AKUT: Brug for amme! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en god opdrætter veninde der har brug for hjælp. Hun skriver:
I tirsdags blev det til småfolk herhjemme, efter min hvide siameser. Den førstfødte er gået til, pga foruenet forstervand i lungerne og en meget hård start. nr 2 fødte hun selv og den har det fint. nr 3 var dødfødt og de sidste to blev taget ved kejsersnit
Jeg har just fået aflivet den mindste efter et døgn med sonde, varme mm. uden held. Hun var meget lille og svag fra begyndelsen
Så nu er der to sunde rørige drenge tilbage.
Men vor mor lader noget tilbage at ønske: Hun hønser omkring og kan ikke finde ro, og den smule mælk hun har er som vand.
Så nu står den på mad på sprøjte/sut - men vi kunne frygtelig godt tænke os en mor med mælk og et par søskende. Vi vejer pt kun 100 gr så hvis vores ny søskende er lidt større, så skal vores mennesker helts have mod på at støtte os lidt hvis det er nødvendigt. Vi har madpakke med - både flydende kmr og pulver, samt sutte studser til sprøjter.
Jeg bor i århus syd, men kører gerne efter det.
Jeg betaler selvfølgelig fordyrlæge, foder osv indtil de er 12 uger, og de er ydermere forsikret, så er dyrlæge påkrævet så er der ingen overvejelser, bare afsted. De specifikke detaljer skal selvfølgelig på skrift.
I kan fange mig på 51805696
Kærlige håbefulde hilsner
Kira
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
men forstår jeg korrekt at der er 2 tilbage ???? hvis det er rigtigt tror jeg nok at jeg hellere beholdte dem hjemme, mormis skal nok falde ned husk på hvad hun lige har været igennem
jeg ville støttefodre med flydende KMR mælk indtil der var ro på og sørge for at holde dem varme når mormis ikke er der.....
ved at flytte dem risikere man at de blir stresset eller i værste fald syge da der jo sikkert i et andet hjem er en anden " bakterie kultur " eller hvad man skal kalde det, så jeg tror jeg ville vælge at beholde dem hjemme..... det er jo kun de første 4 uger der skal støttes og det kan jo være at mormis falder til ro og dermed begynder at tage sig mere af dem...
En anden ting, det kan jo være der er noget galt med operations arret ??? altså det var bare et gæt men alle muligheder skal jo udelukkes.
Håber det kommer til at falde på plads
Marlene cattery Hyggebo
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Hvorfor skulle der dog være noget galt med operationsarret? Mormis har i øvrigt fået en mælke-stimulerende sprøjte, der er bare ikke ret meget og det hun har er ikke ligefrem "fløde".
Så tak for dit indlæg, men hun ved det hele i forvejen, det hun mangler og efterlyser er en amme.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
okt 2008
Kan sagtens se det er en amme der efterlyses, men jeg mener det som godt råd for de kunne blive sammen.
jun 2006
okt 2008
Jeg har selv kuld på samme alder, er dog nervøs ved at de måske skal have hjælp ved siden af. Mine egne 2 trives nemlig fint og jeg har job hvor jeg er afsted.
apr 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
jun 2006
Annabell - Når din missemor har 6 killinger allerede, tror du så ikke at hun har hænderne fulde? :o)
apr 2011
feb 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
jun 2006
Annabell - Ah ok, Kira er dog vist ved at finde ud af noget med en anden, der har tilbudt. Men mange tak for budet, kan lige nævne det for hende, hvis det ikke duer.
jun 2006
jun 2006
apr 2011
jul 2009
Grunden til jeg nævner det med operationsarret er fordi jeg engang har prøvet at det gik rivende galt efter en operation af en hankat godt nok, men bedst som vi troede det var vokset sammen kom der komplikationer og du skrev jo at missemor var urolig ikk ??? hvis du bare havde skrevet at hun gerne ville undgå at stå med det hårde job det er at føde killinger op, ja så havde jeg jo ikke nævnt det....
men jeg undskylder da meget hvis jeg har kommet til at fornærme nogen
God dag til alle
jun 2006
jul 2009
glemte at skrive det gør mig ondt at de ikke overlevede
AKUT: Brug for amme!