{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Ny killing i huset.. spørgsmål! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

I forgårs fik vi aflivet vores staldkat - hun kom hjem med et brækket ben og stod ikke til at redde.

Her i morges ringede selvsamme dyrlæge og spurgte, om jeg var interesseret i at tage imod en killing. Den var blevet indleveret på dyreklinikken samme morgen - nogen havde fundet den rende forvirret rundt ude på en hovedvej i nærheden. Ingen huse eller gårde at se, så nogen må har dumpet den ud smiley

Jeg siger ja tak, for tænker, at den kan blive vores nye staldkat.
Nu har jeg hentet den hjem, og den er kommet ind i huset for at lære os og stedet at kende. Når den er større, skal den bo i stalden.

MEN... vi har i forvejen 2 stk kastreret hankatte på henholdsvis 5 og 6 år. Selvfølgelig blev de ret forbavset da de så denne nye killing tulle rundt i huset. De knurrer og hvæser hver gang den kommer i nærheden af dem. Det er vel helt normalt, tænker jeg.

Kan jeg regne med, at de overhoved vil acceptere den? Hvor længe kan der gå, og bør jeg "blande mig"?
Tænker lidt, de skal vel have lov at skælde ud og sætte den nye killing på plads.

Desuden, vores 2 katte er ude/inde katte. Jeg har lidt på fornemmelsen, at det er bedst at lade dem være ind et stykke tid så de bedre kan acceptere deres, forhåbentlige, nye ven. Jeg er lidt bange for, at de måske ikke vil ind igen hvis de kommer ud nu her.

Nogen som har erfaringer de vil dele med mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny killing i huset.. spørgsmål!
  • #1   13. sep 2012 Der kan gå længe inden de vil acceptere den nye killing. Men jeg ville sige du ikke skal blande dig, da det er bedst kattene finder ud af det på egen måde, det er i hvert fald min erfaring. smiley

• #2   13. sep 2012 Sanne H: Tak for dit svar. Hvad tænker du mht. at lade de 2 "gamle" komme ud?

• #3   13. sep 2012 Altså da jeg havde min hunkat på godt 1-1½år da vi fik en ny han killing i hjemmet, lod vi hende komme ud i hendes normale hverdag, men hun var også typen der kom så snart jeg kaldte på hende. Der gik heller ikke længe inden de var som pot og pande. Men har dog hørt om nogen, hvor deres katte ikke ville komme hjem igen. Så tror det kommer meget an på hvordan ens katte er når de er ude.

• #4   13. sep 2012 Jeg har en "gammel" hunkat på 5,5år, og jeg har så lige fået mig en nu14-16 uger gammel hittekilling, jeg satte dem bare sammen og den gamle hvæste og knurrede af den lille, den lille trak sig og befinder sig i behørig afstand det er nu næsten 2 uger siden den lille kom til, den gamle er begyndt at bløde lidt op og er så småt begyndt at lege lidt med den lille, men stadig med lidt hvæs og brummen, de skal nok finde ud af det, men der går noget tid.

Jeg tror ikke jeg ville holde de 2 kastrater inde hvis de ikke vil, men det kommer jo an på deres temperment, du kan jo give dem alle et par dage til at se hinanden an, men du må ikke tvinge dem til at være sammen, min gamle vil helst tilbringe eftermiddagen på 1. sal udenfor den lilles rækkevidde og det får hun lov til, aftenen tilbringer de sammen uden de store problemer.

• #7   14. sep 2012 Felis: Killingen er ikke engang 12 uger, og jeg har ingen muligheder for at holde den inde i stalden for at vænne den til at bo der. For at den har en chance for at finde ud af, hvor den hører til, har vi valgt at lade den komme indenfor det første stykke tid indtil den er større og stærkere til at være ude.

Vores de 2 gamle er også ude/inde katte. Den nye bliver heller ikke bare smidt ud når vi synes den er klar, nej, den skal have tiden til at vænne sig til, at den bliver fodret ude i stalden. Går det slet ikke, og den ikke kan forstår det, må den bo inde i huset igen. smiley

• #8   14. sep 2012 Her er lige et billede af missen:

profilbillede
  • #9   14. sep 2012 Hold da op en lille skønhed, der kan man jo blive helt forelsket:)

Kommentér på:
Ny killing i huset.. spørgsmål!

Annonce