{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

Hvor kan jeg lede efter ungkatte til formidling? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har besluttet at min lille birmafyr på snart 1 år, trænger til en legekammerat. Jeg har en aden kat, men han gider ikke de vilde lege og heller ikke at putte, hvilket jeg kan mæske at Dumbo i den grad gerne vil.

Jeg vil ikke have endnu en killing, så jeg leder efter en ungkat på godt 1 år, der gerne vil lege.
Jeg ønsker ikke ægte uden tavle, men tager gerne blandinger.

Jeg har kigget vidt og bredt vildkat.dk, alle internaterne (tror jeg), birmaklubben, skovkatteringen, mco klubben, bb klubben, darak og jyrak. Jeg har desuden oprettet en annonce herinde.
Jeg har endnu ikke rigtig fundet nogen (jo en man han er netop blevet afsat så øv!)

Er der nogen der har et godt bud på hvor jeg kan lede? Eller evt. kende nogen der har en kat til formidling, evt en opdrætter der ligger inde med en stor killing fra tidl. kuld?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor kan jeg lede efter ungkatte til formidling?
  • #1   17. sep 2012 Hvad med Inges Kattehjem, Kattens Værn, Hittekat eller andet sted der hjælper katte?

• #2   17. sep 2012 Pia D

Jeg har kigget på deres hjemmesider, men ikke været ude på internaterne.
    Jeg er dog ikke så meget til huskatte, jeg er vant til langhårede store katte, og synes derfor huskatte ser lidt "skrøbelige" ud

• #3   17. sep 2012 hvad med hende her? eller hun er for ung?
    (link fjernet)

eller denne smukke dreng?
    http://www.dba.dk/hellig-birma-hankat-12-mdr/id-85957307/

• #4   17. sep 2012 Nina P: OK, så det er 'kun' langhårs-blandinger du søger smiley
    Du kan jo prøve at ringe; der er også tullebo, de har en (ikke-langhåret) 1-årig der hedder Bamse, der søger nyt hjem.

jennie S: Der står at birmaen skal til et sted med højst en anden kat, evt ældre mennesker.....

• #5   17. sep 2012 hende havde jeg ikke set, hun er sørme køn. må lige prøve at skrive til dem.

Ham har jeg kigget på, men hun skriver i annoncen at han skal til et stille og roligt hjem uden hund, og da kæresten og jeg på et tidspunkt næste år håber at flytte i hus og købe hund, så vil jeg ikke tage en kat ind vi ved stresses af hund.

tak

• #6   17. sep 2012 Pia..nej det må også gerne være brite/exo mv. bare de ser robuste ud smiley

Bamse ser bestemt ikke skrøbelig ud smiley han kunne være et bud..men nu spørger jeg dumt...hvor ligger vordingborg?

• #7   17. sep 2012 hejzan

Det er nok bare de husmisser jeg kender, som er nogle små prutter så smiley

Vordingborg er nu støvet op på sydsjælland smiley

• #9   17. sep 2012 Tullebo er værd at støtte, de hjælper rigtig mange misser.

Prøv evt at kontakte dem, han ser rigtig lækker ud, den unge Herre.
    smiley

• #10   17. sep 2012 Kan sige så meget at min den mindste huskat er en basse på knap 6 kg smiley
    Så bare fordi det er huskattd kan de sagtens være nogle ordentlige klepperter smiley

• #11   17. sep 2012 Jeg tror du har set de forkerte huskatte, min er en basse på 8kg (hunkat) min søsters er en basse på 6kg og hans søster vejer 4 kg.
    Kig i mit album og sig min er en skrøbelig lille størrelse smiley

Nej men jeg syntes da du skal tage ud til nogle af internaterne og snakke med dem, det er ikke alle katte der kommer på hjemmesiderne, og samtidig kan du jo fortælle hvad det er du ønsker og de vil ligge dig i et kartoktet og kontakte dig hvis en kat for dig kommer ind hvis de ikke lige har det du søger på stående fod.

• #12   17. sep 2012 Hvis man ikke bryder sig om huskatte, er det jo ikke sådan en man skal have, men det er i hvert fald ikke alle huskatte, der er små og skrøbelige :-S. Haha smiley

• #13   25. sep 2012 Hvordan gik det? Blev det en Bamse-ven til bimsen?

• #14   25. sep 2012 På birma.dk er der en del voksne birmaer der søger nye hjem ??

• #15   26. sep 2012 Jeg har kigget vidt og bredt, men er nok nået frem til at det er den forkerte løsning at bringe endnu en kat ind i billedet pt.
    Vi har istedet talt om at såfremt han ikke trives hos os, må der findes nyt hjem. Men han er nu faldet lidt til ro, hvorfor vi pt. ser tiden an.
    Ville gerne have haft en misling mere, men vi drømmer om børn og hus indenfor kort tid, og synes derfor ikke vi kan rumme flere misser end de vi allerede har.
    Jeg vil ikke være en af dem hvor kattene lider under mit "nye liv" og hvis jeg skal undgå det, skal jeg ikke tage mubnden for fuld kan jeg mærke.
    Vi håber desuden at en indhegnet have i et hus vil kunne give ham mere at krudte af på.
    Tak for alle jeres gode bud:-)

Kommentér på:
Hvor kan jeg lede efter ungkatte til formidling?

Annonce