{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

lukket stamtavle {{forumTopicSubject}}

Jeg havde regnet med at mine killinger skulle kastreres inden afrejse herfra, men desværre er deres sten ikke helt faldet ned endnu og så valgte jeg at vente og at køber skulle få det gjort inden den bliver 6 mdr..
mit spørgsmål lyder på hvad gør jeg med stamtavlen når den skal være lukket, må jeg notere dette nogen steder hvis køber skulle undlade at få ham kastreret????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lukket stamtavle
  • #1   5. aug 2011 Jeg skriver en kontrakt hvor der står at katten skal være neutraliseret senest 6 måneder efter og når det er gjort skal jeg se en dyrlæge seddel på det er gjort.... I kontrakten har jeg fået at vide at jeg skal skrive et højt beløb som køber skal betale som bøde for hvert overtrådt punkt i kontrakten ( eks. 10.000 kr ) så skulle den holde i retten hvis man skulle være så uheldig ( og det har jeg 7-9-13 ikke endnu )

men jeg ville samtidig lukke tavlerne

• #2   5. aug 2011 den ene bliver nok hentet i morgen så jeg kan ikke nå at ændre tavlerne, det var først i torsdag´s dyrlægen vurderede at det ville være bedst at vente en måneds tid med at kastrere ;(

jeg har godt nok også skrevet i kontrakten at køber skal få den kastreret inden den bliver 6 mdr dog ingen bøde...det vil jeg gøre smiley

det er nu heller ikke fordi jeg tror dem som skal hente i morgen vil snyde mig men det er jo rart at være på den sikre side.

• #3   5. aug 2011 ok, tusinde tak

• #4   5. aug 2011 Skriv det i kontrakten - prisen på katten bør jo afspejle at køber kan få en væsentlig øget udgift til kastrering.

Du kunne jo skrive at x kr. blev returneret når du så en dyrlægeattest på et var gjort - eller måske det blev udført af diun dyrlæge for din regning.

Jeg solgte en med en testikkel - stambogen var lukket. Han skulle være kastreret inden har var 6 måneder. Den nye ejer fik oplyst prisen ved egen dyrlæge - det stod i et punkt i kontrakten og blev fratrukket salgdsprisen.

Den var der ikke - havde den været der - så havde køber jo bare fået en billigere killing

• #5   5. aug 2011 Husk at skrive en bod i tilfælde af at den ikke bliver overholdt..

• #6   5. aug 2011 Ja, undskyld men bruger lige din tråd til et hurtigt spørgsmål :o) Hvad er forskellen på åben og lukket? Hvad må man og må man ikke ved hhv. åben og lukket?

Igen undskyld for et sidespring

• #7   5. aug 2011 Men hvad så med udstilling? Skal den ikke være åben for at man må bruge den til udstilling som racekat?

• #9   5. aug 2011 Okay så kan jeg bedre forstå det. Troede nemlig at Hector havde åben tavle fordi han er købt til kæl og udstilling (som fremgår af købskontrakten), men kan se nu den er lukket :o) tak for svar

• #10   6. aug 2011 thomas & Marlene C, skriver:
    "I kontrakten har jeg fået at vide at jeg skal skrive et højt beløb som køber skal betale som bøde for hvert overtrådt punkt i kontrakten ( eks. 10.000 kr ) så skulle den holde i retten hvis man skulle være så uheldig"

Det er IKKE korrekt - boden kan ALDRIG overstige kattens pris.

Og man sætter ikke en bod pr. tilfælde - man sætter een bod - uanset hvad der i kontrakten ikke overholdes gælder den og kun een gang

• #11   6. aug 2011 Lis har ret. Husk bod - men den kan ikke være højere end kattens pris. Og så skal du være parat til at gøre alvor af sagen, hvis det ikke bliver overholdt (tage dem i retten), for ellers kan det jo være lige meget. Hvis du er i tvivl om det, så ville det måske være bedre at du gør sådan, at de kan få nogle penge retur fra dig, når katten er neutraliseret. Og så har du forhåbentlig en rigtig god tiltro til, at de selvfølgelig VIL neutralisere?

• #13   6. aug 2011 Hejsa
    jeg har valgt at skrive en bod i kontrakten på 3500,- ekstra hvis ikke han bliver kastreret inden han bliver 6 mdr.
    vi skal ud og rejse om en uge og der er arrangeret pasning af mine katte, dog synes jeg det er bedst for killingerne at komme i deres nye hjem inden vi tager afsted, der er de 14 uger..

næste år vil jeg helt sikkert huske at få lukket tavlerne når de bliver bestilt, det er meget nemmere..

• #14   6. aug 2011 Du kan jo bare sende tavlen til dem når den er rettet?
    Vi fik vores sendt da den skulle ændres - bare den anden vej rundt lukket - åben

• #15   6. aug 2011 Vil så godt sige, at det sagtens kan lade sig gøre at kastrere en kryptocid hankilling. Vi har fået det gjort ikke mindre end 2 gange, og ja prisen er så det samme som en sterilisering.

• #16   6. aug 2011 Det eneste en lukket stambog gør er jo at der ikke kan stambogsøres afkom - men derfor kan katten godt lave killinger.

Har man tiltro til at sælge killingen, så bør man også have tiltro til den bliver kastreret nåt det er tid.

Nu nævner du ikke noget om at dyrlægen kan mærke den manglende testikkel - eller slet ikke.

Kan den mærkes burde en dygtig dyrlæge også kunne få den halet ned allerede nu.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg syntes - du sælger en "defekt" killing - det bør prisen på en eller anden måde afspejle - også forholdet i forbindelse med udbedring af skaden.

Du kan jo skrive hvad du vil - men hvorfor skrive noget der alligevel ikke holder? Og har du så stor tvivl - bør du så overhovedet sælge den til de mennesker?

Og husk lige en kontrakt holder ikke er den kun byrdefuld for den ene part.

• #17   6. aug 2011 Lis tror du misforstår mig..

Jeg har ingen grund til ikke at stole på køberen, men dette er min første gang jeg sender killinger med tavle ud af huset og vil jo bare gerne være på den sikre side, dette synes jeg ikke er forkert.

dyrlægen kunne godt mærke begge sten og han mente også at han kunne finde den ud, det var mig der sagde at det ville jeg helst ikke da min hankatteejer som jeg stoler 100% på havde haft dårlige erfaringer med dette...og jeg synes ikke det er så vigtigt at jeg ville risikere katten´s velbefindende.

køber har i forvejen fået katten til en meget go pris så der skulle bestemt ikke være noget der og der står også skrevet i sundhedsbogen at den ene sten sidder i lysken..stene var dog på vej ned og inden for en mdr tid vil han sagtens kunne blive kastreret uden problemer.

så jeg mener bestemt ikke jeg sælger en defekt kat på nogen måder.

• #18   6. aug 2011 så syntes jeg du skal skrive ind i kontrakten at er den manglende testikkel ikke nede i pungen når killingen senest ved 6 måneder kastreres refunderes xx kr.

Naturligvis efter dokumentation fra dyrlægen

Og så skal du sætte dig lidt ind i narkoser og Birmaer - de er sentive til visse former af nakose

• #19   6. aug 2011 Kan man åbne en lukket stamtavle, altså som opdrætter af killingen?

• #20   6. aug 2011 Opdrætter kan ved at betale åbne en stamtavle vedkommende selv har lukket

• #21   6. aug 2011 Godt nok, jeg blev pludselig i tvivl smiley Det nævnte "vores opdrætter" nemlig noget om smiley

Tak for svaret, Lis!

Kommentér på:
lukket stamtavle

Annonce