1.299 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Test før avl - hvilke? Test før avl - hvilke?

Jeg sidder og læser nettet tyndt for info om NFOen og sygdomme hos dem.

Læste bl.a. at GSD4 pr xx maj 2011 er tvungen test, glæder dette for katte født efter denne dato eller hvordan?

HCM; Der står at de lytter på dyret, hvis der ingen mislyde er, vil de så røntgenfotografere den alligevel?

Hvad koster alle disse tests og hvornår er det bedst at udføre dem?

Hvilke tests mener I en avlskat SKAL være trukket igennem?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Test før avl - hvilke?
  • #1   15. jun 2011 GSD4 skal du teste for , som sagt er det nu tvungen nu det har ikke noget at gør med hvor når den er født , hvis den skal bruge i avl skal den testes . Men de fleste norsk skovkatte opdrætter tester jo i forvejen for det .

Ved Hcm vil jeg anbefale at du får dine katte hjerte scannet for hcm 1 gang om året .
    Vi tager selv turen helt til sjælland til LIFE for at hjerte scanne , og jeg mener det koster 612 kr pr kat.

• #4   15. jun 2011 Lotte - Slet ikke smiley Det var bare om der var flere vigtige end de to jeg har læst mig frem til de skulle igennem, så kunne vi jo lige så godt tage hele møllen smiley

Jeg kunne forstå at hvis der foreligger certifikat på at forældrene er testet gsd4 fri behøver man ikke teste sin kat?

Havde forestillet mig langt værre priser end det du nævner, så burde man da teste alt hvad der avles på, når det ikke koster mere?

• #5   15. jun 2011 En HCM-scanning koster over 1000 kr. alle andre steder end på LIFE. Det er kun pga. LIFE's specielle egenskab af at være et universitet, og fordi de har en interesse i scanningerne, at de gør det så billigt. Derfor er problemet for nogle opdrættere jo nok, at hvis de har 4-5-6 avlsaktive katte, der skal testes med jævne mellemrum, så kan det begynde at gøre ondt i pengepungen. Problemet med en HCM-scanning er, at den kun giver et øjebliksbillede, så man bør blive ved med at scanne katten, også når den har fået de kuld, den skulle have. For hvis den nu f.eks. som 7 år gammel skulle vise sig alligevel at have HCM, så kan det jo have betydning for dens afkom.

• #6   15. jun 2011 Jeg vil i øvrigt klart anbefale LIFE til scanning! Jørgen Koch er en af landets 2 bedste dyrlæger med en hjertescanner. Og så er han desuden super lun og hyggeligt at få en god og saglig snak med.

• #7   15. jun 2011 Lotte - Og må jeg da lige sige at jeg synes Din Tjalfe er piv-lækker!

• #10   16. jun 2011 Tak for hjælpen Lotte smiley

Kommentér på:
Test før avl - hvilke?

Annonce