet - og få lige din mor til at hjælpe til, fodring er hver 3. time og det er skoledag i morgen...
Men dør den i løbet af
aug 2010
Den med pelsen Felis, den havde jeg ikke lige fanget.
Nej, den er næppe levedygtig - beklager:(
aug 2010
Hjælp nyfødt killing!!!!!!!