817 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kravlgård, hvornår? Kravlgård, hvornår?

Vi har, til formålet, købt en kravlegård med plexiglas til Killingerne. En er endnu med mormis i en stor flyttekasse, men mor går konstant ud af kassen og de små skraber på siderne, som for at kravle op. Også når mormis er der. Mormis vil meget gerne være sammen med os andre, men jeg tør ikke helt lade døren stå åben, da vi har hund og anden kat.Killingerne er 16 dage nu.
Hvornår kan en begynde at komme i kravlegården i stuen
?Og kan jeg roligt lade den anden kat være derinde? Hun hvæser noget af Killingerne, men har jo heller aldrig set sådan nogle før. Normalt? 

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kravlgård, hvornår?
  • #2   21. jul 2012 Når de med 3-4 uger begynder at kravle ud af deres kasse.

• #4   21. jul 2012 Det har jeg ikke gode erfaringer med Krista, for man risikerer, at der går længe, inden killingerne er renlige. Og ja, jeg har også prøvet at have dem i et rum i huset i stedet for kravlegården.

• #6   21. jul 2012 Jeg bruger ikke kravlegård. Når de kan komme ud er de i hele stuen. De første dage vover de sig ikke så langt fra kassen, men de bliver hurtigt mere modige. Der skal somme tider gode nerver til, når sådan en 5-6 ugers killing sidder i toppen af et klatremiljø.

• #9   22. jul 2012 3-4 uger. Jeg har européer, og selv med en høj kant på fødekassen (som er ret rummelig) så hopper de over inden de er 4 uger.

Jeg bruger absolut kravlegård, da vi har en trappe mellem stuen ovenpå og underetagen, og den er bare for farlig.

Som små er de i vores soveværelse i fødekassen. De andre katte får lov at gå det på besøg de vil. Vi lukker dog typisk når vi ikke er hjemme eller når vi sover. Når de er en 3-4 uger kommer de så op i kravlegården, der står oppe i vores stue. De er i kravlegården til de er en 7 uger (mener jeg det er), og så slår vi kravlegården ud på tværs af stuen, og så er de der, til jeg er sikker på at de er renlige og kan hoppe over kravlegården. Når de så kan hoppe over (65 cm), så får de lov at rende i hele huset smiley

Vores killinger er absolut med i familien fra starten - men uden jeg risikerer urenlighed eller at de falder ned af trappen og slår sig selv ihjel/kommer til skade.

Har et album med vores kravlegård herinde.

• #11   22. jul 2012 Hvad bruger I som bakke? Har ledt og ledt efter noget egnet, men synes det er svært ...

• #13   22. jul 2012 Killinge bakker og/eller en almindelig "billig" bakke. Når de er 3-4 uger og begynder på den faste føde er de rigeligt adrætte nok til at kravle over de cm (kanten på fødekassen er 3 gange så høj)

• #14   22. jul 2012 Nåe ja, Eva, du siger da noget *fnis*

Kommentér på:
Kravlgård, hvornår?

Annonce