{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

AKUT: Brug for amme! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en god opdrætter veninde der har brug for hjælp. Hun skriver:

I tirsdags blev det til småfolk herhjemme, efter min hvide siameser. Den førstfødte er gået til, pga foruenet forstervand i lungerne og en meget hård start. nr 2 fødte hun selv og den har det fint. nr 3 var dødfødt og de sidste to blev taget ved kejsersnit

Jeg har just fået aflivet den mindste efter et døgn med sonde, varme mm. uden held. Hun var meget lille og svag fra begyndelsen

Så nu er der to sunde rørige drenge tilbage.

Men vor mor lader noget tilbage at ønske: Hun hønser omkring og kan ikke finde ro, og den smule mælk hun har er som vand.
Så nu står den på mad på sprøjte/sut - men vi kunne frygtelig godt tænke os en mor med mælk og et par søskende. Vi vejer pt kun 100 gr så hvis vores ny søskende er lidt større, så skal vores mennesker helts have mod på at støtte os lidt hvis det er nødvendigt. Vi har madpakke med - både flydende kmr og pulver, samt sutte studser til sprøjter.

Jeg bor i århus syd, men kører gerne efter det.
Jeg betaler selvfølgelig fordyrlæge, foder osv indtil de er 12 uger, og de er ydermere forsikret, så er dyrlæge påkrævet så er der ingen overvejelser, bare afsted. De specifikke detaljer skal selvfølgelig på skrift.

I kan fange mig på 51805696

Kærlige håbefulde hilsner
Kira

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AKUT: Brug for amme!
  • #1   15. maj 2011 hmmm sikke en træls omgang smiley

men forstår jeg korrekt at der er 2 tilbage ???? hvis det er rigtigt tror jeg nok at jeg hellere beholdte dem hjemme, mormis skal nok falde ned husk på hvad hun lige har været igennem smiley

jeg ville støttefodre med flydende KMR mælk indtil der var ro på og sørge for at holde dem varme når mormis ikke er der.....

ved at flytte dem risikere man at de blir stresset eller i værste fald syge da der jo sikkert i et andet hjem er en anden " bakterie kultur " eller hvad man skal kalde det, så jeg tror jeg ville vælge at beholde dem hjemme..... det er jo kun de første 4 uger der skal støttes og det kan jo være at mormis falder til ro og dermed begynder at tage sig mere af dem...

En anden ting, det kan jo være der er noget galt med operations arret ??? altså det var bare et gæt men alle muligheder skal jo udelukkes.

Håber det kommer til at falde på plads

Marlene cattery Hyggebo

• #2   15. maj 2011 Marlene - Støttefodret bliver der allerede. Det har Kira stor erfaring med. Og ja, der er to. Og Kira har prøvet at støttefodre et helt kuld sidste år, og jeg tror sådan set at det er det hun gerne vil undgå (det er ualmindelig opslidende).

Hvorfor skulle der dog være noget galt med operationsarret? Mormis har i øvrigt fået en mælke-stimulerende sprøjte, der er bare ikke ret meget og det hun har er ikke ligefrem "fløde".

Så tak for dit indlæg, men hun ved det hele i forvejen, det hun mangler og efterlyser er en amme.

• #3   15. maj 2011 Jeg har haft erfaringer med en spray man giver mosmis i munden hver 3 time, det er noget hormon der hjælper mælken igang. Den hedder noget contin fåes på recept ved dyrlægen. Det er det samme som kvinder får efter fødsel.

• #4   15. maj 2011 Det blev givet efter en sprøjte ved dyrlægen.

Kan sagtens se det er en amme der efterlyses, men jeg mener det som godt råd for de kunne blive sammen.

• #5   15. maj 2011 Maria - Tak for råd. Det er også allerede afprøvet :o)

• #6   15. maj 2011 Sikke en træls situation i står i.

Jeg har selv kuld på samme alder, er dog nervøs ved at de måske skal have hjælp ved siden af. Mine egne 2 trives nemlig fint og jeg har job hvor jeg er afsted.

• #7   15. maj 2011 jeg har en misse mor med 6 killinger på 10 dage,hun er velkommen til her med killingerne

• #8   15. maj 2011 Maria - Det kan jeg godt forstå. Prøv evt. at sende en sms eller ring til Kira og snak med hende om det? :o)

Annabell - Når din missemor har 6 killinger allerede, tror du så ikke at hun har hænderne fulde? :o)

• #9   15. maj 2011 nej hun har plads til 2 til hvis det er, hendes killinger er fede og velernæret, hun er en super god misse mor, tror bestemt godt hun kan hjælpe de 2 men jeg bor jo på sjælland

• betina l
    betina l Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #10   15. maj 2011 ring til hittekilling.dk

• #11   15. maj 2011 Betina - Hittekilling.dk er til for moderløse killinger, og de gør det kun hvis de kan tage killingerne som deres egne. Er ganske sikker på at Kira ikke vil opgive sine to potentielle avlskatte til dem ;o)

Annabell - Ah ok, Kira er dog vist ved at finde ud af noget med en anden, der har tilbudt. Men mange tak for budet, kan lige nævne det for hende, hvis det ikke duer.

• #12   15. maj 2011 Der er vist fundet en ved Silkeborg nu, men mange tak til jer alle, for jeres respons på tråden :o)

• #14   16. maj 2011 Hele kuldet er desværre gået til nu. De var for små og svage til at overleve.

• #15   16. maj 2011 det er jeg ked at at høre, det gør mig ondt

• #16   16. maj 2011 Eva sorry men det kunne jeg jo ikke vide vel ??? og ja det er hårdt at føde killinger op.... har selv prøvet det et par gange smiley

Grunden til jeg nævner det med operationsarret er fordi jeg engang har prøvet at det gik rivende galt efter en operation af en hankat godt nok, men bedst som vi troede det var vokset sammen kom der komplikationer og du skrev jo at missemor var urolig ikk ??? hvis du bare havde skrevet at hun gerne ville undgå at stå med det hårde job det er at føde killinger op, ja så havde jeg jo ikke nævnt det....

men jeg undskylder da meget hvis jeg har kommet til at fornærme nogen smiley

God dag til alle

• #17   16. maj 2011 Marlene - Fornærmet har du næppe :o) Synes bare det var overflødigt, men det var jo i bedste mening at du skrev det..

• #18   16. maj 2011 nemlig smiley

glemte at skrive det gør mig ondt at de ikke overlevede smiley

Kommentér på:
AKUT: Brug for amme!

Annonce