{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.207 visninger | Oprettet:

Hvilken race er det der kendt for hud pose.... {{forumTopicSubject}}

Har hørt, at der er en katterace der er kendt for at have en ekstra hudlap på maven, sådan en pose hud mellem dens bagben, foran skridtet. Noget med at det skulle hjælpe den med at kunne bevæge sig hurtige, eller et eller andet. Den havde et lidt særpræget formål i naturen.

Spørger fordi jeg er noget nysgerrig efter hvad for nogle racer det egentlig er at Batman kommer sig af. Fandt ham på vejen for mange herrens år siden, og der var ingen der meldte sig som ejer af ham, så jeg tog ham til mig som min. Også kun fair nok efter 3000 kroner i dyrlægeregninger, på at få det lille kræ til at overleve!

Jeg har ikke fået oprettet ham herinde endnu. Ved ærligt talt ikke helt hvorfor, men det har jeg altså ikke. Har tænkt mig at oprette ham her i weekenden. Men af kendetegn, så har han denne medfødte poseagtige hudlap mellem sine bagben, og så er han gråstribet.

Jeg hørte så her forleden af en kammerat, at der er en helt bestemt race der netop er kendt for sin hudlap på maven mellem bagbenene, men hun kunne ikke huske hvad det var for en race eller hvad den hed. Så nu vil jeg da høre jer ad, om nogen af jer ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race er det der kendt for hud pose....
  • #1   3. dec 2011 Er du sikker på det ikk bare er det folk kalder en kastrat delle? Jeg mener også de kan komme uden katten er kastrat...

  • #4   3. dec 2011 Ja han er jo kastreret, så det når der er noget der hedder kastrathængedelle, så er det nok bare sådan en.

    Er han en tyksak? Hmmm. Synes jeg egentlig ikke når jeg kigger på ham. ( Han ligger ved siden af mig og sover nu her. ) Måske lidt småbuttet! smiley Hehehe

    Hørte bare, der var en bestemt katterace der havde en sådan delle på maven, og så må jeg sige, jeg blev noget forhåbningsfuld. Han er så vidunderlig, og jeg vil HADE den dag han ikke længere er her. Heldigvis er der rigtigt mange år til endnu!! Men han er virkelig speciel for mig! Så det var sådan. Hvis han var af en bestemt race, der var noget bestemt race i ham, så kunne jeg måske finde ud af noget nærmere om hvad det er for en kat der er i ham, som bare passer så totalt perfekt til mig.

    Jeg vil oprette ham her i weekenden. Skal bare lige have fundet mit kamera, så jeg kan tage nogle billeder af ham. Er noget nysgerrig på hvad der er i ham nemlig! smiley

    For at give en kort beskrivelse af ham, så ligner han på sin vis en helt og aldeles ganske almindelig kat. Gråstribet i forskellige grå nuancer. Et rimeligt ædelt udseendet hoved, og så selvfølgelig sin delle på maven.

    Han er SUPER kælen og SUPER kærlig, og man kan SLET IKKE få lov til at være hjemme uden han render lige i røven på en konstant. Han skal hele tiden være lige ved siden af mennesket, og have kontakt og kæl. Han er ikke bange af sig på nogen måder, og er faktisk en meget modig kat. Han skræmmes ikke så let endda! Ret sej misser! smiley
    Så er han også meget beskyttende overfor mig, og har deraf fået kælenavnet "min lille bodyguard", for det er han. Fx. hvis jeg er oppe at skændes med en, så sidder han aller helst ovenpå mig så han ved hvor han har mig, og hvæser og knurrer af personen der er vred på mig. Så er jeg oppe og diskutere med nogen, skal det helst gøres i rolige stemmer, eller også skal han LIGE flyttes ind i et andet værelse. Han elsker alle! (Bortset fra dem der på en eller anden måde har en truende adfærd overfor mig, iflg. hans opfattelse.)
    Han er ikke bange for noget som helst. Det eneste han er bange for, er biler og lyden af en bils motor al for tæt på. Men det er der jo i realiteten heller ikke noget at sige til, taget i betragtning af han har haft været ramt. Men han er en meget modig kat!

    Sætter nogle billeder ind af ham her i weekenden. Hvis I kan hjælpe mig med at hitte ud af hvad han er skabt af af racer, ville det være totalt lækkert! smiley


  • #5   3. dec 2011 Det har den Ægyptiske Mau. Hvis du snakker om en specifik race. Den skulle efter sigende have det for at give mere fart.

    Men ellers er det kastratdellen, som findes hos alle racer.

    Den Ægyptiske Mau skulle være den ældste racekat og står højt på min ønskeliste, da jeg kun ønsker at eje oprindelige racer.


  • #7   3. dec 2011 Marianne - det forstår jeg godt.. Fantsisk kat.. Mink æreste og jeg er selv på udkig efter en.. Planen er at vi til sommer skal til england og besøge en opdrætter der for at lærer racen bedre at kende og måske købe en med tilbage til DK.. smiley

  • #8   3. dec 2011 Kastraldelle, dellepy.. Kært barn har mange navne...

    Men Felis har nu ret her.. Det handler ikke om overvægt når katten får den delle der mellem benene :o)
    MEN er katten overvægtig, så kommer der fedt deri, og man lægger måske mere mærke til den, end dengang den bare bestod af hud :o)

    Især maine coon har ofte en ret stor dellepy :o) Dunno why, men det har igen ikke noget at gøre med overvægt :o)


  • #9   3. dec 2011 Eva -Det kan jeg skrive under på ! Min Maine coon kastrat har den nemlig.. Hehe.. Han ser lidt flommet ud selvom han ikke er overvægtig smiley


  • #10   3. dec 2011 Lyder som en helt vidunderlig kat ! smiley

    Han må være godt oppe i årene med alle de vaner og færdigheder, han har tillagt sig.
    Jeg har en hunmis på 13 år, der osse blir mere og mere speciel - på den gode måde :))
    Jeg glæder mig til at se ham; skrive lige her, når du opretter ham;))


  • #12   3. dec 2011 Maria - Samme med min maine coon, Diego :o)

  • #13   3. dec 2011 Både mine huskatte og flere af Coon'erne har "dellen".
    Men se også det sidste billede under Zulu:
    http://www.kattegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=13147


  • #14   3. dec 2011 Bengalen har den også....

    Men mine gamle huskatte fik den med alderen, hvorimod mine bengal har den fra lille.


  • #15   3. dec 2011 Tror nu heller ikke lige der er noget af den ægyptiske mao i ham. Den ligger al for langt væk fra ham. Jo lige hans hovedform kan da godt ligne sådan en en LILLE smule, men det er altså også kun en meget lille bitte smule! smiley

    Han er fra sommeren 2005.. Gætter på juni måned, da jeg fandt ham i vidst nok september, så vidt jeg husker.


  • #16   3. dec 2011 Jeg tror godt vi kan gå ud fra at der ikke er Mau i din kat. Der er desværre så få af den race tilbage at det næsten er helt umuligt.
    Men der er som alle andre har skrevet tale om kastrat-dellen, som hunkatte i øvrigt også kan have. Det har ikke noget at gøre med at katten er for tyk. Den er der bare. Nogle katte er mere genetisk disponeret for den på trods af race. Vildmissen jeg har havde kastrat-delle inden han i sidste uge blev kastreret, så det hænger heller ikke altid sammen med fertilitet eller omvendt.


  • #17   3. dec 2011 Mine devonkillinger på 12 uger har også den delle,så det behøver vist hverken at have noget med alder,kastration eller andet at gøre...;-)


Kommentér på:
Hvilken race er det der kendt for hud pose....

Annonce