Hvor kan jeg efterlyse katten? {{forumTopicSubject}}
Vores ene kat har været væk i 1½ måned nu - vi har set ham et par gange på Lang afstand på marken (vi tror i hvert fald det er ham; det ligner og den reagerer på navnet), men han er løbet når vi har kaldt på ham.
Vi har haft en fælde oppe i over 3 uger, men uden held.
Vi har kaldt og kaldt og ledt og ledt på Alle tider af døgnet - selv om natten har vi været ude.
Vi har lagt efterlysninger i Alle postkasser i området og efterlyst ham på Dansk Katteregister.
Hvad mere kan vi gøre?
Må jeg oprette en efterlysning her?
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12587
Kom endelig med idéer til hvad vi kan gøre.
Jeg har haft en clairvoyant til at komme i kontakt med ham, så den er også prøvet.
Vi tror at der er nogen der har taget ham til sig, men det er tarveligt, da katten er øremærket, ikke at tjekke det.
Desuden bliver han skrækkelig syg af længere tids fodring med billigt foder, så vi håber jo ikke han er blevet syg.
Desuden flytter vi 150 km. væk om få uger, så vi ville jo give alt for at få ham med.
Hjælp os med flere ideer...
Kan vi tillade os at banke på alle steder og spørge om de har ham?
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 98
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 98
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 100
Crimecode, facebook, kattepoter, detdanskekatteregister, danskkatteregister, dyrenesbeskyttelse, internater, dyrlæger, falck, politiet, aviser og selfølgelig herinde.
Jeg håber den kommer hjem til jer igen.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg ville bestemt stemme dørklokker byen rundt, hvis jeg manglede min kat. Du behøver jo ikke antyde at nogen har stjålet ham, men fortælle at du er meget bekymret, og savner katten, og bede folk kontakte dig straks, hvis de ser ham.
Jeg genposter lige ideer (selv om I har gjort meget af det.
*Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)
*Lad om muligt et vindue stå åbent.
*Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.
*Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.
*Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.
*Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.
*Efterlysningannonce i lokalavisen.
*Sæt efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk og hold også øje med fremlysninger.
*Og efterlys på diverse kattefora.
*Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister. Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).
aug 2010
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 4 Svar: 20
Kan lige oplyse at katten er registreret hos Dansk Katteregister (Han kommer fra Inges Kattehjem) - Vores andre er i Det Danske Katteregister; så jeg ved godt der er to forskellige; men tænker at de der evt. søger kun søger i Det Danske Katteregister og dermed ikke får noget resultat frem.
Han er korrekt registreret og efterlyst når man taster hans øremærke ind på Dansk Katteregister.
Tak for jeres andre inputs - de er noteret!! :o)
aug 2010
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 4 Svar: 20
Jeg har oprettet en gruppe på facebook
http://www.facebook.com/group.php?gid=146167118752822
Meld jer ind og hjælp os videre med efterlysningen.
Vi håber til det sidste, men er så småt ved at opgive...
Hvor kan jeg efterlyse katten?