1.464 visninger
|
Oprettet:
lukket stamtavle {{forumTopicSubject}}
Jeg havde regnet med at mine killinger skulle kastreres inden afrejse herfra, men desværre er deres sten ikke helt faldet ned endnu og så valgte jeg at vente og at køber skulle få det gjort inden den bliver 6 mdr..
mit spørgsmål lyder på hvad gør jeg med stamtavlen når den skal være lukket, må jeg notere dette nogen steder hvis køber skulle undlade at få ham kastreret????
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
men jeg ville samtidig lukke tavlerne
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
jeg har godt nok også skrevet i kontrakten at køber skal få den kastreret inden den bliver 6 mdr dog ingen bøde...det vil jeg gøre
det er nu heller ikke fordi jeg tror dem som skal hente i morgen vil snyde mig men det er jo rart at være på den sikre side.
okt 2009
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Du kunne jo skrive at x kr. blev returneret når du så en dyrlægeattest på et var gjort - eller måske det blev udført af diun dyrlæge for din regning.
Jeg solgte en med en testikkel - stambogen var lukket. Han skulle være kastreret inden har var 6 måneder. Den nye ejer fik oplyst prisen ved egen dyrlæge - det stod i et punkt i kontrakten og blev fratrukket salgdsprisen.
Den var der ikke - havde den været der - så havde køber jo bare fået en billigere killing
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Igen undskyld for et sidespring
apr 2011
apr 2011
nov 2008
"I kontrakten har jeg fået at vide at jeg skal skrive et højt beløb som køber skal betale som bøde for hvert overtrådt punkt i kontrakten ( eks. 10.000 kr ) så skulle den holde i retten hvis man skulle være så uheldig"
Det er IKKE korrekt - boden kan ALDRIG overstige kattens pris.
Og man sætter ikke en bod pr. tilfælde - man sætter een bod - uanset hvad der i kontrakten ikke overholdes gælder den og kun een gang
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
okt 2009
jeg har valgt at skrive en bod i kontrakten på 3500,- ekstra hvis ikke han bliver kastreret inden han bliver 6 mdr.
vi skal ud og rejse om en uge og der er arrangeret pasning af mine katte, dog synes jeg det er bedst for killingerne at komme i deres nye hjem inden vi tager afsted, der er de 14 uger..
næste år vil jeg helt sikkert huske at få lukket tavlerne når de bliver bestilt, det er meget nemmere..
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 54 Svar: 333
Vi fik vores sendt da den skulle ændres - bare den anden vej rundt lukket - åben
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
nov 2008
Har man tiltro til at sælge killingen, så bør man også have tiltro til den bliver kastreret nåt det er tid.
Nu nævner du ikke noget om at dyrlægen kan mærke den manglende testikkel - eller slet ikke.
Kan den mærkes burde en dygtig dyrlæge også kunne få den halet ned allerede nu.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg syntes - du sælger en "defekt" killing - det bør prisen på en eller anden måde afspejle - også forholdet i forbindelse med udbedring af skaden.
Du kan jo skrive hvad du vil - men hvorfor skrive noget der alligevel ikke holder? Og har du så stor tvivl - bør du så overhovedet sælge den til de mennesker?
Og husk lige en kontrakt holder ikke er den kun byrdefuld for den ene part.
okt 2009
Jeg har ingen grund til ikke at stole på køberen, men dette er min første gang jeg sender killinger med tavle ud af huset og vil jo bare gerne være på den sikre side, dette synes jeg ikke er forkert.
dyrlægen kunne godt mærke begge sten og han mente også at han kunne finde den ud, det var mig der sagde at det ville jeg helst ikke da min hankatteejer som jeg stoler 100% på havde haft dårlige erfaringer med dette...og jeg synes ikke det er så vigtigt at jeg ville risikere katten´s velbefindende.
køber har i forvejen fået katten til en meget go pris så der skulle bestemt ikke være noget der og der står også skrevet i sundhedsbogen at den ene sten sidder i lysken..stene var dog på vej ned og inden for en mdr tid vil han sagtens kunne blive kastreret uden problemer.
så jeg mener bestemt ikke jeg sælger en defekt kat på nogen måder.
nov 2008
Naturligvis efter dokumentation fra dyrlægen
Og så skal du sætte dig lidt ind i narkoser og Birmaer - de er sentive til visse former af nakose
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 81
nov 2008
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 81
Tak for svaret, Lis!
lukket stamtavle