Killinger og øjne - et spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Så har jeg endnu et spørgsmål (Jaja, det er jo mit første kuld)
De 6 dejlige små basser er idag 15 dage gamle. De begyndte at få øjne omkring dag 9 - og de har næsten alle øjne.
Men der er lige to der mangler. Den ene har slet ikke øjne endnu - den anden har et. Den med kun et åbent øje har haft øjet åbent i 5 dage ca. - og det andet stadig lukket!
Jeg har snakket med min dyrlæge, og han sagde i søndags at jeg skulle rense det med noget (kogt, self) vand. Det har jeg så gjort i et par dage - og intet er sket.
Er det normalt? Nogen der har oplevet det samme, eller måske har nogle gode råd?
der sidder en smule sårskrope/tørt snask, jeg er ret sikker på at det ikke er betændelse. Det er så det jeg meget forsigtigt har prøvet at rense og "blæde lidt op".
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 109
mar 2011
Jeg vil mere høre om nogen har prøvet det samme? Om hvad folk så har gjort eller om det er normalt der går så længe?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
mar 2011
Og typisk - når lige at oprette denne tråd herinde og da jeg kiggede ind til dem for 5 min. siden havde alle 3 øjne begyndt at åbne sig.
Jeg er lidt af en hønemor.
Men er du sikker på det med skorpen og betændelse? For de havde næsten alle en, altså, _meget_ lille, men alligevel - skorpe inden de åbnede. Det ser fint og rent ud? De er klare og ikke røde og ikke meget våde osv?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Du kan i øvrigt selv lave saltvand, hvis du ikke lige har mulighed for at få noget hentet. 9 g salt i en liter kogende vand. Omrøres selvfølgeligt, og gemmes i lukket beholder. Hæld lidt op ad gangen i en kop.
mar 2011
Jeg holder lige øje med de ny-åbnede øjne og ser hvordan det går. Renser dem igen inden jeg går i seng (Nu i saltvand;) )
De andre ser jo som sagt helt fine ud, men hvis der sidder noget som helst imorgen ringer jeg self. til lægen igen (igen igen igen, han må snart være træt af mig)
Det undrer mig at han ikke mistænker det for øjenbetændelse? Han er dyrlæge og selv opdrætter.
Killinger og øjne - et spørgsmål