1.736 visninger
|
Oprettet:
Min kat er begyndt at tisse på wc gulvet. {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har en lille mis på 11 måneder.. Hun har altid brugt katte bakken som hun skal, og gør det for det meste også stadig. men jeg har dog oplevet at jeg er kommet ud på wcet og kan se at der er vådt og lugter at katte pis. så er overbevist om at hun nogen gange tisser på gulvet. Hendes kattebakken står i gangen, hvor der er mere plads til den, det skal så lige siges at for 2 måneder siden stod den på wcet. Det er ikke noget hun har gjord før, men er begyndt på den sidste uge.. Nogen der ved hvad det kan være?
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Jeg tænker umiddelbart at enten er hun ikke steriliseret, har en urinvejslidelse, er utilfreds med bakkens nye plads, er utilfreds eller utryg med andre forandringer i hjemmet.
maj 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 3
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 482
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Det er en stor lukket kattebakke, så jeg valgte at tage "låget" af, så jeg bedre kunne holde øje med om killingerne ville bruge den og så den ikke virkede alt for mørk og dyster til de små..
Her i formiddag kom min mand så ind til mig, og sagde "du har en utilfreds kat"... HVAD ?? Og sørme om ikke en af mødrene gik rundt inde på værelset og "vrælede".. Jeg sagde så "hvad er der nu med dig" Hvorefter hun gik over i kattebakken og forstsatte med at "vræle" og gik ud af den igen...
Måske er det låget sagde min mand... Det troede jeg så ikke lige, men mente at hun måske var utilfreds med at bakken nu stod på værelset..
Så vi måtte jo prøve os frem..
Vi hentede lågen og satte det på... " Er du så tilfreds" Så gav hun liget et par tilfredse lyde fra sig og gik ind i bakken og tissede...
Må sige at vi grinte lidt af det... noget af en sjov oplevelse
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Ellers ville jeg da sætte en ekstra bakke på badeværelset, da voksne katte ofte foretrækker at tisse og besørge to forskellige steder.
Hvad angår killingebakker, så har mine killinger helt fra ganske små været vant til bakker med låg - ikke lem.
Jeg brugte nemlig de helt små transportkasser, hvor jeg blot havde taget gitteret af. Det var også en fordel, at de voksne katte ikke kunne møve rumpen derind, da jeg brugte andet strøelse til de helt små killinger
Min kat er begyndt at tisse på wc gulvet.